71% от българите стигат до очен лекар само при проблем

71% от българите на възраст между 20 и 45 г. посещават очен лекар само при проблем. Това сочат резултати от представено изследване за грижите, които полагаме за очите си в Световния ден на зрението. Проучването е реализирано от агенция "Маркет линкс" през юли 2018 г.

18% от населението в активна възраст у нас посещава офталмолог  веднъж годишно, а 5 на сто твърдят, че не стигат въобще до специализирания кабинет. “Подобна е статистиката за грижите за зрението и в световен мащаб и видимо, България не прави изключение от практиката”, обясни д-р Боршуков, офталмолог, Член на Европейската и Американската Академия по Офталмология.

Около 1/3 от анкетираните предпазват очите си, носейки качествени слънчеви очила със защитни филтри. Един на четирима ползва очила за работа с компютър или диоптрични очила с филтри за защита от екранни лъчения. 9% накапват изкуствени сълзи.

Всеки пети българин прекарва между 4 и 6 часа пред телефон или компютър, а всеки четвърти българин прекарва поне по 2 часа дневно. Най-много време се застояваме пред дигиталните устройства в почивните дни. 37% посвещават 4 часа от времето си през уикенда в тази дейност, а 27% - около 8 часа. “Човек не е устроен да прекарва толкова време пред екрана. Препоръката ми като офталмолог е на всеки 15 минути да отмествате поглед от монитора, а на всеки час да се разтъпчете”, посъветва д-р Иво Боршуков.

Според него няма категорични доказателства, че синия екран е вреден, но последните американски проучвания сочат, че повече от 2 часа на ден пред монитора не е препоръчително за децата. “В съвременния свят не можем да избегнем електронните устройства, но децата трябва да се научат как да работят с тях по правилния начин”, допълни д-р Боршуков.

Почти една трета от анкетираните (29%)  споделят, че имат проблеми със зрението, като най-честите оплаквания са свързани с късогледство (56%), астигматизъм (41%) и далекогледство (21%), познати като грешки в оптиката на окото. Възможността за премахване на диоптрите чрез най-съвременния метод - лазерна корекция, е популярно сред българското население. 27% са се интересували от нея и са търсили информация, а 78 на сто са чували за този метод за сваляне на очилата или лещите, независимо дали имат или не проблем със зрението. Според доц. Андрей Андреев, заместник-председател на Съюза на Очните лекари в България и управител на „Очна клиника Ден”, най-съвременният, усъвършенстван и безопасен начин за лазерна корекция на зрението в наши дни е SmartSurf-технологията. “Най-голямото предимство на метода е, че е безконтактен, бърз и безболезнен. Зрението е прецизно и нежно коригирано, чрез изпаряване на диоптри от повърхностните слоеве на роговицата, а ефектът е "видим" веднага след манипулацията.”, допълни доц. Андреев.

 

Спорт

още

Коментари

Напиши коментар

Най-четени

Най-коментирани

Болници

още

Анкета

Опасявате ли се за здравето си заради мръсния въздух?

Опасявате ли се за здравето си заради мръсния въздух?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.