Директорът на БТА Кирил Вълчев: Новинарските агенции трябва да пазят извора на информация от дезинформацията

  • 15 април 2024 11:39

  • 229
  • 0
Директорът на БТА Кирил Вълчев: Новинарските агенции трябва да пазят извора на информация от дезинформацията
© булфото /архив/

Новинарските агенции трябва да пазят извора на информация от дезинформацията, но и да бъдат свободен извор за истинските новини. Тази теза представи генералният директор на Българската телеграфна агенция (БТА) Кирил Вълчев по време на Делфийския икономически форум на 13 април, съобщава сайтът на Съюза на българските журналисти – СБЖ.

Кирил Вълчев участва, представяйки БТА, в дискусия на тема „Борба с дезинформацията в многополюсен свят – стратегии, инструменти и предизвикателства“. Участници в разговора бяха още генералният секретар на Европейския алианс на новинарските агенции (ЕАНА) Александру Йон Джибой, собственикът на Косова прес Скендер Красничи, генералният директор на националната информационна агенция на Румъния Аджерпрес Клаудия Виктория Николае, Яник Паске от бюрото на „Франс прес“ в Гърция, Илия Муса от Федералната информационна агенция на Босна и Херцеговина и президентът и генерален директор на Атинско-македонската информационна агенция AMNA Εмилиос Пердикарис.

„Темата „Големият преход” на деветото издание на Делфийският икономически форум е подходящо за място, където според гръцката митология някога се случил такъв „голям преход”. Тук драконът Питон пазил свещен извор и бил обвил със змийското си тяло девет пъти планината Парнас и седем пъти Делфи. Аполон убил Питон и  освободил извора, който станал място за предсказания от жрици, наричани Пития, по името на Питон. Този оракул, с предсказанията си, започнал да оказва голямо влияние върху хода на историята и следващи „големи преходи” в нея“, каза Кирил Вълчев.

Той постави въпроса

кой днес е Питон и кой - Аполон край извора на информацията измежду традиционните медии (включително новинарските агенции) и социалните мрежи.

„Интернет изглежда като Аполон - освобождава извора на информацията и в социалните мрежи се появяват много оракули. И от техните думи човек може да се обърка точно като от двусмислените отговори на Пития“, посочи генералният директор на БТА.

/със съкращение/

Последвайте канала на

Аделина Делийска
229 0

Свързани новини

Водещи новини