)
Най-големият здравен застраховател в Австралия заяви днес, че киберпрестъпник е хакнал личните данни на всичките негови 4 милиона клиенти. Това се случва в момент, когато правителството представи законодателство, предвиждащо увеличаване на санкциите за компаниите, които не успяват да защитят личната информация на клиентите си, съобщи Асошиейтед прес.
Meдиабанк заяви, че няма застраховка срещу кибератаки и изчисли, че хакерската атака ще намали приходите на компанията с между 25 и 35 млн. австралийски долара (16 -22 млн. щатски долара) до началото на следващата година.
Медибанк заяви, че неин приоритет е да открие конкретните данни, откраднати за всеки клиент, и да сподели тази информация със засегнатите.
От Meдиабанк заявиха, че при пробива, за който полицията е била уведомена преди седмица, когато търговията с акциите на компанията е била спряна, е получен достъп и до "значителни масиви данни за възстановяване на суми, платени за лечение".
По-рано компанията заяви, че се смята, че пробивът е ограничен до нейно дъщерно подразделение и чуждестранни студенти.
Правителството критикува компаниите, които трупат повече данни за клиентите си от необходимото, за да печелят от тях по начини, които не са свързани с услугите, за които е предоставена информацията.
Правителството планира спешни законодателни реформи в областта на регулирането на киберсигурността, след като хакер открадна личните данни на почти 10 милиона настоящи и бивши клиенти на "Оптус", втория по големина австралийски оператор на безжични телекомуникационни услуги.
"Нашето разследване вече установи, че този престъпник е получил достъп до личните данни на всички наши частно осигурени клиенти, както и до значителни масиви от данните за техните искания за възстановяване на средства, платени за лечение", заяви главният изпълнителен директор на Meдибанк Дейвид Кочкар в изявление до Австралийската борса за ценни книжа.
Хакерът е поискал откуп и според информацията е заплашил да разкрие диагнозите и леченията на високопоставени клиенти.
Последвайте канала на