В България домакинствата са отделяли най-малко за спорт в ЕС през 2022 г.

  • 24 ноември 2023 14:43

  • 167
  • 0
В България домакинствата са отделяли най-малко за спорт в ЕС през 2022 г.
© Novini.bg/ Canva

През 2020 г. сред 22-те държави от ЕС, за които има данни, 4 са регистрирали среден разход на домакинство за спортни стоки и услуги над 500 стандарта на покупателна способност - СПС (условна валута, елиминираща инфлационните различия в страните членки на ЕС - бел. р.), съобщиха от Евростат.

Начело на списъка е Люксембург (628 PPS), следвана плътно от Нидерландия (622), Австрия (620) и Германия (526).

Сред домакинствата в ЕС тези в България са заделили най-малко средства за спортни стоки и услуги – 24 СПС. По-нагоре в негативния край на класацията се нареждат Словакия (66 СПС), Литва (87 СПС) и Полша (95 СПС).

Сред различните спортни стоки и услуги категорията, в която домакинствата в ЕС са харчили най-много през 2020 г., са възстановителните и спортни услуги. 

В почти всички страни от ЕС, за които има налични данни, най-високият дял на разходите в областта е бил за развлекателните и спортни услуги. Единственото изключение е Гърция, където най-високият дял е посветен на основните дълготрайни стоки (къмпинг оборудване, фитнес уреди и др.) за отдих на открито (69,0 на сто).

Средните разходи на домакинствата за развлекателни и спортни услуги (посещаване на фитнес, плуване и др.- бел. ред.) са най-високи в Кипър с дял от 93,7 на сто, следвани от България и Хърватия съответно с 81,3 и 79,3 на сто. Най-ниски са дяловете в Гърция (19,2 на сто), Дания (43,7 на сто) и Белгия (46,8 на сто).

Разходите за оборудване за спорт, къмпинг и отдих на открито представляват втория най-висок дял от бюджетите на домакинствата в 14 страни от ЕС, за които има налични данни. Този дял варира от 3,7 на сто в Кипър до 42,3 на сто в Словакия.

Поредното издание на „Маратон София“ ще се състои днес

Освен Гърция, където разходите на домакинствата за основни дълготрайни стоки за отдих на открито са с най-висок дял, тази категория е втората по големина позиция в домакинските бюджети за спортни стоки в Белгия (36,7 на сто), Дания (33,7 на сто), Люксембург (29,2 на сто), Литва (27,2 на сто), Малта (19,3 на сто), Нидерландия (18,1 на сто) и Франция (16,5 на сто).

Унгария (0,4 на сто) и България (0,8 на сто) отбелязват най-нисък дял на разходите на домакинствата за основни дълготрайни стоки за отдих на открито.

Последвайте канала на

Радина Лазарова
167 0

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини