БСП внесе доклад в СОС за връщане на картата за една линия и талона за 10 пътувания

  • 23 януари 2023 12:26

  • 306
  • 1
БСП внесе доклад в СОС за връщане на картата за една линия и талона за 10 пътувания
© Булфото (архив)

Общинските съветници от групата на "БСПБСПБългарската социалистическа партия (съкратено БСП) е за България" внесоха доклад в СОС с предложения за промени в Наредбата за реда и условията за пътуване с обществен градски транспорт на територията на Столична община, приета с решение от 21 юли 2022 г. Голяма част от тях те настояваха да намерят място в Наредбата още при обсъждането на доклада на сесията през лятото на миналата година, но предложенията им бяха отхвърлени от управляващото мнозинство в Столичния общински съвет.

Сред най-важните промени, искани от БСПБСПБългарската социалистическа партия (съкратено БСП) е, са запазването на цена от 1,60 лв. на билета, продаван от шофьора на превозното средство, връщането на едномесечната карта за една линия и талона за 10 еднократни пътувания, както и отпадане на глобата за валидация.

Шефът на СОС предложи връщането на картата за една линия и метрото

"При приемането на Наредбата на 21 юли 2022 г. в икономически план не бяха отчетени и съобразени финансови отстъпки, дадени с отделни транспортни документи, които във времето засилиха предпочитанията на гражданите на столицата към тях, пишат съветниците от БСПБСПБългарската социалистическа партия (съкратено БСП) е в доклада. - Така например картата за една линия с цена 23 лева за месец, която освен удобна, поради възможностите за ползване и на други превозни средства в общите участъци на мрежата, стана предпочитана и поради заложения по-голям процент отстъпка. Същото се отнася и за картата за метро, с цена от 35 лева. За по-редките и случайни пътувания талонът за 10 еднократни пътувания за един пътник също се наложи като добро решение. Не беше отчетено в достатъчна степен и че новите технологични решения ще затруднят част от столичани при ползване на масовия обществен транспорт, което заедно с отпадане на дадени привилегии очаквано срещна тяхното масово неодобрение". 

Общинските съветници от групата на БСПБСПБългарската социалистическа партия (съкратено БСП) е отчитат подкрепата на столичани за въвеждането на електронни превозни документи в обществения транспорт и по-справедливо тарифиране, според времето за пътуване. "Същевременно обаче те смятат, че промените в Наредбата намаляват възможността за избор на най-удобните и икономически изгодни превозни документи за отделния пътник, увеличават цената на пътуване, като усложняват системата за сдобиване с билети за пътуване, отбелязват още социалистите в СОС. - Особено остри възражения има по задължителното валидиране и съответното допълнителното таксуване с билет от 3 лева, в случай на отсъствие на такава валидация. Това по същество представлява налагане на санкция дори и за граждани, които са си закупили годишни карти за пътуване".

Според общинските съветници от БСПБСПБългарската социалистическа партия (съкратено БСП) е, с премахването на възможностите за избор на редица предпочитани превозни документи и с налагането на задължителната валидация, градският транспорт вместо по-достъпен, по-удобен за пътуване и съобразен с индивидуалните нужди на гражданите е  станал по-малко гъвкав и все повече насочващ потребителите към използване на лични автомобили за сметка на обществения транспорт. 

"Въвеждането на времеви билет - "30 плюс" и "60 плюс" не е магическото решение за столичния градски транспорт, както се представя от ЦГМ и ръководството на СО, отбелязват още общинските съветници от БСПБСПБългарската социалистическа партия (съкратено БСП) е. - В много случаи използването на възможността за прекачване зависи от случайността поради нередовните разписания, големите интервали между превозните средства и задръстванията при пътуването. Времевият билет позволява прекачване при съчетаването на по-кратък с дълъг маршрут, но не и на дълъг с по-кратък маршрут, когато дългият маршрут е първи по време. Например с билет за 30 минути може да се пътува с прекачване от центъра към периферията на града, но от периферията до центъра, в някои случаи и скъпият 60-минутен билет няма да е достатъчен. Като например - от село Плана до метростанцията на "Г. М. Димитров" автобус №70 обичайно пътува 65 минути, правейки невъзможно използването, на който и да е комбиниран билет. В този смисъл, ограниченото време за пътуване, прекачване и чекиране от 30 и 60 минути са крайно недостатъчни, предвид транспортната обстановка в столицата. Заблудата идва от някои статистически данни, че средното време за едно пътуване в София е 27 минути. В значителен брой от случаите реалността е различна и времепътуването е в порядъка от 40 до 45 минути, което на практика води към по-скъпия билет "60 плюс". Решение, съобразено с моментни задръжки в движението, които излизат извън обхвата на времевия билет "30 плюс", може да бъдат уредени при валидация с банкова карта. При настъпване на такова събитие, пътникът да валидира след 30-тата минута отново, с което се активира билет "60 плюс", а не втори билет "30 плюс". Това пътуване наистина ще може да се нарече "умно" пътуване с банкова карта и ще доведе практически до нормално потребление на времевия билет "60 плюс".

Радина Лазарова
306 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар

2023.01.23 | 13:02

1
месец мина, какво чакате? искате хората да си купуват от скъпите карти, нали?

Добави коментар

Водещи новини