Карлос Контрера: Не бива да се дава крачка назад за нощния градски транспорт

На днешната сесия на Столичния общински съвет съветникът от ВМРО и председател на групата „Патриоти за София“ Карлос Контрера излезе с остра позиция по отношение на доклада за допълнително финансиране на транспортните оператори. Карлос Контрера изтъкна, че преди два месеца, когато от ПГ на „Патриоти за София“ направиха предложение да бъдат отпуснати 4 млн. и 100 хил. лв. допълнително за транспортните оператори, някои хора изложиха аргументите, че няма нужда от повече финансиране.

Странно, сега – два месеца по-късно, нуждата от допълнително финансиране в този бранш е налице. От „Патриоти за София“ казват, че съответно ще е нужно да бъде изготвена нова икономическа рамка на транспорта, защото тези средства, които сега ще се отпуснат на двете дружества, очевидно ще променят и цената на км пробег, която се разплаща на оператора.

По отношение на желанието на синдикатите да бъде премахнат нощният градски транспорт Контрера се обяви против и призова да не се поддава Общината на тези провокации, защото това е едно разумно решение.

Ето и пълния текст на обръщението на Карлос Контрера:

Уважаема госпожо кмет, Уважаеми колеги, Вероятно този доклад ще бъде подкрепен със значително мнозинство и с консенсус. Не знам защо се плъзнахме в руслото да коментираме един или друг синдикат. В крайна сметка за нас, като Общински съвет, важен е градският транспорт като система. Неоспорим факт е, че претенциите на работещите в системата на Обществения транспорт в София датират отдавна. Стъпката, която се прави за изравняване на заплащането на щатовете между двете дружества, отдавна беше искана. Сега се дава положителен отговор на тази стара претенция. Ясно е, че увеличението на заплатите всъщност е мярка, която има за цел да обезпечи транспортните оператори откъм кадрови потенциал. Но тук трябва да кажем нещо много важно.

Ние, като Община, не може да се конкурираме с големите транспортни фирми - основно говоря за тези, които са с тежкотоварните камиони, които дават много по-високи заплати и много трудно Общината, колкото и да дофинансира със средства от общинския бюджет, ще достигне една заплата, която получава един шофьор на тежкотоварен камион за международен превоз или вътре в страната. Което означава, че освен финансови стимули ние трябва да разсъждаваме и във някаква друга посока, свързана с това да задържим не само водачите на автомобилите, шофьорите, не само ватманите, но и останалия експлоатационен персонал. Защото във внесения доклад, поне така го разбирам аз, не става дума за монтьорите. Имайте предвид, че това са специалности, които също са дефицитни на пазара. Трябва да изследваме и този въпрос и без да бързаме или без да го забравяме да потърсим адекватно решение. Да, възможността за осигуряване на евтини жилища е една възможност не само да задържим служителите и работниците, но и да привлечем нови такива. Но тук има и един друг аспект. Да си направим преглед на персонала в общинските дружества.

По отношение на разпределението - колко хора работят в администрация и колко хора са заети с пряката дейност на тези дружества, там бихме могли да търсим резерва. Това е препоръка. Що се отнася до конкретната цифра, която е записана в доклада, факт е, че ние от групата на „Патриоти за София“, през януари Ви предложихме корекция в икономическата рамка с подобна сума. Ние предложихме 4 млн. и 100 хил. лв. да се отпуснат допълнително за транспортните оператори. Тогава аргументът беше, че е достатъчно и няма нужда.

А през март месец гледаме този доклад и се вижда, че нуждата е очевидна. Не ни послушахте тогава, в резултат на което се налага да водим този дебат. Трябва да се каже и нещо друго. Приемайки този доклад, сега ние трябва да изменим икономическата рамка на транспорта, защото той очевидно променя параметрите на решение на Общинския съвет, взето и влязло в сила. И в този смисъл апелирам към членовете на транспортната комисия да седнат и наистина да внесат един доклад за актуализация на икономическата рамка, защото тези средства, които сега ще се отпуснат на двете дружества, очевидно ще променят и цената на км пробег, която се разплаща на оператора. И ако ние не си актуализираме икономическата рамка за обществения транспорт ще изпаднем в противоречие със собствените си решения. Това задължително трябва да се случи. В заключение съм длъжен да кажа следното нещо.

Чух претенции на синдикатите да се отмени решението за нощен транспорт. Нашата група е категорично против ние да се поддаваме на подобен натиск и искания. Да, оптимизация на линиите, анализ, промени, но в никакъв случай да даваме крачка назад от това разумно решение, което взехме миналата година за въвеждането на нощен транспорт. Бих желал и да получим гаранции, че няма да се стигне до намаляване на интервалите на движение, защото в доклада на кмета е записано „оптимизирани транспортни графици“.

Държа да отбележа, че ще бъдем против да се разреждат курсове по линии. Особено автобусни линии. Благодаря Ви.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Политика

още

Анкета

Какво трябва да се направи, за да намалеят престъпленията, свързани с наркотици и извършени от деца?

Какво трябва да се направи, за да намалеят престъпленията, свързани с наркотици и извършени от деца?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.