Това се случи в състояние на парламентарна криза, напомни той, като подчерта, че служебният кабинет е този елемент, който предотвратява вакуума в изпълнителната власт.
В предаването "Преди всички" политологът коментира конституционните промени и частта за служебно правителство.
"За да не се допуска президентът до изпълнителната власт, това изисква едно решние - дали да бъде премахнат изцяло служебният кабинет или да бъде само и единствено в състояние, когато новоизбраното НС не може да сформира правителство".
Предвид фрагментацията, която се наблюдава в партийната система, в последващ период няма изгледи да нямаме служебни правителства, изказа мнението си той. И уточни:
"Ние от сутрин до вечер се занимаваме с коалицията - дали ще падне или няма да падне и по какъв въпрос".
Когато в НС не се сформира правителство, тогава служебният кабинет може да се появи като този пазител на властта, който да проведе страната през дадената криза, отбеляза Атанас Радев.
Ситуацията вчера в парламента, според Атанас Радев, напомня на студентско парти.
"Кой е окупирал тонколоната, съответно и кой иска да пуска музиката".
"Опозицията няма какво да направи. Опозицията не предлага съществени алтернативи и решения и затова тя остава встрани. Това е отчаян ход, за да привлече внимание", посочи политологът.
По думите му в парламента няма необходимото конструктивно и съдържателно отношение по отношение на вземаните решения. Ние не виждаме алтернативи, които да се предлагат, подчерта той.
Според него ще е много интересно това, което ще се случва в следващите месеци.
Успяхме да завием от парламентарен модел в президентски, макар и за ограничен период от време и с действащ парламент, при това без да бъде променяна Конституцията. Това коментира пред БНР политологът Атанас Радев.
"Парламентът може да зададе рамката как да действа служебният кабинет и го прави. Парламентът си има своите функции. Разговорът би трябвало да тече дали служебният кабинет трябва да остане в този формат - да действа в ситуация, когато едно правителство пада и да си довърши мандата, или през определен период от време да имаме служебни кабинети, които да - организират изборите и се справят добре, но всъщност те утежняват малко или много изпълнителната власт".
"Кандидатурите на председателите на НС, на Сметната палата и т.н. са лица, които се ползат с доверието на дадено мнозинство. Това означава, че в някакъв момент би следвало тези фигури да бъдат служебни премиери, черпейки своите легитимност и доверие от парламента", изказа мнението си още той.
)