)
„Защитавах идеята за увеличение на бюджета на МЕДИА и получих подкрепата на Колегиума на комисарите“, заяви още комисарят.
„Нейните широко признати достижения са плодородна почва за политически успех в текущите преговори за програмния период след 2020 г“, посочи тя, съобщиха от българското представителство на ЕК.
"Животът на едно произведение не се свежда само до неговото създаване и финансиране. Популяризирането е все по-определящ фактор за неговия успех. Ето защо МЕДИА ще даде приоритет на стратегиите за разпространение и популяризиране, разработени в отделните държави-членки", очерта следващия приоритет Мария Габриел.
"Каталогът на европейските филми, който предложих и който получи силна подкрепа от творческата индустрия в Кан, ще бъде непрекъснато допълван. По този начин ще се улесни появата на нови икономически модели, позволяващи достъп до европейски произведения, включително на места, до които филмите не са достигнали досега", заяви Мария Габриел.
Програмата МЕДИА в рамките на "Творческа Европа" е европейска история на успеха, с която можем да се гордеем.
Въпреки настоящите бюджетни ограничения програма МЕДИА ще разполага с 1,2 милиарда евро, което е почти 30% увеличение в сравнение с настоящия й бюджет.
Комисарят отбеляза и ключовото значение от обединяването на европейските филми на едно място.
МЕДИА ще насочи подкрепата си в тази посока. Мрежата Europa Cinemas, която е един от най-големите успехи на програмата, ще бъде разширена географски. Могат да бъдат създадени и нови мрежи в други сектори, като видео по заявка или фестивали, с цел да се увеличи аудиторията на творците.
Мария Габриел информира още, че текущите действия по програма МЕДИА ще продължат и ще бъдат модернизирани.
Не на последно място по примера на настоящата програма "Творческа Европа", бъдещата ще включва междусекторен компонент. Предвидени са мерки за подпомагане на международния обмен на опит и добри практики.
По отношение на заетите в европейската творческа индустрия, които създават творби за широката публика, българският еврокомисар препоръчва те да бъдат подкрепени при поемането на рискове. Така те биха могли да увеличат мащаба на своите дейности, което от своя страна ще допринесе за конкурентоспособността на целия европейски аудиовизуален сектор.
Стремежът й е по-добро популяризиране на европейските произведения в контекста на засилена конкуренция, насърчаване на конкурентоспособността на сектора и подкрепа за наскоро изменената директива за аудиовизуалните медийни услуги.
Това обяви българският еврокомисар Мария Габриел по цифровата икономика и общество Мария Габриел на пресконференция в Европейската комисия относно бъдещето на програма МЕДИА.
Тя изрази увереност, че може да разчита на съзаконодателите да бъдат също толкова амбициозни по отношение на програма МЕДИА, защото сега се предопределя конкурентоспособността и високите постижения на европейския аудиовизуален сектор за следващите десет години.
Тя подчерта още, че тъй като съединението прави силата, един от най-добрите начини за насърчаване на европейската творческа индустрия е работата в мрежа.
Последвайте канала на