-
23 март 2012 16:43
- 1134
- 0
Еторе Скола започва самостоятелния си път в режисурата през 1963 г. („Se permettete parliamo di donne”, където Виторио Гасман изпълнява около 10 роли), а с „Ще успеят ли нашите герои да намерят своя приятел, мистериозно изчезнал в Африка?” (1968) привлича вниманието на публиката.
Кинематографистът предпочита да се изявява в полето на комедията, но се интересува и от сюжети, които изследват италианското общество както в „Драма от ревност” (1970) или „Най-хубавата вечер в моя живот” (1972).
През 1974, с „Обичахме се толкова много” (Голямата награда на МКФ Москва и „Сезар” за най-добър чуждаезичен филм) Скола се налага като един от най-брилянтните режисьори на своето поколение и в италианското кино изобщо. Този меланхоличен филм събира Виторио Гасман, Нино Манфреди и Стефано Сата Флорес, и разказва историята на трима приятели, които обичат една и съща жена в следвоенна Италия, белязана от кошмара на фашизма.
Италианския творец се завръща към комедията с „Грозни, мръсни, зли” (1976) – социално ангажирана сатира, която разнищва условията на живот в бедняшките предградия на Рим и му носи Награда за режисура в Кан. След това работи с една от най-знаменитите италиански филмови двойки, София Лорен – Марчело Мастрояни, в „Един особен ден” (1977), своеобразна пледоария на хомосексуалността, изпреварила времето си.
Безмълвният филм „Балът” (1983) „прелита” по оригинален начин през историята на Франция от 20-те до 80-те години на ХХ век, чрез музиката белязала тези десетилeтия, и е отличен със „Сезар”-и за най-добър филм и за режисура. Следва комедията „Наивници в Неапол”, пропита с неаполитанския дух и „Семейството”, посветен на три поколения от една фамилия, а през 1988 г. „Сплендор” носталгично оплаква залеза на истинското кино.
В края на ХХ век Скола снима все по-рядко, но творбите му не остават незабелязани. Филмът „Romanzo di un giovane povero” е включен в конкурсната програма на МКФ Венеция’95, а по повод премиерата на „Вечерята” през 1998 г. режисьорът получава награда за цялостно творчество от МКФ в Монреал. След „Gente di Roma” (2003) Еторе Скола не е заставал зад камерата.
Прожекциите на заглавията от панорамата „Еторе Скола” са в кино „Одеон” (22 – 29 март) и в Дома на киното (30 март – 5 април).
Последвайте канала на
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Асен Василев: Преди 3 години хората трябваше да избират между хляба и лекарствата, след 4 години - средната заплата ще е 2 000 евро
27 септември 202418:18
Боряна Димитрова: С поведението си политиците привличат наказателния вот, радикални партии могат да прескочат бариерата
27 септември 202418:11
Министър Илков: Важно е да съберем годни доказателства срещу купувачите на гласове
27 септември 202421:32
Какво си говориха гушнати Пеевски и Тошко Йорданов на трибуната в НС?
27 септември 202419:14
Водещите новини! Губим милиарди по ПВУ заради снощните батални сцени в НС. Хамас разстреля майка на две деца с 90 куршума (и още…)
27 септември 202419:00
Двама са задържани за палеж и опит за въоръжен грабеж на банка в Русенско
27 септември 202419:05
Мохамед Халаф: Кризата в исляма не е политическа, тя е културна и религиозна
27 септември 202420:56
Израел порази щабквартирата на „Хизбула“ в Бейрут
27 септември 202420:23
Зеленски е благодарен на Тръмп за много продуктивната среща
27 септември 202420:47