-
28 януари 2022 08:41
- 645
- 2
Българският евродепутат Петър ВитановПетър Витанов е роден на 18 април 1982 г. в Сливен.
Завършва Английската гимназия в София.
Владее даде интервю за авторитетното брюкселско издание ЕURACTIV. „Европейската комисия предложи широкообхватно законодателство, насочено към намаляване на емисиите от автомобилния транспорт в целия ЕС. Но част от предложенията крият риск от задълбочаване на неравенството, ако не бъдат приложени правилно“, казва Витанов, който е ръководител на Делегацията на българските социалисти в ЕП, както и координатор в Комисията по транспорт и туризъм.
„Ако искаме да бъдат изпълнени амбициозните цели за постигане на стандартите за емисии на CO2 за леки и лекотоварни автомобили, трябва да сме сигурни, че инфраструктурата за алтернативни горива също е налице“, коментира социалистът пред ЕURACTIV.
Петър ВитановПетър Витанов е роден на 18 април 1982 г. в Сливен.
Завършва Английската гимназия в София.
Владее очертава и проблемите пред бъдещата трансформация.
„Ако искаме да не изоставаме от Съединените щати и Китай в индустрията и високите технологии, трябва да стимулираме електрическите превозни средства с нулеви емисии. От гледна точка на достъпността, всички големи производители се насочват към производство на автомобили с нулеви емисии. Според експертите пазарът се променя и до 2026 г. цената на електрическата кола ще се изравни с цената на обикновен автомобил“, казва още Витанов.
Според българския евродепутат колкото по-бързо се създаде този пазар, толкова по-бързо той ще стане достъпен и за всички европейци.
По повод предложението на Комисията за разширяване на системата за търговия с емисии с включване на автомобилния транспорт, Петър ВитановПетър Витанов е роден на 18 април 1982 г. в Сливен.
Завършва Английската гимназия в София.
Владее коментира: „Най-големият проблем е санкционирането на бедните. Трябва да се уверим, че има достатъчно компенсации за уязвимите хора. Ако разширим емисиите и за транспорт, трябва да сме сигурни, че имаме компенсации. Защото това разширяване ще доведе до по-високи цени на горивата, което ще повиши цените за транспортиране на всички стоки и това ще е голям проблем“.
Витанов подчерта, че предстои и сериозен дебат по въпроса как ще се финансира социално-климатичният фонд, като вероятно по тази тема ще сблъскат позиции богатите и по-бедните държави в ЕС.
А по повод критиките на индустрията, че е несправедливо да се прилагат „зелени данъци“, докато не е налична чиста технология, Витанов коментира: „Не трябва да наказваме бизнеса, ако няма друго решение“.
Свързани новини
Коментари 2
Добави
2022.01.28 | 12:43
Добави коментар
,fit(768:433))
Левски ще гони и бронза
,fit(768:433))
Ботев (Пд) ще опита да спре негативна серия на "Армията"
,fit(768:433))
"Запомнете това име": Пламена Миткова
,fit(768:433))
Мощна компания готова да инвестира в Левски
,fit(768:433))
Дузпи донесоха втори европейски трофей на непобедимия Айнтрахт, Рамзи провали Рейнджърс
,fit(768:433))
Голдън Стейт не остави шансове на Дончич и Далас в първия финал на Запад
Водещи новини

Андрей Гюров: Икономиката на България расте много бързо
19 май 202207:58

Депутат от ПП: Отстъпката за горивата цели да подпомогне всички домакинства
19 май 202208:03

Антикризисните мерки на кабинета са това, което се прави в ЕС
19 май 202208:03

Превозвачи: Ако отпадне биодобавката, цените на горивата ще паднат с 10-11 стотинки
19 май 202207:57

Какви са очакванията за цените на горивата?
19 май 202207:41

Тома Биков категоричен: Хлябът няма да падне с 20%
19 май 202207:53

Симеонов: Българите нямат желание за предсрочен вот
19 май 202208:56

Разбиха организирана престъпна група за лихварство и рекет
19 май 202208:55

Лекувано ли е дете с неизяснен хепатит в болницата за Инфекциозни болести в София?
19 май 202207:51
2022.01.28 | 18:13