-
06 февруари 2022 12:44
- 8157
- 49
Няма как на този етап настоящото управление да спре да плаща по договори, сключени от предишното. Това обясни в интервю за БНР вицепремиерът и министър на регионалноторазвитие и благоустройството Гроздан КараджовГроздан Караджов е роден на 14 декември 1966 г. в гр. Стара Загора. Завършва английската езикова.
„Спорът не е дали изобщо, в европейски директиви или в българския закон за обществените поръчки има предвидена възможността да се сключват договори без провеждане на състезателна процедура. Такава възможност има и тя на жаргон се нарича инхаус, тоест вътрешна – аз на своето си дъщерно дружество мога да му възложа нещо, ако съм публичен възложител, без да минавам през конкурсна процедура, но, едно много важно условие е, че дъщерното ми дружество трябва да може да свърши 80% от възлаганата работа или повече.
В нашия случай говорим за сключени договори за 4 милиарда за АМ „Хемус“, за 1 милиард за пътя Ботевград – Видин, за половин милиард за свлачища. В тези всичките договори АПИ възлага на дружество, което също е собственост на МРРБ да направи магистрали, пътища, да оправи свлачища, без това дружество - „Автомагистрали ЕАД“, да има и най-малката възможност да го свърши само. Във всички тези договори „Автомагистрали ЕАД“ е превъзложило на други изпълнители, други подизпълнители свои, всичката работа да я свършат те, а те запазват една комисионна, която в някои договори варира от 8%, в други стига до 14%. Законът за обществените поръчки е бил заобиколен. Защо – аз мога само да гадая“, коментира Гроздан КараджовГроздан Караджов е роден на 14 декември 1966 г. в гр. Стара Загора. Завършва английската езикова в предаването „Неделя 150“.
Последиците за държавата са различни, ако това заобикаляне е унищожаемо или нищожно юридически, уточни Караджов.
„Тези договори са такива, но докато съдът не ги прогласи за нищожни или за унищожаеми, в двата случая ще има различни правни последици и различни, огромни рискове за държавата – в единия от случаите: когато са унищожаеми. Огромни рискове. Рискове, които достигат до 50% от горецитираните суми, не са за пренебрегване“, заяви Гроздан КараджовГроздан Караджов е роден на 14 декември 1966 г. в гр. Стара Загора. Завършва английската езикова.
„Може с години да се забави АМ „Хемус“ и пътят Ботевград – София, може тотално да разочароваме хората, които ги очакват от десетилетия, не мога с лека ръка да подходя. Докато не се прогласят от съда тези договори, ние сме задължени да си плащаме всичко, което е реално извършено и актувано. Иначе ще бъдем ние неизправната страна и ще платим още 15% неустойка. Плащаме, защото ГЕРБГЕРБ е дясноцентристка популистка, консервативна и проевропейска политическа партия в са ги подписали тези договори. Това е толкова просто и логично.“
Тук няма нищо сензационно. Това е пиратка, която се хвърли в парламента и звучи и изглежда атрактивно, но в нея няма никакво съдържание, категоричен е Гроздан КараджовГроздан Караджов е роден на 14 декември 1966 г. в гр. Стара Загора. Завършва английската езикова.
„Прилича на някаква пиратка, която ти хвърлят в краката и ти се смеят, а тя само произвежда звук и дим, нищо повече. Това е тяхна грешка, за която ние продължаваме да плащаме, техни грехове“, посочи още Караджов.
Едва след поръчания от Министерския съвет финален правен анализ на всички възможни рискове ще мога да предложа решение, поясни министърът на регионалното развитие.
„Без тези данни аз не мога да се обърна към Народното събрание. Единият възможен вариант е НС да ги санира, да ги оздрави тези нездрави договори и да се продължи с тях. Другият вариант е да се сезира съдът и съдът в своето решение ще определи как се развързват тези отношения окончателно.“
Пътната мрежа е в ужасно състояние, отбеляза още министър Караджов, споменавайки „пътища, които над 20 години не са пипани“.
„Разбирането в Министерски съвет, в цялото правителство е, че трябва да започнем от ремонтирането на републиканската пътна мрежа. Затова съм си поставил амбициозна задача – 4 години по около 3 хиляди километра да ремонтираме.“
2,4 милиарда са средствата, които ще отидат директно от бюджета за пътища, уточни регионалният министър.
„Отделно има и средства, които идват по европейските програми за т.нар. ново строителство.“
Въпрос на няколко месеца е да се отпуши процедурата за пътя Русе – Велико Търново и да започне реалното строителство, смята той.
Напролет ще се вземат мерки, така че да се ограничи изпреварването в Кресненското дефиле, съобщи Гроздан КараджовГроздан Караджов е роден на 14 декември 1966 г. в гр. Стара Загора. Завършва английската езикова. „Основният фактор убиец там е рисковото изпреварване.“
По въпроса за разширяването на обхвана на ТОЛ-системата Караджов подчерта, че европейският принцип е съотношение 2:1 от заплащаното от тежкотоварните превозвачи и съответно от гражданите за винетки, а у нас е обратното – близо 280 милиона плащат гражданите, а ставката за тежкотоварния превоз за второкласните пътища е нула. Не се предвижда увеличение при винетките.
Според Гроздан КараджовГроздан Караджов е роден на 14 декември 1966 г. в гр. Стара Загора. Завършва английската езикова през последните години е налице местен феодализъм, а „държавата се е изключила от функциите си в малкия и средния град, а местният елит решава всички въпроси така, както може би някога БКП структурите решаваха за всичко“.
Последвайте канала на
Свързани новини
ГЕРБ: Управляват ни авантюристи и най-скъпо платените стажанти на държавата
08 февруари 202219:15
МРРБ: Ремонтите на общински пътища ще могат да се финансират по новия Фонд за регионално развитие
08 февруари 202218:34
Министър Караджов: Над 370 милиона лева са предвидени за енергийно обновяване на публични сгради
07 февруари 202216:20
Ливърпул разпердушини Тотнъм със суперфутбол и дръпна на върха в Премиър лийг преди Коледа
Реал Мадрид изпрати триумфалната година с много красиви попадения и задмина Барселона
ЦСКА - София увеличи драстично капитала, за да реши сериозен проблем - собствениците наливат нови 20 млн. лева в клуба
Борнемут прекърши Ман Юнайтед на "Олд Трафорд", "червените дяволи" с пореден исторически провал
Победната серия на Челси приключи на негостоприемния "Гудисън Парк"
Съставите на Монца и Ювентус, Мота прави две промени
Коментари 49
Добави2022.02.06 | 16:52
2022.02.06 | 22:16
2022.02.06 | 22:10
2022.02.06 | 21:59
2022.02.06 | 21:44
2022.02.06 | 21:41
2022.02.06 | 16:53
2022.02.06 | 16:53
2022.02.06 | 17:59
2022.02.06 | 16:08
2022.02.06 | 17:34
2022.02.06 | 17:32
2022.02.06 | 16:34
2022.02.06 | 17:22
2022.02.06 | 17:17
2022.02.06 | 16:34
2022.02.06 | 13:04
2022.02.06 | 16:31
2022.02.06 | 15:36
2022.02.06 | 15:33
2022.02.06 | 15:33
2022.02.06 | 14:16
2022.02.06 | 14:10
2022.02.06 | 13:37
2022.02.06 | 13:31
2022.02.06 | 13:27
2022.02.06 | 13:23
2022.02.06 | 16:27
2022.02.06 | 16:24
Добави коментар
Водещи новини
Делян Пеевски, председател на ДПС: Имаме историческия шанс да променим България! Най-хубавото предстои!
22 декември 202419:04
Кирил Петков: Довиждане, г-н Пеевски!
22 декември 202420:45
Евтим Милошев: Надявам се да има редовен кабинет, за да мога да карам ски
22 декември 202420:13
Проф. Кантарджиев с препоръка: Избягвайте кихащите и кашлящи "герои"
22 декември 202417:14
Андрей Райчев: Шансовете за правителство са 50 на 50, дори 60 на 40
22 декември 202418:23
Юлияна Дончева: Политиката е мястото, където трябва да прекрачиш принципите си. Краят бе разочарование
22 декември 202419:56
Дерайлира пътнически влак за Габрово
22 декември 202420:58
За пореден ден. Няма следа от изчезналото дете със Синдром на Даун от с. Конаре
22 декември 202420:28
Започна ремонт на "Кулата" заради влизането ни в Шенген
22 декември 202415:28
2022.02.07 | 14:24