-
17 декември 2024 16:56
- 511
- 4
Върховният административен съд отмени решение № 827/01.08.2024 г., постановено по преписка № КЗК-610/2024 г. на Комисията за защита на конкуренцията във връзка с процедурата за определяне на изпълнител за доставка на 35 броя електрически мотриси.
Със същото решение върховните магистрати отменят решение № D34540783/25.06.2024 г. на министъра на транспорта и съобщенията за определяне на изпълнител в процедура за възлагане на обществена поръчка от вида “договаряне без предварително обявление“ с предмет “Доставка на 35 броя едноетажни нулевоемисионни електрически мотрисни влака, с капацитет от минимум 200 седящи места, поддръжка за срок от 15 години и обучение на персонал“, открита с решение № F519424/30.04.2024 г. на възложителя. Преписката се връща на възложителя за продължаване на процедурата от последното законосъобразно действие, съобразно дадените с мотивите на решението задължителни указания.
Касационният съдебен състав приема, че касационната жалба е основателна, а оспореното решение на КЗК, с което е оставена без уважение жалбата на Консорциум “Булему“ срещу процесния акт на възложителя за определяне на изпълнител, като необосновано и неправилно, следва да бъде отменено. При това следва да бъде постановено ново решение по съществото на спора, с което да се уважи жалбата на гражданското дружество срещу решение № D34540783/25.06.2024 г. на министъра на транспорта и съобщенията, на когото делото следва да бъде върнато като преписка за ново провеждане на процедурата от последното законосъобразно действие – за нова преценка за съответствие на техническите предложения на класираните на първо и второ място участници с изискванията на възложителя, чрез прилагане на възможностите, предвидени в чл. 104, ал. 5 ЗОП.
При новото разглеждане помощният орган на възложителя следва, при спазване на основните принципи на административния процес, в контекста на основната цел на възлагателните процедури – за ефективно разходване на средствата, да изясни с всички предоставени му от законодателя средства /каквото е изискването на разяснения и от участниците и данни от трети липа по чл. 104, ал. 5 ЗОП и чл. 54, ал. 13 ППЗПО/, дали независимо от данните, че класираните на първо и второ място участници следва да произведат занапред и специално за изпълнението на процесната обществена поръчка, отговарящи на изискването по т. ІV.8.1.5.1 от техническата спецификация влакове, за които освен това /преди доставянето им/ следва да получат съответните разрешения по Регламент за изпълнение /ЕС/ 2018/545, изпълнението на обществената поръчка чрез допускането им до класиране, не се явява изначално осуетено, забавено или възпрепятствано, а оттам и дали предложените от тези участници срокове за доставка на мотрисните влакове са реално изпълними и съответни на предварително обявените условия на поръчката.
Решението е окончателно по административно дело № 8257 от 2024 г. на ВАС е окончателно, съобщиха от пресцентъра на ВАС.
Последвайте канала на
Коментари 4
Добави2024.12.17 | 17:16
2024.12.17 | 17:03
2024.12.17 | 17:02
Добави коментар
Водещи новини
Издирват дете със Синдром на Даун от старозагорското село Конаре
17 декември 202417:26
Масови оставки на лекари в Сандански заради починалото бебе, родено в линейка
17 декември 202419:29
Здравният министър за парите за инвитро процедури: Проблемът не е финансов, а е въпрос на нормативна уредба
17 декември 202420:28
Полицаите категорични: Ще протестираме, ако заплатите в системата не бъдат увеличени
17 декември 202417:47
Говорителят на СРП: Сарафов може да прецени дали искането ни на имунитета на Бориславова е основателно
17 декември 202418:50
Пеевски: Поздравявам и подкрепям премиера на България за историческото решение за Украйна
17 декември 202419:45
Водещите новини! Сурови сметки за парно и топла вода. Приземиха принудително самолет в България заради бой (и още…)
17 декември 202419:05
Доналд Тръмп постави ултиматум на Хамас
17 декември 202417:12
Зеленски: Вместо членство в НАТО, ни предложиха засилване на противовъздушната отбрана
17 декември 202417:13
2024.12.17 | 18:37