-
23 януари 2023 12:26
- 486
- 1
Общинските съветници от групата на "БСПБългарската социалистическа партия (съкратено БСП) е за България" внесоха доклад в СОС с предложения за промени в Наредбата за реда и условията за пътуване с обществен градски транспорт на територията на Столична община, приета с решение от 21 юли 2022 г. Голяма част от тях те настояваха да намерят място в Наредбата още при обсъждането на доклада на сесията през лятото на миналата година, но предложенията им бяха отхвърлени от управляващото мнозинство в Столичния общински съвет.
Сред най-важните промени, искани от БСПБългарската социалистическа партия (съкратено БСП) е, са запазването на цена от 1,60 лв. на билета, продаван от шофьора на превозното средство, връщането на едномесечната карта за една линия и талона за 10 еднократни пътувания, както и отпадане на глобата за валидация.
"При приемането на Наредбата на 21 юли 2022 г. в икономически план не бяха отчетени и съобразени финансови отстъпки, дадени с отделни транспортни документи, които във времето засилиха предпочитанията на гражданите на столицата към тях, пишат съветниците от БСПБългарската социалистическа партия (съкратено БСП) е в доклада. - Така например картата за една линия с цена 23 лева за месец, която освен удобна, поради възможностите за ползване и на други превозни средства в общите участъци на мрежата, стана предпочитана и поради заложения по-голям процент отстъпка. Същото се отнася и за картата за метро, с цена от 35 лева. За по-редките и случайни пътувания талонът за 10 еднократни пътувания за един пътник също се наложи като добро решение. Не беше отчетено в достатъчна степен и че новите технологични решения ще затруднят част от столичани при ползване на масовия обществен транспорт, което заедно с отпадане на дадени привилегии очаквано срещна тяхното масово неодобрение".
Общинските съветници от групата на БСПБългарската социалистическа партия (съкратено БСП) е отчитат подкрепата на столичани за въвеждането на електронни превозни документи в обществения транспорт и по-справедливо тарифиране, според времето за пътуване. "Същевременно обаче те смятат, че промените в Наредбата намаляват възможността за избор на най-удобните и икономически изгодни превозни документи за отделния пътник, увеличават цената на пътуване, като усложняват системата за сдобиване с билети за пътуване, отбелязват още социалистите в СОС. - Особено остри възражения има по задължителното валидиране и съответното допълнителното таксуване с билет от 3 лева, в случай на отсъствие на такава валидация. Това по същество представлява налагане на санкция дори и за граждани, които са си закупили годишни карти за пътуване".
Според общинските съветници от БСПБългарската социалистическа партия (съкратено БСП) е, с премахването на възможностите за избор на редица предпочитани превозни документи и с налагането на задължителната валидация, градският транспорт вместо по-достъпен, по-удобен за пътуване и съобразен с индивидуалните нужди на гражданите е станал по-малко гъвкав и все повече насочващ потребителите към използване на лични автомобили за сметка на обществения транспорт.
"Въвеждането на времеви билет - "30 плюс" и "60 плюс" не е магическото решение за столичния градски транспорт, както се представя от ЦГМ и ръководството на СО, отбелязват още общинските съветници от БСПБългарската социалистическа партия (съкратено БСП) е. - В много случаи използването на възможността за прекачване зависи от случайността поради нередовните разписания, големите интервали между превозните средства и задръстванията при пътуването. Времевият билет позволява прекачване при съчетаването на по-кратък с дълъг маршрут, но не и на дълъг с по-кратък маршрут, когато дългият маршрут е първи по време. Например с билет за 30 минути може да се пътува с прекачване от центъра към периферията на града, но от периферията до центъра, в някои случаи и скъпият 60-минутен билет няма да е достатъчен. Като например - от село Плана до метростанцията на "Г. М. Димитров" автобус №70 обичайно пътува 65 минути, правейки невъзможно използването, на който и да е комбиниран билет. В този смисъл, ограниченото време за пътуване, прекачване и чекиране от 30 и 60 минути са крайно недостатъчни, предвид транспортната обстановка в столицата. Заблудата идва от някои статистически данни, че средното време за едно пътуване в София е 27 минути. В значителен брой от случаите реалността е различна и времепътуването е в порядъка от 40 до 45 минути, което на практика води към по-скъпия билет "60 плюс". Решение, съобразено с моментни задръжки в движението, които излизат извън обхвата на времевия билет "30 плюс", може да бъдат уредени при валидация с банкова карта. При настъпване на такова събитие, пътникът да валидира след 30-тата минута отново, с което се активира билет "60 плюс", а не втори билет "30 плюс". Това пътуване наистина ще може да се нарече "умно" пътуване с банкова карта и ще доведе практически до нормално потребление на времевия билет "60 плюс".
Последвайте канала на
Свързани новини
ЦСКА - София се раздели със защитник
Официално: Ман Сити обяви новия договор на Гуардиола
България в група с 4 отбора по пътя към Мондиал 2026, задачата пред "лъвовете" става още по-трудна
Партизан се съживи точно срещу Звезда, Милър-Макинтайър с 9 асистенции
Един от най-тежките моменти на Цунами бил при Мъри Стоилов, капитанът на Левски каза как “сините” ще излязат от кризата
ЦСКА - София тренира без Фаетон и двама от норвежците преди дербито с Лудогорец
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Божидар Божанов: ГЕРБ не иска да сформира правителство и се крие
21 ноември 202420:42
Боряна Димитрова: Наблюдаваме политически блокаж с три оси - „Възраждане“, Делян Пеевски и връщане към старата конституционна уредба
21 ноември 202418:39
Костадин Костадинов: ГЕРБ е в изолация и наблюдаваме подозрително мълчание
21 ноември 202420:56
Скандалът с бившата фирма на Асен Василев: Съдът излезе с решение
21 ноември 202420:03
Водещите новини! Ученикът Даниел, който усмърти с ритници жена в Перник, се разрева в съда. МНС издаде заповед за арест на Нетаняху (и още…)
21 ноември 202419:28
Путин потвърди, че Украйна е атакувана с балистична ракета
21 ноември 202419:47
САЩ признаха, че са били наясно, че Русия изстрелва балистична ракета със среден обсег
21 ноември 202422:35
Володимир Зеленски определи руския ракетен удар с ново оръжие като видима ескалация на войната
21 ноември 202422:57
САЩ наложиха санкции на "Газпромбанк"
21 ноември 202419:05
2023.01.23 | 13:02