Защо някои западни фирми не могат да напуснат Русия?

  • 16 март 2022 13:40

  • 3239
  • 1
Защо някои западни фирми не могат да напуснат Русия?
© Getty Images
Слушай новината Слушай новината

Руската инвазия в Украйна накара много западни марки да напуснат Русия, но някои фирми заявяват, че все още имат работещи търговски обекти в страната, които не могат да затворят, пише BBC.

Всичко по темата:
Руската инвазия в Украйна 13287

Marks and Spencer, Burger King и хотелските групи Marriott и Accor няма как да си позволят това заради сложни франчайз сделки. Общо, те имат почти хиляда магазина, които все още са отворени в Русия. Фирмите са възложили управлението на бизнесите си на трети страни и не са оторизирани да извършват действия от името на марките си.

M&S има 48 магазина, а Burger King 800 ресторанта, които все още са отворени. Marriott и Accor имат отворени съответно 28 и 57 хотела.

Марките са затворници на законни споразумения за франчайзинг, които ги затрудняват да премахнат имената си от главните улици и търговските центрове в Русия.

Спира се продажбата на „Кока Кола“ и „Пепси“ в Русия

Много западни фирми са сключили подобни споразумения от десетилетия насам. Например, магазините на Marks and Spencer се управляват от турската компания FiBA, която притежава правата да продава продуктите на търговеца на дребно в Източна Европа от 1999 г. насам. Търговският гигант заяви, че е спрял доставките на свои стоки до FiBA в знак на протест срещу войната в Украйна.

Междувременно собственикът на Burger King каза пред BBC, че ресторантите му се управляват от франчайзополучатели. Тези „дългогодишни правни споразумения не могат лесно да се променят в обозримо бъдеще“, обяснява той.

Хотелските групи Marriott, IHG и френската верига Accor работят в Русия по подобни сделки.

Marriott заявиха пред BBC, че хотелите в Русия са собственост на трети страни, но и, че ще "продължат да оценяват възможността тези хотели да останат отворени", което предполага, че проучват франчайз споразуменията си.

Франчайзингът е бизнес метод за разпространение на продукти или услуги. Той включва франчайзодател -компания, която е установила името на марката, и франчайзополучател - компания, която плаща такса за правото да прави бизнес под името на франчайзодателя и да продава своите продукти.

Последвайте канала на

Теодора Павлова
3239 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар

2022.03.16 | 14:42

1
При война няма споразумения.путлер може ли да напада суверенна държава .тотален бойкот на руските бандити

Добави коментар

Свързани видеа

Водещи новини