Нено Димов: Има пряка връзка между качеството на околната среда и бедността

Проблемът със старите автомобили е трансграничен и с него трябва да се заеме Европейската комисия, която да създаде обща регулация за целия ЕС. Ако един автомобил не отговаря на техническите изискванията за движение в дадена страна от общността, той да не може да се движи и в останалите страни от ЕС. Това каза министърът на околната среда и водите Нено ДимовНено ДимовНено Димов е министър на околната среда и водите. На 10 януари 2020 година той подаде оставка, която бе в предаването „Седмицата“ по Дарик.

Според него по този начин процесът на масово прехвърляне на стари автомобили от Западна в Източна Европа ще бъде прекъснат.

По повод думите на президента Румен РадевРумен Радев Румен Георгиев Радев е български военен, генерал-майор от резерва. Бивш командир на към депутатите, че българите притежават стари автомобили, не защото не са отговорни към природата, а защото са бедни и не могат да си купяат нови, Нено ДимовНено ДимовНено Димов е министър на околната среда и водите. На 10 януари 2020 година той подаде оставка, която бе каза, че връзката между качеството на околната среда и бедността е директна и че проблемът със старите автомобили е колкото екологичен, толкова и социален. "Има пряка връзка между качеството на околната среда и бедността. Неслучайно най-замърсеният град е Видин и въобще много от замърсените градове от гледна точка на фини прахови частици са в Северозападна България. Връзката е директна. Този проблем колкото е екологичен, може би два пъти повече е социален. От друга страна, обаче трябва да си даваме сметка, че по всички проучвания замърсяването на въздуха води до определена заболеваемост. Така че ние не можем да поставим от едната страна бедността, а от другата страна здравето. Трябва да се търси балансиран подход", каза Димов.

Министърът подчерта и промяната, която има по отношение на колите в няколко посоки - с данъка за старите коли, който се увеличава с между 20 и 30 на сто, но в реално измерение е много малък, защото старите коли са с нисък данък; промяната на екотаксите, направена по-рано, направената промяна в наредба за отпадъците, с която да се направи опит да се намалят кражбите на катализатори.

Министърът припомни и инициативата, която лансира още след края на европрдседателството: "ЕК да се заеме на ниво ЕС с движението на колите, които не отговарят на определени изисквания в дадена държава. Когато една кола не може да се движи свободно в Германия, както и германското правителство иска от производителите тя да бъде ремонтирана, така че да е годна за Германия, същите тези производители да я оправят да е годна и за България, не просто да я изнасят насам. Това е наднационален, трансграничен проблем в рамките на Европа", каза той.

Министър Димов каза, че освен Полша и Словакия, които са станали съвносители, още девет държави са подкрепили идеята и изискали от Комисията. 2019-а е година на избори и трудно би се прокарало, но предложението е направено, каза Нено ДимовНено ДимовНено Димов е министър на околната среда и водите. На 10 януари 2020 година той подаде оставка, която бе.

Коментари

  1. 2018.11.10 | 15:10

    Алчна гад - ОСТАВКА!!!

  2. 2018.11.10 | 14:55

    простак

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Политика

още

Анкета

Каква е причината трета седмица броят на случаите на COVID-19 в България да расте?

Каква е причината трета седмица броят на случаите на COVID-19 в България да расте?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.