„Какво разбрахме вчера от регионалния министър Виолета Коритарова? Пред в-к „24 часа“ тя казва:
2024-а година е. Магистрала „Хемус“ вече трябваше да достига Велико Търново. Дори да е подминала Старата столица в посока Варна. Великотърновци трябваше да пътуват спокойно до столицата, а през 2025-а година – и до Варна.
Какъв е изводът, уважаеми великотърновци?
„В момента е 2024-а година и магистралата можеше да е на привършване. Когато тръгнаха проблемите с ин-хаус договорите, чухме много твърдения. Три години по-късно съм министър и колегите от АПИ ме информират, че предходното правителство е възстановило работата по същите ин-хаус договори, но след значителна индексация. Читателите сами могат да си направят изводите. Равносметката е, че за няколко години бе отложено завършването на така важната за Северна България магистрала“.
„На снимките виждате как се строеше преди три години. Над 60 км. между „Боаза“ преди с. Български извор до разклона Плевен-Ловеч. Паралелно с това вървяха процедурите за останалите 70 км. от Плевен/Ловеч до Велико Търново и за другите около 90 км. до Търговище.
Днес е 16 май 2024-а година. Напредъкът по АМ „Хемус“ от София към Старата столица е мижав. Заради мижавия интерес на „Промяната“ към пътищата в страната. Магистрала „Хемус“ бе флагман в десетките фалшиви новини в не една кампания на Киро, Асен, Бойко Рашков, Денков и компания“, обяснява проф. Ангелов. И продължава:
Кирил Петков, Асен Василев, Бойко Рашков, Денков и компания пропиляха три години. Единственото, което направиха, е да оскъпят магистрала „Хемус“ и да я пратят в светлото бъдеще. А къде отидоха онези 1 милиард и 300 милиона лева, които ГЕРБ остави за АМ „Хемус“, питайте Асен Василев“.
Така предвиждаше амбициозната инвестиционна програма, която стартирахме в края на 2018-а година, припомня проф. Костадин Ангелов, водач на листата на ГЕРБ-СДС за Великотърновски регион. И подчерта, че докато бе премиер, Бойко Борисов взе стратегическото решение – осигурени бяха 1 милиард и 300 милиона лева за завършването на автомагистрала „Хемус“. Пари, оставени в нарочна сметка, защото това бе ключова инвестиция и водещ държавен приоритет – и за пътната безопасност, и за икономиката на Велико Търново, Горна Оряховица, Свищов, на целия регион и на цяла Северна България.
)