Националният телефон на МЗ за COVID-19 в началото не спирал да звъни, но днес вече хората са по-спокойни

  • 12 август 2020 11:00

  • 334
  • 0
Националният телефон на МЗ за COVID-19 в началото не спирал да звъни, но днес вече хората са по-спокойни
©

Линията на Министерството на здравеопазването е открита в началото на епидемията, за да могат хората да получат всякаква информация, свързана с COVID-19.

Националният телефон  02 807 87 57 на Министерството на здравеопазването е открит специално за въпроси свързани с коронавируса през месец март.

През последните 5 месеца, стотици граждани всеки ден звънят, за да получат допълнителна информация за Covid-19. Част от дежурствата се поемат от служители на Регионалната здравна инспекция в София област поради натовареността на системата,

"Разясняваме кое точно трябва да се изпълнява, как се случват нещата. Най-често задават въпроси, свързани с карантината - кои подлежат на карантина, от кои държави пристигнали, дали членовете на семействата подлежат също на карантина, дали тази карантина, ако се направи тест, може да бъде отменена. В началото нямаше такава опция да бъде отменена с PCR тест, но сега вече има опция до 24 часа, ако бъде направен тест, карантината се отменя за пристигащите от други държави ", каза д-р Гергана Богданова, директор на дирекция "Медицински дейности", която е и част от екипа, който обслужва горещата линия.

Д-р Богданова казва още, че друга основна част от въпросите са свързани с това кой има право да влиза на територията на страната ни. Не толкова често се получават и въпроси за симптомите на коронавирус. Случва се и паникьосани граждани да се обадят на горещия телефон, търсейки успокоение.

"Тревожат се какво ще се случи, дали няма да умрат от коронавирус, как да действат при леки симптоми, изпадат в паника, който по-скоро  е от преживяния стрес. Изслушваме ги, успокояваме ги обикновено и ги насочваме съответно към личните лекари, ако имат симптоми да бъдат прегледани и вече личните лекари да преценят дали се касае за психическо пренапрежение и тревожност"

В началото горещият телефон е създаден с идеята гражданите да получават информация, свързана със симптомите на COVID-19, както и с начина на лечение и кого да търсят при нужда. Сега обаче запитванията са свързани основно с разясняване на заповедите на здравния министър, свързани с епидемиологичната обстановка. Често се подават и сигнали за пътници без маски в автобусите на градски и крайградски линии. Те обаче се пренасочват, тъй като това не е в компетенцията на служителите от националния телефон за коронавирус.

С откриването си горещият телефон е звънял непрекъснато.

Напоследък се забелязва успокоение у гражданите, разказва д-р Гергана Богданова:

"В началото телефонът звънеше непрекъснато, т.е. един след друг и беше доста натоварено, сега сме включили повече хора и е различно в зависимост от ситуацията, от броя на заразените в областта. Когато има нова заповед, съответно става много натоварено. Когато има нови неща в медийното пространство, слухове, хората четат от новинарски сайтове в интернет, фалшиви новини, питат често, вълнуват се, особено чуждите граждани, питат дали е вярно дадено нещо, което са прочели", подчерта специалистът.

Националният телефон работи денонощно, както и в почивните дни.

Последвайте канала на

Novini.bg
334 0

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини