-
28 януари 2022 08:41
- 697
- 2
Българският евродепутат Петър ВитановПетър Витанов е роден на 18 април 1982 г. в Сливен. Завършва Английската гимназия в София. Владее даде интервю за авторитетното брюкселско издание ЕURACTIV. „Европейската комисия предложи широкообхватно законодателство, насочено към намаляване на емисиите от автомобилния транспорт в целия ЕС. Но част от предложенията крият риск от задълбочаване на неравенството, ако не бъдат приложени правилно“, казва Витанов, който е ръководител на Делегацията на българските социалисти в ЕП, както и координатор в Комисията по транспорт и туризъм.
„Ако искаме да бъдат изпълнени амбициозните цели за постигане на стандартите за емисии на CO2 за леки и лекотоварни автомобили, трябва да сме сигурни, че инфраструктурата за алтернативни горива също е налице“, коментира социалистът пред ЕURACTIV.
Петър ВитановПетър Витанов е роден на 18 април 1982 г. в Сливен. Завършва Английската гимназия в София. Владее очертава и проблемите пред бъдещата трансформация.
„Ако искаме да не изоставаме от Съединените щати и Китай в индустрията и високите технологии, трябва да стимулираме електрическите превозни средства с нулеви емисии. От гледна точка на достъпността, всички големи производители се насочват към производство на автомобили с нулеви емисии. Според експертите пазарът се променя и до 2026 г. цената на електрическата кола ще се изравни с цената на обикновен автомобил“, казва още Витанов.
Според българския евродепутат колкото по-бързо се създаде този пазар, толкова по-бързо той ще стане достъпен и за всички европейци.
По повод предложението на Комисията за разширяване на системата за търговия с емисии с включване на автомобилния транспорт, Петър ВитановПетър Витанов е роден на 18 април 1982 г. в Сливен. Завършва Английската гимназия в София. Владее коментира: „Най-големият проблем е санкционирането на бедните. Трябва да се уверим, че има достатъчно компенсации за уязвимите хора. Ако разширим емисиите и за транспорт, трябва да сме сигурни, че имаме компенсации. Защото това разширяване ще доведе до по-високи цени на горивата, което ще повиши цените за транспортиране на всички стоки и това ще е голям проблем“.
Витанов подчерта, че предстои и сериозен дебат по въпроса как ще се финансира социално-климатичният фонд, като вероятно по тази тема ще сблъскат позиции богатите и по-бедните държави в ЕС.
А по повод критиките на индустрията, че е несправедливо да се прилагат „зелени данъци“, докато не е налична чиста технология, Витанов коментира: „Не трябва да наказваме бизнеса, ако няма друго решение“.
Последвайте канала на
Свързани новини
Милан триумфира със Суперкупата след велик обрат в паметно дерби с Интер
ЦСКА - София чака минимум двама нови в Турция, селекцията на “червените” може и да е доста сериозна
Реал Мадрид записа най-голямата си победа през сезона
"Червените" започнаха подготовка с тичане и прегледи
Балкан нанесе първо поражение на Академик в Пловдив, но загуби Андрей Иванов
Сираков разкри как е избрал и какво е обещал на новия треньор на Левски
Коментари 2
Добави2022.01.28 | 12:43
Добави коментар
Водещи новини
Георги Ганев коментира Бюджет 2025 и проблем ли е за ДБ личността на Росен Желязков
07 януари 202509:06
Искрен Митев: Гражданите са избрали да няма стабилно мнозинство
07 януари 202508:25
Аркади Шарков: Ефективността на здравеопазването зависи и от пациента, не само от държавата
07 януари 202507:46
Икономистът Георги Ангелов за неприетия бюджет: Пенсиите за януари ще са като тези през декември
07 януари 202508:49
Плугчиева: Всички условия, които са поставили от ДБ, са били приети и уважени от ГЕРБ
07 януари 202507:50
Драганов: Алгоритъмът за виртуална опашка няма да се възобнови след ремонта на „Дунав мост“
07 януари 202508:26
Шенген: Могат ли деца да излязат сами зад граница?
07 януари 202508:40
Футболистът на ЦСКА за мъжа, който го намушка: Не беше само пиян, но и под влиянието на наркотици
07 януари 202508:42
Мъж намери застреляна бременна сърна пред къщата си в Трънско
07 януари 202507:48
2022.01.28 | 18:13