​Млечните храни на закуска улесняват отслабването

  • 06 април 2016 12:06

  • 2442
  • 0
​Млечните храни на закуска улесняват отслабването
© GettyImages/Gulliver

Солидна закуска със сирене, прясно или кисело мляко помага за отслабване и контролиране на диабет тип 2. Д-р Даниела Якубович от университета на Тел Авив твърди, че суроватъчният протеин, на какъвто са богати млечните продукти, засища отлично и затова е първи приятел на желаещите да отслабнат, информира БНТ. Закуската с такъв вид протеини улеснява топенето на килограмите повече от протеините от друг източник, например от яйца или риба тон, или пък от богата на въглехидрати храна.

Суроватъчният протеин предотвратява и рязкото покачване на кръвната захар след хранене, което е важно за хората с диабет тип 2. С времето високите нива на захарта в кръвта могат да доведат до проблеми със сърцето, увреждане на органите, по-бавно заздравяване на раните и влошаване на зрението. "Калорична протеинова закуска, средноголям обяд и по-лека вечеря е доказана успешна стратегия за отслабване при хора със затлъстяване и диабет тип две" - каза д-р Якубович, която е професор по медицина в университета на Тел Авив. Суроватъчния протеин се продава и на прах и може да се добавя в смутита или шейкове. Неговият ефект се дължи на това, че потиска хормона на глада грелин. Д-р Якубович е сравнила в изследването си суроватъчния протеин и други видове протеини. Тя и екипът й са проследили ефекта им за отслабване, както и действието им за поддържане на постоянни нива на кръвната захар, като са работили с 48 доброволци с наднормено тегло или диабет на средна възраст 59 години. Участниците са спазвали една от три диети с еднакъв брой калории и еднакво разпределяне на храната - повече на закуска, средно количество на обяд и лека вечеря. Разликите били основно в съдържанието на закуската. Едната група получавала суроватъчен протеин в шейкове. Втората - други протеини от яйца, соя или риба тон, а третата - въглехидрати или скорбяла. След 12 седмици групата на суроватъчен протеин отслабнала най-много - средно 7,6 кг, в сравнение с 6,1 кг за получавалите закуска с други протеини. Доброволците на въглехидратна закуска отслабнали с 3,1 кг.

Нора Виткова
2442 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини