-
31 януари 2020 15:43
- 653
- 4
Полша, България и други източноевропейски членки на ЕС обмислят да заведат дело срещу новите транспортни правила, известни като пакет „Мобилност“, които ще принудят техните ТИР-ове да се връщат у дома на всеки 8 седмици – промяна, за която заявяват, че ще нанесе щети на компаниите им, заявяват дипломати, цитирани от Ройтерс.
По-богатите страни членки, включително Франция и Холандия, настояват за реформата и спорът раздели по линия изток-запад блока, който и без това понесе щети заради Брекзит.
По-бедните страни от източния фланг на ЕС искат да се облагодетелстват от предлагането на по-евтини услуги, за да разширят своите икономики и да наваксат с растежа след десетилетия зад Желязната завеса, предаде БТА.
Техните камиони и шофьори пътуват в ЕС, а Франция и други страни се притесняват, че тази практика ощетява собствените им шофьори.
Мнозинството страни от ЕС се споразумяха миналия декември да реформират транспортния сектор на общността, включително да дадат задължат шофьорите, работещи в чужбина, да се връщат у дома на всеки три или четири седмици. Заложено е и седмичната почивка от поне 45 часа да се прекарва извън превозното средство, но не на паркинг, като работодателите трябва да плащат за настаняването.
Новите правила ще принудят международните ТИР-ове да се връщат в страната на компанията си на всеки осем месеци в стъпка, която има за цел борба с практиката да се регистрират фирми в държави с по-ниски данъци, без да оперират реално там.
Но България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва, Естония, Малта и Кипър са против тези реформи, заявяват дипломатически източници.
Тези страни искат промени в новите правила, които се очаква да бъдат дискутирани от Европарламента идните месеци.
„Група страни искат да видят промени в 8-седмичното правило. Ще видим докъде ще стигнат разговорите, нещата може да стигнат до съдилища“, заяви високопоставен евродипломат пред Ройтерс тази седмица.
„Това ощетява сериозно нашите компании. Ако нямаме друг избор, ще подадем съдебен иск в Европейския съд“, заяви втори дипломат от въпросните страни.
Според източноевропейците връщането на празни камиони носи икономически вреди и оставя сериозен въглероден отпечатък в момент, в който блокът се стреми да ограничи вредните емисии с цел борба с климатичните промени.
Западът, от друга страна, вижда в настоящите практики в транспортния сектор социален дъмпинг – практиката на прехвърляне на операции в страни с по-ниски данъци, заплати или по-слаби права на работниците.
Последвайте канала на
Свързани новини
Съветът на ЕС: Пакетът "Мобилност" е одобрен
20 декември 201915:51
Новаков за пакет "Мобилност": Прави сме били, че връщането на камиона е глупост
19 декември 201913:24
Джамбазки: Постигна се "нещо като компромис" по пакет "Мобилност"
12 декември 201910:12
Румяна Милова пое временно ръководството на Центъра за градска мобилност
02 декември 201910:54
Европейските институции не постигнаха съгласие за пакета "Мобилност"
26 ноември 201913:03
Германия харчи 1 млрд. евро за проекти за зелена мобилност в Индия
02 ноември 201909:32
За първи път в 170-годишната си история "Ройтерс" ще има жена за главен редактор
13 април 202114:08
Джамбазки пита Шарл Мишел дали не го е срам: Оставихте без хляб над 250 хил. българи
10 април 202010:37
Желязков: 9 страни от ЕС не приемат пакета "Мобилност"
18 февруари 202017:48
Левски и Берое с нов опит да се върнат на победния път
Лудогорец продължава похода си към нова титла в Пазарджик
Белгийци разпитват Левски за Кордоба
Черно море излиза за нови три точки срещу коравия Пирин
Левски приема ЦСКА в първия мечтан финал
Сакраменто и Везенков отново се провалиха срещу Ню Орлиънс и останаха извън плейофите
Коментари 4
Добави2020.01.31 | 20:02
как държавата е ,лош стопанин ,А ес е добър стопанин??всичко е една голямаа КРАЖБА,огромна .КОЙ контролира тоя ЕС?????
2020.01.31 | 19:57
няма ЕС,това е измислена абревиатура за крадене на ПАРИ.,
2020.01.31 | 16:52
богатите докато им беше изгодно ни баламосваха с мантри на тема свободна пазрна икономика, свободно движение на хора стоки и капитали. а като не им е изгодно почват да слагат ограниячения. това са евроатлантическите ценности. всички да мислим за интересите на богатите
Добави коментар
Водещи новини
Бонев и Хекимян в спор за бюджета на СОС, паркоместата в София и заплатите на общинарите и кмета
20 април 202409:23
Даниел Лорер: Косата ми побеля от избори!
20 април 202409:29
Андрей Цеков: За успех в регионалната политика трябва да мислиш за хората, а не за своите хора
20 април 202411:34
Николай Рашков: Транспортният бранш има нужда от представителност и хора с експертиза по темата
20 април 202408:10
Подробности за тежката катастрофа с български автобус в Турция
20 април 202407:51
Ето с каква скорост е карал Начо, който уби Ферарио Спасов
20 април 202409:41
Калин Стоянов: Тенчо Тенев е бил редовен гост на вечеринките на Рашков
20 април 202411:07
Хванаха хероин за над 16 млн. лв. на „Капитан Андреево”
20 април 202410:01
Министър Цоков: Има карантинирани класове заради коклюш в София
20 април 202410:29
2020.01.31 | 20:21
как държавата е ,лош стопанин ,А ес е добър стопанин??всичко е една голямаа КРАЖБА,огромна .КОЙ контролира тоя ЕС?????