Ангелкова се срещна в Рияд със зам.-министъра на финансите на Саудитска Арабия

Министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard разговаря със зам.-министъра на финансите на Саудитска Арабия д-р Хамад Ал Базай в рамките на работната си визита в Рияд. Тя е в столицата на арабската държава по покана на Негово Кралско Височество Султан бин Салман бин Абдулазиз Ал Сауд – принц на кралството и председател на Комисията по туризъм и национално наследство на държавата.

На срещата с д-р Базай бяха обсъдени възможностите за разширяване на съвместното сътрудничество с цел привличане на повече туристи и инвестиции от двустранен интерес. За насърчаване на този процес в България е създаден много подходящ бизнес климат, посочи министър Ангелкова. Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма.

Тя подчерта, че нашата страна отчита най-ниски разходи за правене на бизнес в рамките на Европейския съюз. Най-малък в общността е и корпоративният  данък от 10%, което конкурира показателите в редица страни от региона и Централна Европа - 15% в Сърбия, 16% в Румъния, 19% в Полша.

Министър Ангелкова съобщи, че туризмът формира около 12 на сто от брутния вътрешен продукт на страната и е стратегически сектор. В резултат на усилената ни работа съвместно с бизнеса постигнахме рекордни резултати за последните години след създаването на самостоятелното Министерство на туризма. За първите осем месеца на 2018 г. около 7 млн. чуждестранни туристи са избрали да посетят България, което е ръст от близо 6 на сто спрямо същия период на миналата година. Над 2 млрд. евро са приходите от международен туризъм от януари до юли включително - над 8% повече в сравнение със същите месеци на 2017 г., съобщи още тя.

Министърът припомни, че миналата година премиерът Борисов посети с голяма делегация Саудитска Арабия. Сигурна съм, че можем да си сътрудничим по много теми. Туризмът е хоризонтална политика и зависи от всички отрасли. Благодарение на усилията на правителството страната ни се утвърди като привлекателна туристическа дестинация.

Българската икономика е във възход и заема второ място по най-нисък дълг в Европа. Големи инвеститори като „Хаят“ и „Мариот“ проявяват реален интерес за изграждане на обекти за висок клас туристи у нас, изтъкна министър Ангелкова и поясни, че туристическата администрация си сътрудничи активно с водещи български университети и много професионални гимназии по туризъм .

Тя подчерта също, че партньорството с България може да осигури достъп до ключови пазари не само в ЕС, но и до стратегически региони като Русия, Турция, Близкия изток и др. Пазарът на Югоизточна Европа обхваща над 150 млн. потребители, а общият пазар на ЕС – над 500 млн. България предлага на инвеститорите правителствени стимули, сигурност на пребиваването, данъчни облекчения и добра работна ръка, което я прави конкурентна не само туристическа, но и аутсорсинг дестинация, посочи още министър Ангелкова.

Двустранните отношения в икономиката и финансите имат сериозни перспективи, коментира зам.-министър д-р Хамад Ал Базай и акцентира, че туризмът е структуроопределящ и много важен сектор за всяка държава, а България се справя много добре в тази сфера. Тя е предпочитана дестинация за много чуждестранни туристи. Финансистът поздрави министър Ангелкова за добрата работа и постигнатите ръстове в туризма.

Според него съвместното партньорство между двете страни ще постигне много добри резултати и за това ще помогне сключването на повече меморандуми за сътрудничество в различни сектори, което би отключило и нови инвестиции.

Спорт

още

Коментари

Напиши коментар

Най-четени

Най-коментирани

Политика

още

Анкета

Знаете ли как се шофира през зимата?

Знаете ли как се шофира през зимата?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.