Туристическият наплив съсипва Прага

Туристическият наплив съсипва Прага - това е усещането на мнозина от местните жители. Все повече хора бягат от центъра на чешката столица, която според тях, губи автентичния си вид заради унифицираните туристически стоки и услуги навсякъде по света, информира БНТ.

Една от най- красивите гледки в Европа - към Стария град на Прага - магнетично място, в което вековете са оставили своя неповторим отпечатък. Но режисьорът Павел Качирек вече не изпитва разливаща се наслада, когато поглежда пред прозореца на апартамента си. Горчивото чувство е, че естествената красота е помрачена заради туристите.

"Градът изгуби облика си. Паметниците са си тук, кулите, готическите и бароковите сгради стоят. Но върху всичко има украса в стил Дисниленд - и то само, за да привлича туристите", заяви Павел Качирек, режисьор на документални филми.

Огромният поток туристи носи сериозни приходи, но и големи проблеми за местните.

Според Качирек хората се изнесоха.  "Заедно с тях и услугите, магазините, евтините ресторанти, така че промяната се отрази много отрицателно на местните, много от които вече не живеят тук.", смята той.

Основен проблем е липсата на жилища в центъра, където повечето апартаменти са превърнати в офиси или се дават под наем за кратък престой на чужденци. Популярен сайт за споделени апартаменти има 12 000 регистрирани имота в Прага.

По стълбите към Пражкия замък минават хиляди туристи на ден. Точно под прозорците на дома на архитекта Кристоф Ханзлик, строен през 17 - ти век. "Всички проблеми имат един корен. Ако това бреме намалее, може би хората ще започнат да се завръщат.", категоричен е Кристоф Ханзлик. 

Чехия се присъедини към държавите от ЕС, отхвърлящи глобалния пакт на ООН за миграцията

Данните са красноречиви. През 1990 година регистрираните избиратели от района в центъра а Прага са били 36 800, а през 2017 - та - са с 15 хиляди по - малко. Миналата година 8 милиона туристи са посетили Прага, чието население е 1 милион и 300 хиляди души.

Според Зденек Хриб, кмет на града Прага определено води неравна битка със свръхтуризма. "Броят на туристите е по-голям, отколкото можем да понесем. Ние сме един от най- посещаваните градове в Европа. ", пояснява той.

Но монетата има и друга страна. Когато преди 30 години пада комунизмът, Прага е нешлифован диамант - с рушащи се сгради, мръсен въздух и лоши комунални услуги. Оттогава до днес в туризма и облика на града са инвестирани колосални суми и това прави региона един от най- богатите в централна и източна Европа. Но и проблемите са много - непоносимият шум нощем, тоновете отпадъци и кича, който залива историческата част на града. Местните избягват центъра, освен по една причина - да посетят наистина неповторима бирария."Опасявам се, че няма вече много кръчми в центъра. Това е една от последните традиционни бирарии, посещавана от редовните си клиенти.", каза Мартин Хлавак, счетоводител.

Властите в Прага вземат мерки - вдигат туристическата такса, забраняват бизнеси като снимане с костюми на панда и предвиждат намаляване на глезотиите за туристи, в замяна на подобряване живота на местните хора. И все пак ...градът им си остава един от най-привлекателните за любителите на пътешествия по света.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

EU

още

Анкета

Излезе ли Израел от политическата криза?

Излезе ли Израел от политическата криза?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.