"Нисан" (Nissan) обмисля строителството на нов автомобилен завод в САЩ, за да задоволи нарасналото търсене на електрически автомобили. Това заяви днес високопоставено лице от японската компания, цитирано от Асошиейтед прес.
Няма да е изненада, ако пристъпим към строителството на трети завод, заяви пред медиите от централата на автомобилостроителя в Йокохама главният оперативен директор Ашвани Гупта.
В момента "Нисан" има два завода в САЩ. Единият е в Кантън, Мисисипи и произвежда пикапа "Титан" (Titan), седана "Алтима" (Altima) и още няколко модела. Другият обект е в Смирна, Тенеси, откъдето излиза електромобилът "Лийф" (Leaf), офроуд моделът "Патфайндър" (Pathfinder) и други.
Във всеки от заводите работят хиляди работници и досега те са произвели милиони превозни средства на "Нисан".
Третият завод няма да е просто допълнителна поточна линия към съществуващ завод, а изцяло ново съоръжение. То обаче може да бъде построено като разширение на вече съществуващо предприятие, каза Гупта.
Важността на локализацията ще нараства с всяка изминала година, отбеляза главният оперативен директор на "Нисан".
Според Гупта в зависимост от региона клиентите могат да получат стимули за покупка на електрически автомобили, а колебанията на валутните курсове могат да направят местното производство още по-желано.
Коментарите на ръководно лице идват ден, след като "Нисан" обяви рентабилност за първи път от три финансови години въпреки предизвикателствата пред цялата автомобилна индустрия, произтичащи от недостига на чипове заради ограниченията, свързани с пандемията от коронавируса.
"Нисан", който е обединен с френския "Рено" (Renault), е отчел печалба от 215,5 милиарда йени (1,7 милиарда долара) за финансовата година до март спрямо загуба от 448,7 милиарда йени през предходната финансова година.
Коментарите на Гупта отразяват и все по-големия завой на "Нисан" към екологични превозни средства в подкрепа на устойчиви форми на енергия и транспорт на фона на опасения за климатичните промени.
Продуктите на "Нисан" са били по-диверисфицирани, тъй като той има ключови пазари като китайския и северноамериканския в допълнение към Япония и Европа, добави Гупта.
Японският автомобилостроител се е съсредоточил към укрепване на корпоративното си управление, след като Карлос Гон, който управлява "Нисан" две десетилетия, бе арестуван през 2018 година по криминални обвинения, припомня АП.