-
30 май 2023 07:23
- 573
- 0
Вицепремиерът и министър на транспорта Христо АлексиевХристо Алексиев е роден на 19 септември 1980 г. Магистър по „Международни, който подписа Меморандум за разбирателство за морско сътрудничество между България и Пакистан, заяви в отговор на въпрос на "Хоризонт", че не вижда нищо притеснително в това, че в Комисията за защита на конкуренцията са подадени 6 жалби, свързани с обществените поръчки за новия подвижен състав на БДЖ.
Христо АлексиевХристо Алексиев е роден на 19 септември 1980 г. Магистър по „Международни посочи, че той и неговият екип са направили всичко възможно, макар и със забавяне, да се подготвят добри обществени поръчки така, че след като бъде закупен подвижния състав за БДЖ, да бъде гарантирана и неговата поддръжка.
Забавянето на обявяването на обществените поръчки е натрупано и от предишни управления на Министерството на транспорта, каза още той и поясни, че преди обявяването им са направени много сериозни пазарни консултации. От тях е станало ясно, че около 10 големи европейски компании, както и такива извън Европа, проявяват интерес към търговете:
"Макар че за мен в тези жалби прозира и, как да кажа, опит от страна на определени големи западни компании да прокарват тяхна техническа политика, която за тях е изгодна на държавата. Държавата има ясни изисквания към този подвижен състав, ние сме преценили той какъв трябва да бъде и какви технически параметри трябва да има, за да може най-добре да обслужва пътниците, съобразено с условията в България".
Припомням, че в края на април бяха обявени 4 обществени поръчки за 35 едноетажни мотриси,7 двуетажни, 18 маневрени локомотива и 20 пуш-пул влака, а инвестицията се финансира с европейски средства по Плана за възстановяване и устойчивост, както и с бюджетни средства.
Министерството на транспорта обаче е направило промени в документацията на някои от търговете. Христо АлексиевХристо Алексиев е роден на 19 септември 1980 г. Магистър по „Международни обясни причинете: "Някои проекти бяха направени така, че, макар и българска, е само една компания да може да участва. Това дали смятате , че е правилно. Трябва да има конкуренция и трябва да бъдат водещи нуждите на железопътния транспорт, а не претенциите на определени компании".
Последвайте канала на
Свързани новини
Празник на "Ивайло" за стогодишнината на Етър - гледайте на живо!
Гонзо: С Чеферин си казахме доста неща, трябва да решим проблема с хулиганството
Левски публикува финансов отчет за 2023 година
Официално: Чави продължава като треньор на Барселона
Ботев към БФС: Искаме някого от международните съдии на България да ръководи мача с ЦСКА - София
Григор Димитров разказа за марковата си победа над Джокович в Мадрид
Водещи новини
Главчев: Отпускаме 250 млн. лв. за "Мини Марица-изток"
25 април 202418:08
Окончателно: Отложиха с година либерализацията на пазара на ток за бита
25 април 202415:48
Денков: Пеевски може да говори много неща, но той е доказано корумпираният
25 април 202417:50
Проф. Вълчев за отстраняването на Желязков: Показаха на Борисов и Пеевски, че не могат да правят всичко в тази държава
25 април 202417:53
Срещу 20 000 лв. - пуснаха двама от престъпната група на Динко от Ямбол
25 април 202416:38
Температурите в страната слабо ще се повишат
25 април 202415:40
Полша предупреди Путин: Война с НАТО ще завърши с неизбежно поражение на Москва
25 април 202415:19
Беларус: Предотвратихме атака с дронове от Литва. Вилнюс: Не сме предприемали враждебни действия
25 април 202416:35
Испанските власти освободиха по погрешка най-издирвания наркобарон в Европа
25 април 202416:32