Кралят е мъртъв, да живее кралят! (Галерия)

share

Първият ден в Женева се очертава като един от паметните в исторически план за автомобилното изложение. За много от премиерите сме говорили, пускали сме даже официални снимки, но тази е различа.

Наследникът на Ferrari Enzo се появи под прожекторите и го направи с гръм и трясък. На база тийзърите, пускани от италианците, очаквахме много, но видяното надхвърли фантазиите ни.

Галерия с първи снимки (очаквайте видео).

Новият крал е наричан от създателите си простичко LaFerrari. Всичко останало в него е всичко друго, но не и просто. Хибридното чудовище от Ботуша идва с безкомпромисен V12 с 6.3 литра работен обем. В духа на компанията той остава с атмосферен, но генерира невероятните за работния си обем 800 кс при 9000 обр. Въртящият момент от 700 Нм се постига при 6750 Нм.

За да се запазят духът, неповторимият звук и отзивчивост на големите атмосферни V12 на Ferrari от неизбежните за останалите турбокомпресори, се посяга към електрическа сила. Тя се доставя от електромотор с мощност от 163 кс и 270 Нм.

Заедно в хибриден дует бензиновият V12 и електромоторът пращат към задните гуми повече мощност от всеки друг модел в историята на славната компания от Модена. Общата мощност е 963 кс при 9250 обр, а въртящият момент 970 Нм.

LaFerrari оправдава всички очаквания. Ускорение от място до 100 км/ч за по-малко от три секунди, до 200 км/ч за под седем секунди, до 300 км/ч за 15 секунди, а максималната скорост е 350 км/ч.

Наследникът на Enzo тежи едва 1255 кг, което звучи направо нереално. 41% от общата маса са разпределени на предната ос, докато останалите 59% лежат на задната. Предното окачване е с двойни носачи, а задното е многоточково. Суперколата разполага с активна аеродинамика, включваща променящи ъгъла си на атака задно крило, дифузьор и допълнителни подвижни дефлектори в предната част на плоския под.

Ferrari планират да продадат 499 от LaFerrari. Все още не казват кога ще започнат да ги доставят на щастливите собственици, но е ясно, че всяка от тях струва от 1.3 милиона евро.

Водещи новини

Още новини