-
14 март 2024 12:20
- 620
- 2
В сряда евродепутатите одобриха новите правила на ЕС за намаляване на емисиите от леки автомобили, микробуси, автобуси, камиони и ремаркета.
С 297 гласа „за“, 190 гласа „против“ и 37 гласа „въздържал се“ Парламентът прие постигнатото споразумение със Съвета относно регламента Евро 7 (одобряване на типа по отношение на емисиите и надзор на пазара на моторни превозни средства). Превозните средства ще трябва да отговарят на новите стандарти за по-дълго време, като гарантират, че ще останат по-чисти през целия си жизнен цикъл.
За леките автомобили и микробусите ще се запазят настоящите условия Евро 6 за тестване и граничните стойности на емисиите на отработили газове. За автобусите и камионите ще се прилагат по-строги гранични стойности за емисиите на отработили газове, измерени в лаборатории и в реални условия на шофиране, като същевременно се запазят настоящите условия за тестване Евро VI.
За първи път стандартите на ЕС ще включват гранични стойности на емисиите на спирачни частици (PM10) за леки и лекотоварни автомобили и минимални изисквания за експлоатационните характеристики за дълготрайност на акумулаторните батерии в електрическите и хибридните автомобили.
За всяко превозно средство ще бъде предоставен екологичен паспорт на превозно средство, който съдържа информация за екологичните показатели в момента на регистрацията (като пределни стойности на емисиите на замърсители, емисии на CO2, разход на гориво и електроенергия, пробег в електрически режим на задвижване, дълготрайност на батерията). Ползвателите на превозни средства също ще имат достъп до актуална информация относно разхода на гориво, състоянието на изправност на акумулаторните батерии, емисиите на замърсители и друга съответна информация, генерирана от бордовите системи и датчиците.
Докладчикът Александър Вондра (ЕКР, Чехия) заяви: „Успешно постигнахме баланс между екологичните цели и жизненоважните интереси на производителите. Искаме да осигурим достъпността на новите по-малки автомобили с двигатели с вътрешно горене за националните клиенти и в същото време да дадем възможност на автомобилната индустрия да се подготви за очакваната трансформация на сектора. ЕС ще обърне внимание и на емисиите от спирачките и гумите и ще гарантира по-голяма издръжливост на батериите“.
Съветът следва също официално да одобри споразумението, преди то да може да влезе в сила.
На 10 ноември 2022 г. Комисията предложи по-строги стандарти за емисиите на замърсители на въздуха за превозните средства с двигатели с вътрешно горене, независимо от използваното гориво. Настоящите гранични стойности на емисиите се прилагат за леки и лекотоварни автомобили (Евро 6) и за автобуси, камиони и други тежкотоварни превозни средства (Евро VI).
С приемането на настоящия доклад Парламентът отговаря на очакванията на гражданите за насърчаване на закупуването на електрически превозни средства, отговарящи на добри стандарти за живот на батерията, за постигане на напредък в разгръщането на цифровата и електрическата инфраструктура и за намаляване на енергийната зависимост на ЕС от чуждестранни участници, както е посочено в предложения 4, параграфи 3, 6, 18, 2 и 31, параграф 3 от заключенията на Конференцията за бъдещето на Европа, съобщиха от пресцентъра на ЕП в София.
Последвайте канала на
Свързани новини
Левски с второ поредно поражение след голямо шоу срещу чехи, Сангаре напомни за най-добрите си дни
Голове на Дарвин Нунес в добавеното време донесоха първа победа на Ливърпул в Премиър лийг за тази година
Начало на мача: Ювентус 0:0 Милан
Веласкес обясни на какво се дължат многото допуснати грешки
19 години Sportal.bg!
Български тийнейджър направи фурор на Световната купа в Банско
Коментари 2
Добави2024.03.14 | 17:06
Добави коментар
Водещи новини
Надежда Йорданова: ПП-ДБ щеше да подкрепи кабинета, ако ГЕРБ беше приела декларацията ни
18 януари 202518:23
Акад. Николай Денков отговори на Пеевски: Не ти се получи тогава при нас, няма да ти се получи и в бъдеще
18 януари 202516:40
Обвинението срещу Кирил Петков пада в съда на 99%, смята Бойко Найденов
18 януари 202517:57
Политологът Даниел Смилов: Приемат ли ни в Еврозоната, кабинетът "Желязков" ще се счита за успешен
18 януари 202516:50
Бившият министър на икономиката Николай Василев: Сега е моментът да поискаме конвергентен доклад за Еврозоната!
18 януари 202517:17
Паргов от БСП посочи плюсовете от членство в Еврозоната, но предупреди: Влизането в клуба на богатите не ни прави автоматично по-богати
18 януари 202518:30
Проф. Йонко Мермерски за казуса "Tik Tok": Не е приемливо да предоставят лични данни на американци на Китайската комунистическа партия
18 януари 202517:48
Володимир Зеленски поиска засилен натиск върху Русия
18 януари 202516:55
Луната вече е в списъка с обекти на културното ни наследство в риск
18 януари 202517:03
2024.05.25 | 05:10