Седемте GT автомобила, които бихте искали да притежавате

share

Според проучвания всеки от седемте GT автомобила, които представяме, се оценяват на повече от брутния вътрешен продукт на някои малки държави.

Ferrari 250 GTO

Наскоро бе продадена на аукцион за 45 млн. паунда. През 1962, 1963 и 1964 година Ferrari 250 GTO печели интернационалния шампионат за GT конструктори в клас над 2000 кубика и показа, че двигателят, който поставиха отпред, може да се съревновава с този отзад и да бъде в крак с новата генерация.

Ford GT40

Смайващото завещание, което остави Ford GT40, живее в красивия, но спорен Ford GT модел, а през 60-те години легендарни пилоти като Брус Макларън и Дан Гърнли успяват да стигнат до победа на 24-часовия епизод на "Льо Ман". GT40 нанася и сериозен удар върху Ferrari през 1966 година, когато на първите три места във Франция се нарежда само модела на Хенри Форд. Със своя вечен изглед и V8 двигател Ford GT40 вплита в себе си черти на красавец и звяр.



Porsche 911 GT1-98


Старите хора казват: "ако не е счупено, не го поправай". Porsche 911 започна с промените едва през 50-те години на миналия век, но в средата на 90-те конструкторът от Щутгарт пожела да вкуси от GT шампионата на ФИА, счупи шаблона и хомологизира Porsche 911 GT1.

В края на краищата GT1 нямаше скоростта на много по-мощния Mercedes CLK-GTR и Toyota GT-One, но взе двете места на "Льо Ман" през 1998 година и още над 40 други победи.



McLaren F1

Той никога не е създаван за GT света. McLaren F1-GTR е кола с промени. Притежава карбонов монокок, центрирано пилотско място и облицован със злато двигател. Да не споменаваме, че за времето си е била и най-бързата кола в света. Със своите небрежно натрупани ивици в дизайна си, F1-GTR слага началото на фантазиите на феновете по целия свят. Моделът печели Global GT сериите през 1995 и 1997 година, а на "Льо Ман" през 1995 година петте автомобила финишират на 1-во, 3-о, 4-о, 5-о и 13-о място.

Lister Storm

Създаден от стария играч Lister Cars с 7-литров, V12 двигател, Lister Storm излъчва всичко, което представлява британската инженерна индустрия през 90-те години, а с Джулиен Бейли и Джейми Кампбел-Уолтър зад волана печелят GT шампионата на ФИА през 2000 година.

Corvette C6.R

Само една подготвителна година бе нужна на Corvette C6.R преди да спечели GT1 шампионата в американските "Льо Ман" серии при пилотите и конструкторите през 2006 година, а след още шест триумфираха два пъти в "24-те часа на Льо Ман".



Aston Martin DBR9

От "звезди" с пари и никакво усещане на пистата до най-добрите пилоти в историята. Aston Martin снабдява всички тях. В света на GT състезанията присъствието на DBR9 е подчертано чрез първоначалното му подценяване. Между 2005 и 2010 година Дарън Търнър и Рикард Ридел опитомяват 450-те конски сили и 6-литровия, V12 двигател на DB9 и отбелязват едни от най-впечатляващите победи на най-трудните трасета, включително и няколко победи от "Льо Ман", които бяха вдъхновение за огромна вълна от нови и обещаващи пилоти.

Снимки: Ferrari/Getty Images

 

Водещи новини

Още новини