Откриха най - древното легло в света

В една от пещерите на Южна Африка учените са открили най-старото в света легло, чиято възраст се изчислява на 77 хиляди години.

Артефактът е направено от растения и не само е било удобно, но и защитавало древните ни предци от насекомите. Археолозите са открили древното легло в пещерата Субуду, в южноафриканската провинция Квазулу-Натал.

Леглото, с дебелина три метра е било направено от различни растения, разположени в 15 пласта, съобщи Утро ру. Учените са изяснили, че древните хора, живеещи в пещерата нееднократно са ремонтирали постелите си. Преди около 73 хиляди години те започнали да ги изгарят, навярно, за да се отърват от москитите, които тук са в изобилие.

Според археолозите, обитателите на Сибуду са ползвали подобни легла в продължение на 40 хиляди години. При това те не само са спели там, но са ги използвали и като работно място.

Спорт

още

Коментари

Напиши коментар

Наука

още

Анкета

По кои от следните приоритети Българското председателство бележи напредък?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?