)
Британските власти забраниха във Великобритания да бъдат представяни реклами на три авиокомпании - "Луфтханза" (Lufthansa), "Ер Франс" (Air France) и "Етихад" (Etihad). Според британска регулаторна агенция тези реклами "създават у клиентите подвеждащо впечатление", че авиопревозвачите опазват околната среда, предаде ДПА.
Британската Служба за рекламните стандарти (ASA) е провела разследване относно тези реклами заради опасения, че те "създават подвеждащо впечатление" относно влиянието върху околната среда, което оказват авиокомпаниите.
В реклама на "Етихад" се твърди, че услугата на авиокомпанията включва "защита на околната среда".
Вече повече от десетилетие екологични организации обвиняват авиокомпаниите в практики на "грийнуошинг". Това е термин, който описва практиките на някои фирми да представят своите продукти или услуги за "щадящи околната среда", когато на практика те не са такива.
От рекламите на "Луфтханза" може да бъде направен извод, че клиентите й ще допринесат за опазване на околната среда, когато летят със самлотетите на авиокомпанията, посочва БТА, цитирайки Ройтерс.
Регулаторът посочва, че самолетните полети генерират високи нива на вредни емисии от въглероден диоксид и на други газове, които имат "съществен принос" за промените на климата.
Реклами, публикувани през юли в онлайн търсачката "Гугъл" (Google), представят "Ер Франс" като "ангажирана с опазването на околната среда" и призовават клиентите да "пътуват по-добре и по-устойчиво (екоориентирано - бел. ред.)".
Последвайте канала на