Mного хора определят 303 от 1933 година като първото истинско BMW.
Ако се върнем в началото на миналия век, можем да разберем, че това не е съвсем вярно. През 1927 година компания от Бавария започва производство на 3/15. Известен и като Dixi, първият автомобил на марката, която по време на Първата световна война прави име, създавайки едни от най-добрите самолетни двигатели за германската армия, се произвежда под лиценз на Austin. През 1932 за 3/20 – първия конструиран от BMW автомобил, са направени сериозни промени в окачването, което при предния мост става независимо, в шасито и по двигателя, който пораства на обем до 782 куб. см и развива 20 кс (с 5 кс повече от 3/15).
Всичко това се случва преди въпросното 303 да излезе на бял свят и да остави следа, която и до днес стои върху последните поколения автомобили от Мюнхен. От 303 започва дългата история на баварците с шестцилиндровите автомобилни редови двигатели, но това, което кара хората да го помнят като първото истинско BMW, е радиаторната решетка. Германският дизайнер от полски произход Петер Шимоновски има тежката задача да промени тотално визията на компанията и да остави в миналото първообразите 3/15 и 3/20.
Още по темата прочети тук.