Гардиън: Борбата с расизма изисква повече от хаштагове

Безредиците и насилието в САЩ, които продължават повече от седмица след смъртта на чернокожия Джордж Флойд при полицейски арест в град Минеаполис, остават централна коментарна тема в чуждестранния печат.

Лондонският в. "Гардиън" отбелязва в заглавие на аналитичен материал, че борбата с расизма, убил Джордж Флойд, изисква нещо повече от хаштагове. Авторът пише, че на всеки няколко години това да си чернокож се превръща в страховит спектакъл. "Обичайно сложната лична идентичност става обществена. Събитията след смъртта на Флойд изглежда са докоснали нов нерв в социалните медии. Експлозивната подкрепа, свързана с живота на чернокожите, означава, че се отваря ново расово разделение", смята авторът.

"Но чернокожите протестират на терен, рискувайки живота и прехраната си, а белите са предимно онлайн, където е коренно различно. Солидарността на белите в Америка неизменно се приема с голяма доза скептицизъм", отбелязва авторът на "Гардиън".

"А за белите извън Америка солидарността е още по-проста, защото не трябва да се съобразяват със собствената си роля в ставащото. Не трябва да се борят с вината за това, че чернокожи са оковавани и пръскани с лютив спрей. Солидарност в отсъствието на близост е страхотно попадение", посочва авторът.

Журналист: В САЩ има усещане за различно третиране, протестите са емоционални

Друг британски всекидневник - "Дейли телеграф", коментира, че колкото по-дълго продължават бунтовете в САЩ, толкова повече гневът на Доналд Тръмп ще съблазнява Америка. "Когато се кандидатираше за президент през 2016 г., Доналд Тръмп редовно беше сравняван с Ричард Никсън - и двамата обещаваха да възстановят реда и законността. Никсън спечели изборите през 1968 г. в сходен контекст - протести и бунтове в големите градове, и твърдеше, че говори от името на "мълчаливо мнозинство", което не е представено от демократите в медиите", посочи медията.

"Така че, се появява въпросът, ако Тръмп следва стратегията на Никсън, ще спечелили ли през ноември. Вероятно, смята авторът, но има и разлики, тъй като Никсън се кандидатираше като външен човек, докато Тръмп е действащият президент и ще му бъде вменяваха вина за състоянието на страната, дори голяма част от тази вина да не е негова. Освен това, Тръмп може да смята себе си за кандидат на реда и законността, но много гласоподаватели го смятат за първичен източник на безпорядък", допълни изданието.

"Същевременно, има и усещане, че колкото повече продължават бунтовете, толкова повече посланието на Тръмп ще намира отклик. Дори избиратели, симпатизиращи на каузата на протестиращите, може да се отдръпнат, виждайки опустошени домове и бизнеси. Повечето от тези бунтове стават в градове и щати, където управляват демократите и слабостта на местната полиция и безсилието на либералите да се се обърнат към по-добродетелните неща в човешката природа, е потресаваща", заключава авторът на "Телеграф".

Британският "Индипендънт" изтъква в редакционна статия, че сега, повече от всякога, Джо Байдън трябва да избере цветнокожа жена за свой вицепрезидент.

Байдън се заяде с Тръмп

Американският в. "Ню Йорк таймс" отпечатва коментарен материал под заглавие "Последното изкушение на Тръмп". Той взема повод от появата на президента пред епископална църква с Библия в ръка, "в търсене на божествен мандат, който няма да дойде", пише авторката.

Във в. "Вашингтон пост" заглавие на аналитичен материал гласи: Това, че Тръмп използва Библията, беше скверно. Той трябва да се опита да прочете какво пише в нея.

Тръмп е достигнал фазата на "лудия император" и това изглежда ужасяващо, обобщава в заглавие автор на лондонския "Гардиън". Той пише, че изглежда нещо отвътре кара Тръмп да създаде свое собствено клане в стила на пекинския площад "Тянанмън", което да конкурира китайското. Авторът отбелязва, че възхваляващият насилието език, който президентът на САЩ използва, предполага точно това. "Ако Тръмп имаше представа кой е Ли Пън, той вероятно щеше да му се възхищава почти толкова, колкото се възхищава и завижда на Владимир Путин", пише изданието. 

Коментари

  1. 2020.06.03 | 17:12
    А най-добре цветнокожата жена да е и обратна, за да не се засегне още някой. А цветът и какъв да бъде - зелен или лилав с две жълти ивици добре ли е?
  2. 2020.06.03 | 09:59
    Такива статии нагнетяват разде;лението и различията, не друго.
  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Анализи

още

Анкета

Одобрявате ли резултатите от референдума в Русия?

Одобрявате ли резултатите от референдума в Русия?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.