-
15 ноември 2019 09:19
- 2888
- 5
Тол таксите за масовия тежкотоварен трафик – с тегло между 3,5 тона и 12 тона, ще са от 4 до 7 ст. на километър, в зависимост от емисионния клас на превозното средство. Това предвижда проектът на Тарифа за таксите, които се събират за ползване на републиканската пътна мрежа, който вече е публикуван за обществено обсъждане.
Предлага се първоначалният обхват на тол системата да е 6050 км – автомагистрали, първи и частично втори клас пътища. Така 14 000 км от дългата близо 20 000 км републиканска пътна мрежа ще бъде безплатна за товарните автомобили над 3,5 тона.
С тарифата се въвежда справедлив модел на таксуване на пътните превозни средства, съобразен с европейския принцип – който изхабява пътя повече, плаща повече. Тол таксите са обвързани с екологичната категория на превозното средство, както и с класа на пътя, за който ще се дължи тол – автомагистрали, първи и частично втори клас. Стойността ще се изчислява на изминат километър като всяко навлизане в тол сегмент ще се приема за пълното му изминаване.
Последвайте канала на
Свързани новини
Фирмите, които ще поддържат пътищата в Ямболска област, са готови за зимата
14 ноември 201914:43
Войната по пътищата взе две жертви
14 ноември 201909:43
Гърци спират камиони
04 януари 202014:48
Без камиони по главните пътища
25 декември 201915:19
Започват тестовете за тол системата
16 декември 201915:23
Държавата заличи над 3 млн. лева от дълга на ЦСКА - София, Левски излезе от “черния” списък
Костов: Имаме огромно предимство пред Славия, би трябвало да победим Лудогорец и ЦСКА
Балкан разгроми ЦСКА в дебюта на Васил Христов
Григор Димитров ще се опита да постигне нова победа над Алкарас
Каранга: Вече съм приготвил как да отпразнувам, ако вкарам на Левски
Повдигнаха ново обвинение на наказания Тонали, бил залагал и като футболист в Англия
Коментари 5
Добави2019.11.15 | 11:42
Тва е супер смешно от 4 до 7 ст. на км ъова означава че от Лесово до Русе са 400 км и камионите ще плащат между 16 и 28 лв. В момента дневната винетка е 23 лв. Ще се вземат средно същите пари че може и по малко със система за над милиард.
2019.11.15 | 12:43
Сравнявай с годишна винетка, която транзитните не си купуват.
2019.11.15 | 11:49
Тежеста трябва да е на транзита не на вътрешните.
2019.11.15 | 11:47
Това е за транзита, но вътрешните камиони ще се върнат същия ден, т.е. тежестта е върху вътрешните превози.
Добави коментар
Водещи новини
Томислав Дончев: Ако една връзка стане невъзможна, кой е виновен - който я прекратява или който я е направил невъзможна?
28 март 202419:00
Кои са подводните камъни пред избора на служебна власт?
28 март 202422:52
Проф. Пламен Панайотов: Не ми е ясно как може някой насила да бъде назначен за министър-председател
28 март 202418:17
"Сиела Норма": Не сме правили избори 2 в 1, флаш паметите не са надеждни за архивни данни
28 март 202421:19
Тежка катастрофа между кола и мотори в София, моторист е с опасност за живота
28 март 202420:22
Полицейска акция в бежанския център в "Овча купел"
28 март 202420:25
Водещите новини! Европейската прокуратура нищи измами в български ски курорт. Мъж се опита да нахлуе в президентството (и още…)
28 март 202419:01
Зеленски към САЩ: Бързото одобряване на военна помощ е жизненоважно
28 март 202421:11
Русия: Терористите, осъществили атентата в Москва, са финансирани от Украйна
28 март 202419:55
2019.11.15 | 10:25
Да бе, те ще плащат, а ние ще сме намазани пехливани от страни... ТОВА и всичко, което може да му бъде закарфичено като допълнителна печалба, ЩЕ ГО ПЛАЩАТ ГРАЖДАНИТЕ!