Международният конкурс Roca One Day Design Challenge с успешно първо издание в България

За пръв път в България се проведе Roca One Day Design Challenge. Събитието се състоя в събота, 21 април 2018 г., в уникалната изложбена зала на Roca в София. Експо Баня София е най-голямата изложбена зала Roca на Балканите.

Roca One Day Design Challenge се организира от Roca, световен лидер в сектора за продукти за банята. Той предизвиква студенти и млади професионалисти до 30-годишна възраст с интереси в областта на дизайна и архитектурата, да създадат, само един за ден, оригинални решения и иновативни концепции за банята. Поради ограниченото време за създаване на проекти, конкурсът е един от най-вълнуващите в сферата на дизайна. Той се разраства в международен мащаб, а целта е да се превърне в референтна точка за младите дизайнери и архитекти.

Участниците проектират продукт, по задание, което се обявява в началото на деня. Задачата е свързана с банята. Състезателите работят в определен срок, индивидуално или в екип до трима. Най-важните аспекти, които журито трябва да вземе предвид, са оригиналност, дизайн и приложимост на предложените решения. Конкурсът предлага на младите студенти и професионалисти опита да предизвикат себе си да създават и развиват най-иновативни идеи.

В самия ден, 21 април, от 9,00 до 10,30 ч., в Експо Баня София предварително заявилите през уебсайта на конкурса участие в първото издание на съревнованието у нас, се регистрираха лично. Очакванията на организаторите бяха надминати и 170 талантливи млади архитекти и дизайнери премериха сили. Освен талант, те показаха и силен екипен дух. След регистрацията и посрещането беше обявено заданието и състезанието започна.

Участниците имаха възможност да създадат своите решения за баня в помощ на възрастните хора. Темата е актуална и предизвикателна в глобален план, тъй като все повече възрастни хора, на възраст над 60 или 70 години, могат да се грижат за себе си, но средата в дома им не е пригодена за техните нужди. Банята е помещението, в което възрастните хора срещат най-големи затруднения при изпълнение на ежедневните си дейности и именно в това бе и предизвикателството пред участниците на Roca One Day Design Challenge.

Срокът за работа бе до 17,30 ч. След това, 50 конкурсни проекта, отговарящи на всички технически критерии на конкурса, бяха допуснати за обсъждане от журито. То имаше точно два часа за решение. Церемонията за обявяване на победителите и награждаването започна в 19,30 ч.

Жури на първото издание на проекта Roca One Day Design Challenge в България бяха известни професионалисти, с чиито имена са свързани едни от знаковите архитектурни и дизайнерски проекти в България (и не само) през последните години, основатели на успешни и уважавани студиа за архитектура и/или дизайн : Ангел Захариев, архитект и преподавател; Генчо Гоев, интериорен и продуктов дизайнер с многобройни награди; Любомир Станиславов, архитект, бизнесмен, преподавател; Валентин Водев, промишлен и продуктов дизайнер. Част от журито бе и Xavier Torras, Директор на фондация We Are Water и Директор Бранд и Комуникации на Група Roca.

След сериозно обсъждане, професионалното жури взе своето решение и обяви отличените проекти и автори в първото издание на Roca One Day Design Challenge в България.

Победители в съревнованието са Ангел Александров от Технически университет – София и Царина Рускова от Ruskova & Partners. Те получават парична награда в размер на 2000 лв.

Втора награда в размер на 1000 лв. получават Деница Батева и Биляна Йончева от Висше строително училище „Любен Каравелов“ – София.

На трето място се класират Ралица Генева от Лесотехнически университет, София и Александър Чокойски от Университет по архитектура, строителство и геодезия. Наградата е в размер на 600 лв.

Журито присъди и една допълнителна награда за устойчивост, осигурена от международна фондация We Are Water. Стойността на наградата е 600 лв. Проектът, който впечатли журито за тази награда, е на Кристиана Гецова и Радослав Йорданов от Технически университет – София.

Всички победители получават и право на участие в уъркшоп, който ще се проведе на 5 юни 2018 г., отново в Експо Баня София. По покана на Рока България и платформата Roca One Day Design Challenge, у нас пристига японският архитект Томоко Сакамото. Темата на нейния уъркшоп е Ръчно мислене.

Видео от церемонията по награждаването и отличените проекти може да видите ТУК
Повече снимки и видео материал от събитието може да разгледате ТУК или в международната Facebook страница

Конкурсът Roca One Day Design Challenge има силен международен характер. Създаден в Испания през 2012 г., тази година проектът е в пълна експанзия и се организира в нови шест страни: Аржентина, Бразилия, България, Сингапур, Полша и Хърватия. След успеха на първото издание през 2017 г., Португалия, Русия, Оман, Великобритания и Китай са домакини на второ издание на конкурса. Обединените арабски емирства и Хонг Конг, където конкурсът вече е наложен, честват съответно трето и четвърто издание. В Испания предстои седмо издание, едновременно в Мадрид и Барселона.

Първото издание на конкурса One Day Design Challenge в България се провежда в партньорство с: Dibla, КАБ и АИДБ .
За повече информация относно състезанието посетете официалния уебсайт на конкурса www.onedaydesignchallenge.net.

Спорт

още

Коментари

Напиши коментар

Събития

още

Анкета

В кои области Българското председателство на Съвета на ЕС бележи реални успехи до момента?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.