Nissan Qashqai стана още по-хубав, по-динамичен и по-технологичен

share

Qashqai е най-успешният модел в 83-годишата история на Nissan в Европа. Кросоувърът е натрупал приблизително 2,3 млн. продажби от появата си през 2007-а насам, спечелил е над 80 награди, включително 19 титли "Автомобил на годината", и днес е по-привлекателен на външен вид, по-динамичен като поведение и по-технологичен от всякога.

Модернизациите, направени по съветите на клиентите, се фокусират в четири области – модерен нов екстериорен дизайн; по-високи нива на качество в интериора; подобрено пътно поведение; добавяне на нови технологии Nissan Intelligent Mobility.

"Второто поколение на Qashqai бе превъзходен посланик на нашата иновативна кросоувър гама и марката Nissan от лансирането му през 2014 година. Той бе търговски феномен, задържайки ни на първа позиция в сегмента. С тези премиум подобрения по дизайна, технологиите и пътното поведение, ние сме уверени, че тази тенденция ще продължи", казва Филип Саяр, старши вицепрезидент в Nissan Европа, Продажби и маркетинг.

Представен по-рано тази година по време на Автомобилен салон Женева, новият Nissan Qashqai започва да се продава в Европа от юли 2017-а и продължава да се произвежда в модерния завод на Nissan в Съндерланд, Великобритания.

Най-драматичните подобрения по Qashqai са в екстериора му и Nissan наричат новия му стил "Premium Dynamism".

Предната част на Qashqai е изцяло променена, стандартно е монтирана интегрирана нова предна броня, а отворите за въздуха от всяка страна подпомагат охлаждането на двигателя. Централно място в промененото лице на Qashqai заема последната интерпретация на емблематичната радиаторна решетка V-motion, която обгражда новата емблема на Nissan.

Едва забележима, благодарение на иновативния инженеринг на Nissan, хромираният контур на решетката вече приютява предната камера, която осигурява част от образа на Intelligent Around View Monitor, иновативната системата за паркиране с 360-градусов обзор около автомобила. Преди тя бе част от емблемата на Nissan.

Радиаторната решетка е заобиколена от нови светлинни блокове на фаровете. Светлинният "бумеранг" подпис на дневните светлини при халогенните фарове е нов, съставен от девет, а не шест светодиода, като лещите са нови и по-тънки. Резултатът е по-модерно и премиум излъчване.

Променената задна броня на новия Qashqai създава по-модерна форма и по-престижно излъчване. Светлинният светодиоден "бумеранг" мотив на Qashqai е удължен през целия светлинен блок, добавяйки визуална широчина на задната част на автомобила. В светлинния блок е създаден аеродинамичен 3D елемент, който дава своя малък принос за намаляване на въздушното съпротивление, намалявайки текущите разходи на собствениците. Вътрешността на задната светлина сега е по-тъмна спрямо преди. На покрива ясно се вижда антената тип акулска перка, когато е монтирана такава.

Ново в гамата на Qashqai е добавянето на пето ниво, Tekna+, което застава на върха в гамата над Visia, Acenta, N-Connecta и Tekna. Новите му седалки са тапицирани с висококачествена и мека кожа nappa, с луксозна 3D материя върху средните панели. Дизайнът е повторен и на задните седалки. На шофьорската пък има електронно контролирана 4-посочна пневматична лумбална опора – също за пръв път предлагана в Европа от Nissan. Това позволява на водачи с всякаква телесна структура да настроят фино оптималната си позиция на седене, подобрявайки комфорта и намалявайки умората. Добавена е функция за запаметяване на настройките на седалката с две позиции, свързани с настройките на страничните огледала. Стандартно при Tekna+ се предлага новата аудио система BOSE Premium с осем високоговорителя (по-долу ще откриете подробности). Външните белези на Tekna+ са сатенените сребърни кутии на огледалата и релсите на покрива.

Промените в интериора включват нов волан, оформен D-образно с хоризонтална основа за по-спортна визия – дизайн, който може да се намери в новата Micra и X-Trail. Модернизирани са и много други зони в интериора: вентилационните отвори и вътрешните дръжки на вратите са с по-висококачествено изпълнение, материалите са по-приятни на допир. Стандартни в цялата гама са бутоните с функция за отваряне/затваряне на четирите прозореца с едно докосване.

Обратната връзка от клиентите доведе до подобряване на двете инфо-развлекателни системи на Qashqai. За пръв път цифровото радио DAB е стандартно (на повечето пазари), докато сателитната навигация със сензорен екран NissanConnect (стандартна от ниво N-Connecta и нагоре, опция за Acenta) се характеризира с нов интелигентен интерфейс, който на външен вид прилича повече на приложение. Когато е монтирана системата NissanConnect, новият Qashqai е оборудван с покривна антена тип „перка на акула”, която подобрява приемането на сигнала и придава по-модерен вид.

Отразявайки изискванията на клиентите за по-добра аудио система, Qashqai е наличен с напълно новата система с 8 високоговорителя. Доставяна от BOSE, премиум аудио доставчикът на Nissan, тя е съставена от две 25-милиметрови пищялки в основата на челното стъкло, 165-милиметров високоговорител във всяка предна врата и по един 130-милиметров във всяка задна врата. Два 115-милиметрови високоговорителя са монтирани в 7,7-литровото, специално проектирано отделение в нишата за съхранение на резервната гума. Под пътническата седалка е монтиран 8-канален цифров усилвател BOSE за изравняване и цифрово обработване на сигнала.

Nissan Qashqai винаги е бил известен със своето уверено управление. Въпреки това поведението на новия Qashqai има редица подобрения. Докато това са едни от най-важните подобрения по автомобила, те не са моментално видими за клиента. Резултатите обаче може лесно да се усетят, което води до формиране на по-голямо чувство за безопасност и доверие в клиента. Развойният екип в Nissan Technical Centre Europe е използвал обратната връзка от собствениците на настоящия Qashqai, както и свое собствено проучване. По отношение на пътния комфорт, приоритетът е бил по-спокойно движение на купето и подобряване абсорбирането на вибрациите. Това е постигнато чрез пренастройване на амортисьорите, намаляване степента за огъване на пружината и модифициране на гумените компоненти. Увеличена е коравината на анти-рол бара, за да се запазят характеристиките на управление. Сега купето се накланя по-малко, когато преминавате през големи неравности на пътя, благодарение на промени по системата Active Ride Control.

За да подобри управлението, инженерният екип е създал по-сигурно усещане и по-добра стабилност в линията на завоя. Това е постигнато с нов по-дебел кормилен вал и промени в натоварването на кормилната уредба около мъртвата точка.

По отношение на управлението, новата технология, наречена Active Return Control, значи, че воланът сега се връща в средно положение по по-естествен начин, с подобрена прецизност по време на шофиране. Механизмът зад новия волан се отличава с нов динамичен амортисьор, който намалява вибрациите, достигащи до ръцете на водача.

Аеродинамичното представяне също е силна част от цялостния пакет, допринасящо за понижаване на текущите разходи на собствениците. Дори след толкова много екстериорни промени, новият модел запазва своя коефициент на челно въздушно съпротивление от 0.32 – сред най-добрите в класа. За това спомага новият вортекс генератор, монтиран под предната броня. Използвани обикновено в самолетната и космическата индустрии, тези малки повдигнати секции върху равната повърхност на бронята разбиват въздушния поток под автомобила. Това спомага за намаляване на въздушното съпротивление и снижава шума от вятъра. Nissan вярва, че това е нова иновация в автомобилната аеродинамика и е подал документи за патентоването й.

Новият Qasqai идва напълно зареден с технологиите Nissan Intelligent Mobility, включително автономно управление ProPILOT. ТУК можете да намерите всичко, което трябва да знаете за системата.

Гамата от ефективни двигатели на Qashqai е пренесена в новия модел, предлагайки избор от бензин или дизел, 6-степенна механична или CVT XTronic автоматична трансмисии, задвижване на двете или четирите колела, като така може да се посрещне всяка клиентска нужда. Гамата включва 1,5-литров дизел със 110 к.с., който, с емисии CO2 от само 99 г/км и разход на гориво от едва 3,8 л/100 км, е лидер в сегмента.

Водещи новини

Още новини