Часът на Земята вдъхновява глобални действия за опазване на природата

Броени дни остават до най-знаковата природозащитна инициатива – Часът на Земята на WWF. Точно в 20:30 ч. на 30 март милиони хора по света ще изключат символично осветлението в домовете си за един час, за да покажат своя ангажимент към планетата. Това съобщиха от пресцентъра на WWF България. 

Данните от доклада на WWF „Жива планета“ сочат, че днес ние унищожаваме природата с безпрецедентни темпове. В тази връзка Часът на Земята иска да вдъхнови глобални действия за нейното опазване и да покаже какво влияние могат да имат малките постъпки върху голямата планета.

От Айфеловата кула до Операта в Сидни и от Емпайър Стейт Билдинг до Бурж Халифа в Дубай хиляди емблематични сгради ще изгасят светлините в знак на солидарност и за да насърчат правителствата, бизнеса и отделните хора да дадат своя принос към изграждането на устойчиво бъдеще за всички.

„От една страна ние имаме моралната отговорност да живеем в хармония с природата. От друга – тя е от жизненоважно значение за всеки един от нас. Зависим от нея за храната, която ядем, за въздуха, който дишаме и за водата, която пием. Въпреки това с всеки изминал ден ние я тласкаме към граница, връщане назад от която няма“, каза Марко Ламбертини, генерален директор на WWF International. 

„Часът на Земята е подходяща възможност да положим основите на международен ангажимент, който да доведе до ново споразумение за природата и хората.“

Тази година се очаква милиони хора от безпрецедентните 188 държави да се съберат, за да надградят започнатото и да насочат общественото внимание към негативния ефект от климатичните промени и загубата на биоразнообразие.

Какво е 60+

Часът на Земята е много повече от 60 минути на тъмно. През последните години в резултат от инициативата бяха постиганати поредица от символични победи в името на природата. Движението помогна за създаването на 3.5 млн. ха защитена морска зона в Аржентина. Преди приемането на закона едва 1% от крайбрежния район на южноамериканската страна беше защитен.

Часът на Земята вдъхнови засаждането на 500 000 дървета върху ерозирала заради обезлесяване земя в Уганда. Хиляда от тях дари лично министърът на околната среда.

След подписка, подкрепена от 250 000 граждани, руската Дума одобри поправка в Закона за защита на околната среда и моретата. Новият закон изисква компаниите да поемат по-голяма отговорност за предотвратяване на нефтени разливи. 

Миналата година Френска Полинезия извоюва протекция за 5 млн. кв. км. от своите морета в защита на океанските екосистеми.

Тайланд и Тайван въведоха образователни програми за опазване на околната среда в училище, а в САЩ момичета от скаутското движение инсталираха стотици хиляди енергоспестяващи крушки.

Инициативата на WWF стои още и зад засаждането на 17 млн. дървета в Казахстан; предоставянето на печки, ползващи енергия от възобновяеми източници, на семейства в Непал и Мадагаскар; осветяването на домове със слънчева енергия в Индия и Филипините.

Защото сега е нашето време да осигурим здраво и устойчиво бъдеще за всички.

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Любопитно

още

Анкета

Гледате ли сериала "Чернобил" по HBO?

Гледате ли сериала "Чернобил" по HBO?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.