Интересни факти за празника Свети Валентин

Днес на много места по света влюбените честват Деня на Свети Валентин. По този повод в. "Дейли експрес" предлага няколко интересни факта за романтичния празник:

- В ранните списъци на светците фигурират поне трима светци и мъченици с името Валентин, чествани на 14 февруари. Денят на Свети Валентин обаче най-често се свързва с римския свещеник Валентин, обезглавен на 14 февруари 269 г. Официално празникът се чества от 496 г., когато папа Геласий Първи обявява мъченика за светец, а датата 14 февруари за ден за почитането му.

- Празникът е християнският отговор на Луперкалиите - празници на изобилието в древния Рим, чествани между 13 и 15 февруари, по време на които мъже с маски на вълци и препаски около бедрата тичали из града и удряли всеки срещнат с каиши от козя кожа.

- Според английския писател Джефри Чосър на 14 февруари птиците избират своите половинки.

- През февруари 2002 г. Тайланд пуска първата в света пощенска марка с аромат на роза по случай празника Свети Валентин.

- Малко преди празника през 2008 г. Комисията за насърчаване на добродетелта и предотвратяване на порока в Саудитска Арабия забранява червените рози, които според нея окуражават извънбрачни връзки.

- Във Великобритания 46 процента от цветята, изпращани в Деня на влюбените, са рози.

- На конференция през 1990 г. е предложена следната дефиниция за любовта: "Когнитивно-афективно състояние, характеризиращо се с интрузивни и обсесивни фантазии относно реципрочността на романтичното чувство от обекта на влюбване".

- Научни изследвания са установили сходства между влюбването и обсесивно-компулсивното разстройство, употребата на кокаин и хапването на шоколад.

- Сърцето като символ на любовта става популярно през 15-и век.

- Европейските мъже са по-склонни да се влюбват в жени, чиято обиколка на талията е 70 процента от тази на ханша.

- Проучване от 2012 г. показва, че когато влюбени партньори се взират в очите си в продължение на три минути, сърдечният им ритъм се синхронизира.

- Друго проучване разкрива, че човек се влюбва средно седем пъти преди брака.

- Според изследване два процента от двойките са се влюбили в супермаркет.

- През 2014 г. се появява съобщение, че затворник от Аризона е изкачил две стени и се е прехвърлил през бодлива ограда, за да прекара празника Свети Валентин със своята приятелка.

- "Любовта е временна лудост, лечима чрез брак", е казал американският сатирик, критик, журналист и автор Амброуз Биърс.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Любопитно

още

Анкета

Бременна ли е Златка Райкова?

Бременна ли е Златка Райкова?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.