Станишев: Следващото правителство ще завари 10 млрд. дълг

  • 13 февруари 2012 17:37

  • 13058
  • 81
Станишев: Следващото правителство ще завари 10 млрд. дълг
©

БСП е партия с много здрави инстинкти, опитна, но е важно да има ясни политики и последователни позиции.

Това каза при посещението си в Пазарджик лидерът на БСП Сергей СтанишевСергей Станишев Сергей Дмитриевич Станишев e председател на Националния съвет на БСП, министър-председател на.

"Да бъдем различни от ГЕРБ е ключово за нас, защото те все още имат хора, които ги харесват, но и все повече са разочарованите от тяхната политика. Във връзка с предстоящите избори е важно да представим ясна алтернатива какво трябва да се прави в България и да кажем какво наследство очаква следващото правителство. Защото то ще завари дълг от 10 милиарда, за разлика от това, което оставихме ние. Колкото до Георги ПървановГеорги Първанов Георги Седефчов Първанов е президент на България през периода 2002-2011 г. През 2002 г. встъпва в, той винаги ще има авторитет и гласът му ще се чува", посочи Станишев.

Лидерът на БСП заяви, че правителството трябва спешно да реализира и да представи цялостен план за действие в критични ситуации, както и за това какво ще се прави след няколко седмици, когато започне интензивното снеготопене. "Освен това, правителството трябва да направи също спешно кризисен щаб и да представи плана си за действие, защото има много хора от много населени места - и малки, и по големи, които се страхуват от предстоящото затопляне на времето и евентуални наводнения. Това е по-належащото, а едва след това ще изясняваме кой е виновен и за какво", каза още Станишев. Според него, част от грешките на сегашното правителство са спирането на проекта за изграждане на система за ранно оповестяване, която да обхваща цялата страна, както и преминаването на Гражданска защита към Министерството на вътрешните работи.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
13058 81

Свързани новини

Коментари 81

Добави коментар
Клаус

2012.02.14 | 19:23

34
НАРОДЕ гледай какво става в Гърция! Ето това е протест! Когато парламента не действа в полза на народа това трябва да се получава , за да им дойде ума в главата! Докато си стоиме и си пишеме тука ще ни мачкат като хлебарки докато не измрем! В парламента единствено гледат да крадат и да облагодетелстват себе си , всеки в тая шибана държава вече гледа първо СЕБЕ СИ! Заради скапаните политици се получи така! Не е виновна демокрацията , виновни са тия които незнаят и НЕИСКАТ да я приложат както трябва!Докато не им писне на хората така ще продължава всичко - ще мизерстваме , ще се увеличават цените , ще работим за мизерни заплати и хората с връзки и с 2 неврона в главата ще ни командват.Заслужават една истинска революция да настане и да ги избият тия паразити и пиявици в парламента!
nikoi

2012.02.14 | 12:39

18
И като направиш тази революция кой мислиш че ще дойде да те управлява, някой който ще мисли само за народа ли.Българина е изчезваща раса , кой предаде Левски - българин разбира се,дори и Господ се е отрекъл от България.
Иво

2012.02.14 | 12:39

19
Абе, гейтак, какво сте оставили????? 3 милиарда дефицит само за 1 година - това завещахте. Не се знае какво ще завари следващото правителство, но теб не те касае, защото ти и партийката ти няма да сте част от него.

2012.02.14 | 19:24

36
www.sportnamedicina.com Професионални ортези, протектори и облекло за спортисти. За всички хора, които ценят тялото си
Обективен

2012.02.14 | 19:25

37
За всякакви финансови операции със сребърният фонд е нужно национално съгласие,не може да оставим "турист" като Дянков да си "играе с"НАШИТЕ ПАРИ!!!
истината

2012.02.14 | 19:26

38
колкото и да ги е яд някои ганьовци, Станишев за пореден път е прав.

2012.02.14 | 12:33

14
Да бе, той беше прав 4 години и затова гласувахме за неговата партия... След това беше прав 2 години и пак гласувахме за неговата партия.
GERB PEDERASI

2012.02.14 | 19:26

39
VSI4KI GERBERI, GRIZKAITE DRAVCETO , VA6TA MAMA
Обективен

2012.02.14 | 12:36

17
Към края на декември 2011, средствата в т.нар. Сребърния фонд (официално Държавен фонд за гарантиране устойчивостна държавната пенсионнасистема), който е част от фискалния резерв, е 1776,7 млн. лева. Тази сума включва 10 млн. лева лихви по депозити, получени от фонда за 2011 г. Балансовото число на Сребърния фонд се доближава до плащанията по Еврооблигациите на правителството, емитирани през 2002 г., които трябва да се направят на 15-ти януари 2013 г. Главницата по тези облигации е точно 818,465 млн. евро или 1,6 млрд. лева. Ако към тях се добави и последният лихвен купон, който се дължи по тези облигации, а именно 61,385 млн. евро (въпреки че разходите по лихвеното плащане ще бъдат заложени в бюджет 2013 г.), сумата, която трябва да плати МФ на 15-ти януари 2013 г. набъбва до 1,72 млрд. лева. Общо взето почти толкова, колкото в момента има в Сребърния фонд. Планът на МФ, поне според думите на министър Симеон Дянков, е да финансира основната част от тези бъдещи плащания на вътрешния пазар посредством емисия на ДЦК. Ако пазарът не може да поеме толкова голяма емисия, тогава на помощ ще се притече и Сребърният фонд. За целта в момента се подготвят промени в закона за фонда (официално Закон за гарантиране устойчивост на държавната пенсионна система), с които да се позволи на фонда да инвестира до 60% от средствата си в ДЦК. С тези промени de jure ще се "освободи" допълнителен ресурс за купуване на ДЦК за около 1 млрд. лева. Проблемите в тази подготвяна схема за изземване на ресурса на Сребърния фонд са няколко и са много сериозни: 1/ Една такава операция, пък макар и законово издържана (след съответните промени в закона за сребърния фонд) ПРОТИВОРЕЧИ НА ИЗНАЧАЛНИЯ ЗАМИСЪЛ ЗАД СЪЗДАВАНЕТО НА СРЕБЪРНИЯ ФОНД а именно доходността от неговите активи да се използва за бъдещо увеличение на държавните пенсии. Този замисъл до момента беше опорочаван неколкократно*, но най-новите планове на МФ, ако се реализират, съвсем ще обезсмислят съществуването на фонда. Всъщност на хартия средствата във фонда ще се управляват активно, но на практика по-голямата част от парите му ще са инвестирани в дългосрочни ДЦК-та на българското правителство. 2/ Съществува явен конфликт на интереси между министерството на финансите като управител на фонда и министерството на финансите като емитент на държавен дълг. Логично е да се очаква, че МФ ще защити на първо място интересите на бюджета като продаде на фонда възможно най-дългосрочни облигации с възможно най-ниската доходност. 3/ Въпреки че фондът при една такава операция ще получи облигации, т.е. парите му няма да бъдат иззети без обвързващо обещание за връщането им, това не променя
гражданин

2012.02.14 | 12:36

16
Уважаеми коментатори, спрете да се обиждате помежду си и да се правите на прроци и врачки защото се цакате сами себе си и се излагате ежедневно с дребнавите си забележки по всяка политическа новина. Още дълго България ще е наблюдател на на случващото се в ЕС. Първо защото нашите евродепутати не струват. Второ ние нямаме политически елит и приемственост, ввсеки нов къса и хвърля без оглед на постигнатото от предшественика си и трето вижте раастящото поколение ТО КОПИРА НЕ СЪЗДАВА И НЕ МИСЛИ. Трябва въпреки различията си да се подкрепяме ЗА ДА ИМАМЕ БЪДЕЩЕ. Благодаря ВИ.
Обективен

2012.02.14 | 10:33

3
Подкрепям
Обективен

2012.02.14 | 12:35

15
Към края на декември 2011, средствата в т.нар. Сребърния фонд (официално Държавен фонд за гарантиране устойчивостна държавната пенсионнасистема), който е част от фискалния резерв, е 1776,7 млн. лева. Тази сума включва 10 млн. лева лихви по депозити, получени от фонда за 2011 г. Балансовото число на Сребърния фонд се доближава до плащанията по Еврооблигациите на правителството, емитирани през 2002 г., които трябва да се направят на 15-ти януари 2013 г. Главницата по тези облигации е точно 818,465 млн. евро или 1,6 млрд. лева. Ако към тях се добави и последният лихвен купон, който се дължи по тези облигации, а именно 61,385 млн. евро (въпреки че разходите по лихвеното плащане ще бъдат заложени в бюджет 2013 г.), сумата, която трябва да плати МФ на 15-ти януари 2013 г. набъбва до 1,72 млрд. лева. Общо взето почти толкова, колкото в момента има в Сребърния фонд. Планът на МФ, поне според думите на министър Симеон Дянков, е да финансира основната част от тези бъдещи плащания на вътрешния пазар посредством емисия на ДЦК. Ако пазарът не може да поеме толкова голяма емисия, тогава на помощ ще се притече и Сребърният фонд. За целта в момента се подготвят промени в закона за фонда (официално Закон за гарантиране устойчивост на държавната пенсионна система), с които да се позволи на фонда да инвестира до 60% от средствата си в ДЦК. С тези промени de jure ще се "освободи" допълнителен ресурс за купуване на ДЦК за около 1 млрд. лева. Проблемите в тази подготвяна схема за изземване на ресурса на Сребърния фонд са няколко и са много сериозни: 1/ Една такава операция, пък макар и законово издържана (след съответните промени в закона за сребърния фонд) ПРОТИВОРЕЧИ НА ИЗНАЧАЛНИЯ ЗАМИСЪЛ ЗАД СЪЗДАВАНЕТО НА СРЕБЪРНИЯ ФОНД а именно доходността от неговите активи да се използва за бъдещо увеличение на държавните пенсии. Този замисъл до момента беше опорочаван неколкократно*, но най-новите планове на МФ, ако се реализират, съвсем ще обезсмислят съществуването на фонда. Всъщност на хартия средствата във фонда ще се управляват активно, но на практика по-голямата част от парите му ще са инвестирани в дългосрочни ДЦК-та на българското правителство. 2/ Съществува явен конфликт на интереси между министерството на финансите като управител на фонда и министерството на финансите като емитент на държавен дълг. Логично е да се очаква, че МФ ще защити на първо място интересите на бюджета като продаде на фонда възможно най-дългосрочни облигации с възможно най-ниската доходност. 3/ Въпреки че фондът при една такава операция ще получи облигации, т.е. парите му няма да бъдат иззети без обвързващо обещание за връщането им, това не променя особено същността на операцията. По-конкретно, при нея ВОДЕЩИЯТ ПЛАН Е ДА СЕ ВЗЕМАТ ПАРИТЕ НА ФОНДА , ЗА ДА СЕ ПОГАСИ ДЪЛГ. А не, както ни уверяват, да се позволи на фонда да управлява парите си по-активно. Ако това беше намерението, защо 5 години никой не се сети да приеме такива промени в закона за сребърния фонд, а се сетихме точно сега? Когато се говори за предстоящите плащания по дълга през януари догодина е много важно да се има предвид и това, че ресурсът за тези плащания ще се набира през 2012 г., когато правителството ще трябва да финансира и 1,092 млрд. лева дефицит за 2012 г. Т.е. тази година правителството ще трябва да набере съвкупно финансиране поне за около 2,6 млрд. лева За сравнение, миналата година на вътрешния пазар на ДЦК са пласирани малко над 1 млрд. лева (1,06 млрд. лева до края на ноември, до когато има данни). Предвид това, не е ясно дали вътрешният пазар ще успее да поеме допълнителни емисии за още 1 млрд. лева и отгоре. Възможностите за пласиране на дълг на външния пазар засега остава, но надеждите, че цената, която може да се постигне, ще е изгодна за МФ (спрямо тази за вътрешното финансиране), не са големи. Другата традиционна възможност за финансиране на бюджетния дефицит – приватизацията, тази година изобщо не присъства в бюджета. Това е най-малкото странно, предвид значителния брой държавни активи, които могат да се приватизират/отдадат на концесия. Въпреки че в бюджет 2012 няма изрично перо за финансиране на дефицита с приватизационни приходи, Симеон Дянков вече на няколко пъти споменава идеята за пускане на миноритарен пакет акции (10-15%) от Българския енергиен холдинг (БЕХ) на чужди борси което според него може да донесе няколкостотин милиона евро още през 2012 г. Ние, обаче, сме по-скоро песимисти, че това може да стане скоро, предвид силните лобита срещу приватизацията на БЕХ. В КРАЙНА СМЕТКА, СЦЕНАРИЯТ, ПРИ КОЙТО МФ ИЗПОЛЗВА НЯКАКВА ЧАСТ ОГ ПАРИТЕ НА СРЕБЪРНИЯ ФОНД, ЗА ДА ФИНАНСИРА ДЪЛГОВИТЕ СИ ПЛАЩАНИЯ, Е СЪСВСЕМ РЕАЛЕН.ТОВА Е СЦЕНАРИЙ, НАПОДОБЯВАЩ СЛУЧАИТЕ С РЕЗЕРВА НА ЗДРАВНАТА КАСА И С ЛИЧНИТЕ ПАРТИДИ НА ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ПЕНСИОННИ ФОНДОВЕ.НАЛИЧИЕТО НА НЯКАКЪВ РЕСУРС НЕ МОЖЕ АВТОМАТИЧНО ДА ОПРАВДАЕ НЕГОВОТО ИЗПОЛЗВАНЕ ЗА ВСЯКА, БИЛО ТО И НАЙ-НАЛЕЖАЩАТА НУЖДА НА ДЪРЖАВАТА.ИЗПЛАЩАНЕТО НА ДЪЛГ С ПАРИТЕ ОТ СРЕБЪРНИЯ ФОНД, БИ ОЗНАЧАВАЛО ПОДМЯНА ИДЕЯТА ЗА НЕГОВОТО СЪЩЕСТВУВАНЕ И ПРЕВЪРЩАНЕТО МУ В НЕЩО КАТО ВТОРИ НОИ-НЯМА ПАРИ, НО ИМА ОБЕЩАНИЯ, ЧЕ ЩЕ ИМА ПАРИ КАТО ПОТРЯБВАТ!!!
гражданин

2012.02.14 | 02:06

1
Извинете за грешките по коментара Преди да критикувате някой, създайте нещо и вижте критиките по ваш адрес и споделете как се чувствате.

Добави коментар

Свързани галерии

Водещи новини