Само един желаещ да ремонтира старите чешки трамваи в София

  • 02 януари 2025 14:34

  • 733
  • 2
Само един желаещ да ремонтира старите чешки трамваи в София
© Булфото (архив)

Само една оферта е подадена в обществената поръчка на „Столичен електротранспорт“ за пълно обновяване на 40 стари трамваи от чешките модели Tatra T6A2 и Tatra T6B5. Въпреки удължения срок само Консорциум „София Трам 2030“ е проявил интерес към търга на стойност 56 млн. лв.

Офертата на консорциума, в който влизат компаниите „Трам Фор Енви“ ООД и „Ви Ти О Лоджистикс“ ЕООД, е подадена на 11 декември. Ценовото предложение тепърва предстои да стане ясно, но все още няма обявена дата за отварянето му.

Припомняме, че процедурата бе обявена в края на октомври, като първоначално документи се подаваха до 26 ноември 2024 г. Впоследствие този срок бе удължен два пъти – веднъж до 12 декември и още веднъж до 27 декември. Така финално отварянето на офертите се е случило на 30 декември 2024 г.

Близо 100-милионния търг по закупуването на 18 нови трамвая за София пропадна

Най-вероятно последното удължаване е направено с идея, че поне още един участък може да се включи в търга. Предвид че е подадена само една оферта, не е ясно как „Столичен електротранспорт“ ще процедира с поръчката.

Какво се знае за консорциум „София Трам 2030“?

Ако се съди по името на първата компания в консорицума – „Трам Фор Енви“ ООД – най-вероятно става въпрос за чешката Tram for Envi, която се занимава именно с производство на трамваи, тролейбуси и електробуси. В Търговския регистър обаче компанията не фигурира.

Другата компания – „Ви Ти О Лоджистикс“ ЕООД – е българска, създадена е през 2018 г. Като едноличен собственик на капитала е вписана „Фиделитас Груп“ ЕАД. Управители на „Ви Ти О Лоджистикс“ ЕООД са Георги Георгиев Пешев и Огнян Василев Костов, съобщава economic.bg.

Обявиха търг за ремонт на 40 трамвая

Групата от компании предлага пакет от услуги в областта на логистиката, спедицията, контрола и сертификацията на стоки, застрахователни оценки. На сайта им е записано, че оперират денонощно на територията на България и Румъния, включително всички Черноморски и Дунавски пристанища в региона.

Припомняме, че към днешна дата моделите трамваи Tatra T6A2 и Tatra T6B5 обслужват линии като 3, 10, 15, 20 и др. Всичките са произведени от CKD Tatra (Чехословакия) в началото на 90-те години, т.е. възрастта им е между 33 и 35 години. Самият модел е от средата на 80-те години на миналия век. Поръчката предвижда пълното им обновяване, включително добавянето на нова електроника и нископодова част. Срокът за извършване на ремонта не трябва да е по-дълъг от 60 месеца от датата на сключване на договора.

Междувременно търгът за покупка на 18 нови трамвая, на стойност над 98 млн. лв., окончателно пропадна в края на миналата година.

Последвайте канала на

Владимир Василев
733 2

Коментари 2

Добави коментар
БЪЛГАРСКИ ЛАЙ НАРИ

2025.01.02 | 16:37

2
КЪДЕ СА ДЪЛГИТЕ ИКАРУСИ ?
ТЪ ПИ СКО ТОВЕ

2025.01.02 | 16:35

1
БЪЛГАРИ ЛАЙ НА ЛОКОМОТИВИ НАД 100 ГОДИНИ ПАРНИ ОЩЕ СЕ ДВИЖАТ !

Добави коментар

Водещи новини