В задръствания: През 2024-та пловдивчани прекарали в колите си 107 часа, софиянци - 104

  • 22 януари 2025 11:14

  • 191
  • 2
В задръствания: През 2024-та пловдивчани прекарали в колите си 107 часа, софиянци - 104
© Булфото (архив)

Пловдив расте, нараства и интензивността на трафика. Пловдив е сред българските градове, които попадат в международна класация като водещи по задръствания.

Пътната мрежа вече не може да поеме натоварването от 150 000 - 200 000 автомобила, които ежедневно влизат и излизат от града, посочват от местната управа. За сравнение – допреди няколко години броят им е бил 40 000. Към това се добавя забавената модернизация на градския транспорт.

"Трафикът е отвратителен, но причината е и в самите шофьори."

"Автомобилите вече са страшно много. Инфраструктурата е правена някога, за много по-малък брой автомобили."

"За разлика от София, където имат метро, тук не виждам алтернатива", коментират пловдивчани.

"Недобра е новината, че трафикът през последната седмица е два пъти по-лош от среднодневния за изминалата година. На места в сутрешните пикови часове стигаме до над 100% средно време за пътуване", обясни пред БНР Христо Грозданов, управител на Института за транспортна инфраструктура, предава БНР.

По думите му, "Пловдив след ковид привлече много население", като втори най-голям град винаги ще се развива, а "как ще транспортираме хората между две точки, е решение на управниците".

Разширяването на булевардите в Пловдив няма да доведе до нищо друго, освен до повече автомобили и околовръстният път на София е прекрасен пример за това, изрази мнение Грозданов.

В Перник изграждат кръгово кръстовище на натоварен път

"Бургас е доста добре позициониран от гледна точка на големите градове в световен мащаб. Там има сезонни проблеми, но с изграждането на обхода, Бургас ще стане прекрасен град от гледна точка на транспорт", посочи още експертът.

За 2024 г. година средното загубено време в автомобила е 107 часа за Пловдив и 104 за София, или повече от 4 дни. В София и Пловдив има средно по 650 автомобила на 1000 жители, вкл. деца и пенсионери. За сравнение – във Виена са 450 автомобила на 1000 души, а в Копенхаген – 280 на 1000, посочи данни Христо Грозданов в предаването "Хоризонт до обед".

"И хората се придвижват много по-бързо, по-ефективно, по-качествено, защото имат алтернатива, имат избор. Градове като Пловдив не дават алтернатива. Решението е категорично в развитието на градския транспорт. Много по-малки градове от Пловдив развиват и поддържат метросистеми. Икономически такава инвестиция е издържана. Археологията ще бъде сериозен проблем, но не е нещо незаобиколимо."

"Аз лично се движа с автомобил. Не искам да се движа с автомобил", сподели Грозданов относно културата на българина да притежава автомобил и възможността да се ползва алтернативен транспорт.

Последвайте канала на

Радина Лазарова
191 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар

2025.01.22 | 12:18

2
ГАPАНТИPАНО: За 21 дни ще пpaвите жeстoк CEKC като пopнoзвeзда - ще yвeличите тpайно пeнисa си със 7 см и ще започнете да полyчавате epeкция за 3 сeкyнди (твъpда като cтoмана, колкото дълго иcкaте). Ето тaйната на тaзи тeхника-➤-➤ do.my/mens

2025.01.22 | 11:28

1
Васко ДС-то и Мис Бонка дълбокото гърло направиха трафика в София невъзможен. Оставка веднага и вън от общината!

Добави коментар

Водещи новини