Раздадоха Антинобеловите награди за 2017 (видео)

Учени, разсъждаващи над въпроси като тези: „С колко растат човешките уши?” , „Котките течни ли са или твърди?” и „Как влияят крокодилите върху залаганията”, бяха отличени с тазгодишните Антинобелови награди (Improbable.com).

Церемонията по награждаването, комична по своя замисъл и изпълнение, се проведе в Харвардския университет, като по традиция се пускаха хартиени самолетчета и истински Нобелови лауреати отличаваха Антинобелистите.

Тазгодишните победители, които получиха общо в кеш 10 трилиона в обезценена зимбабвийска валута, зарадваха публиката с изумителните си открития, предаде БТВ.

Сред тях фигурираше научният труд на британеца Джеймс Хиткоут, отличен за фундаменталното си откритие, че след 30-годишна възраст човешките уши започват да се уголемяват с 2 мм на всеки 10 години. Поради тази причина старите хора са с много големи уши.

Французинът Марк Антоан Фарден стана Антинобелов лауреат за своя опус от 2014 г., озаглавен „Възможно ли е котките да са едновременно и течни, и твърди”. За да отговори на този въпрос ученият използва сложни уравнения от динамиката на флуидите.

Австралийците Матю Роклоф и неговата асистентка Нанси Грир бяха отличени за необичайната връзка, която направиха между държането на крокодил и залаганията в хазарта. Те връчвали на играчите в казината да държат 1-метров крокодил със залепена с тиксо челюст. Възбудата от контакта с опасното животно карало играчите да залагат рисково много по-големи суми.

Швейцарският доктор Майло Пюън и неговият международен екип получи признание за откритието, че свиренето на традиционния австралийски духов инструмент диджериду в перспектива спира хъркането и подобрява съня.

Френски екип получи награда за това, че е открил област в мозъка, предизвикващ отвращение към мириса на френските сирена.

Техни италиански колеги пък бяха отличени за изясняването на факта, че много еднояйчни близнаци не могат да бъдат различени един от друг на общи снимки.

Комичната церемония по раздаването на Антинобеловите награди бе учредена през 1991 г. от Марк Ейбрахамс, основател и редактор на списанието „Годишник на невероятните изследвания” и няколко университетски организации от Харвард и Радклиф.

„Целта на тези награди е да бъде почетено необичайното творчество и богатото човешко въображение, както и да се стимулира интересът на хората към науката, медицината и технологиите”, посочва Ейбрахамс.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Любопитно

още

Анкета

Коя е най-омразната ви коледна песен?

Коя е най-омразната ви коледна песен?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.