Проектът Ficosota е един от успешните примери за възраждане на българската индустрия след големите обществени промени в България, а създателите му Жечко Кюркчиев и Красен Кюркчиев могат да бъдат посочени като лицата на съвременното българско предприемачество.
Компанията е основана през 1990 година.
За малко повече от десет години дружеството със 100% българско частно участие се превърна в най-големия производител на битови уреди за отопление в Централна и Източна Европа.
През 2003 година един от основателите г-н Жечко Кюркчиев бе удостоен с престижния приз на фондация "Атанас Буров" за индустриалец на годината. Новината от миналата седмица е, че Ficosota ООД е сред стоте най-големи български дружества по приходи от продажби според класацията на БТПП - "Топ 100-2004 г."
Ficosota ООД насочи своята дейност към производството на отоплителни уреди за дома (маслени радиатори, газови и вентилаторни печки, конвектори), производството на електрически водонагреватели (бойлери) и малки перални машини "РОСА". Търговското дружество е изключителен представител и дистрибутор на търговските марки DELONGHI и KENWOOD на българския пазар. Утвърден партньор при изграждането на професионална климатизация на промишлени и търговски обекти.
Ficosota ООД създава и налага модерните стандарти на съвременната българска индустрия. Постоянните инвестиции в нови технологии и развиването на търговските марки на дружеството, високата квалификация на управленския екип и силно мотивираните служители, работещи в специализирани екипи, превръща дружеството в едно от най-бързо развиващите се в бранша.
Компанията заема 4-то място сред Европейските производители на маслени радиатори. В цифри нейните годишни производствени капацитети възлизат на: 550 000 бр. маслени радиатори; 150 000 бр. електрически бойлери; 200 000 бр. вентилаторни печки; 50 000 бр. газови печки; 50 000 бр. перални машини.
Гордостта на компанията и нейна водеща търговска марка е "TESY" - the COMFORT generation. Ficosota също е собственик на търговските марки "Promotec", "Concepta" и "СМЕДА".
Ficosota е сред най-добре оборудваните компании в своя бранш. Дружеството разполага с най-модерната напълно автоматизирана технология за стъклокерамично покритие на водосъдържателя на бойлерите "TESY", разработка на италиански и швейцарски фирми.
В експлоатация е и една от най-съвременните линии за производство на корпуси на маслени радиатори, производство на швейцарската фирма SCHLATTER.
Съвременният и съзидателен подход към потребителя се изразява и в добре стуктурирания и функциониращ развойно-внедрителски екип, в който работят 17 високо квалифицирани инженери, специализирани в различни направления (промишлен дизайн, конструктори, технолози и др.) при разработката на нови изделия и модифицирането на вече съществуващи продукти.
Продуктите, произведени в трите завода Ficosota, са познати на потребителите в над 40 държави на 4 континента - Европа, Азия, Австралия и Африка. Българската компания изнася своите продукти на пазарите в Испания, Англия, Ирландия, Унгария, Русия, Украйна, Кувейт, Мароко, Тайван, Хонконг, Австралия и Нова Зеландия и др.
Изключително високото качество на продукцията на компанията се потвърждава от някой от най-емблематичните й клиенти. Ficosota е изключителен доставчик на маслени радиатори за търговската верига METRO Cash & Carry под търговската марка ALASKA за територията на цяла Европа.
Дейността във Ficosota e сертифицирана и се изпълнява в съответствие с изискванията на Международните стандарти за качество ISO 9001/2000, които покриват разработката, дизайна и производството на битови елекроуреди.
Всички изделия на компанията са тествани в германските лаборатории TUV Saarland и притежават съответния сертификат за качество, даващ право за поставяне на сертификационните знаци GS и CE върху изделията.
Увереността във високото качество на продуктите се подкрепя от гаранционния срок на изделията. Така например бойлерите TESY притежават 5 г. пълна гаранция, а отоплителните уреди са с 2-годишна гаранция, предоставена от компанията. За гаранционната поддръжка на всички изделия, предлагани от Ficosota (вкл. марките DELONGHI и KENWOOD) се грижат над 50 сервизни бази, покриващи територията на цялата страна.
Другата част от холдинга Ficosota Syntez също жъне плодовете на своя труд. Тя успява да завоюва свое място на пазара на продукти за личната и битовата хигиена (детергенти).
Компанията предлага все по-разнообразна и качествена продукция, включваща перилни препарати, прахове, сапуни, омекотители, препарати за миене на съдове, шампоани и др.
Продажбите на Ficosota Syntez достигат 39 млн. евро през 2006 г. в сравнение с 27 млн. евро за 2005 г.
Причините за успеха на Ficosota Syntez на българския и впоследствие на световния пазар се дължат на стратегията й и отличното познаване на потребителските очаквания.
Ефективното производство и конкурентните цени са сред факторите, които най-много спомагат за укрепването на компанията. Ficosota Syntez следи развитието на пазара и отговаря на неговите изисквания, бързо популяризирайки своите продукти като течния препарат за миене на съдове Feya и праха за пране "Тема".
Други марки, които засилват позициите на Ficosota Syntez, са "Тео", "Ехо" и "Фиона".
Компанията предлага общо 14 марки, а нейни продукти се продават както в България, така и в Македония, Молдова, Украйна, Сърбия, Румъния, Черна гора и др. (като в първите четири от тях компанията има водещи пазарни позиции).
От изключително значение за Ficosota Syntez е не само модернизирането на нейното производство, в което е предвидено да бъдат инвестирани повече от 16 млн. евро през 2007 г., но и инвестирането в реклама.