Цяла Европа се е засилила да се превърне в България от шейсетте, където има „правилно“, „неправилно“ и забранено изкуство

  • 04 декември 2024 17:30

  • 545
  • 0
Цяла Европа се е засилила да се превърне в България от шейсетте, където има „правилно“, „неправилно“ и забранено изкуство
© Getty Images/Novini.bg

Искат високи заплати, но гонят инвеститорите; искат добро образование, но правят списъци с учители за линчуване – що е то? 

Мхм, познахте от първия път. 

Какви са едни от водещите РАННИ предупредителни сигнали за пълзящ фашизъм? 

- засилващ се и продължителен национализъм (на тая дума дори ѝ вдъхнаха съвсем различно значение в последните 15 години);
- незачитане на човешките права;
- набелязването на „врага“ като обединяваща кауза на мразещите и нахъсаните „преследващи“;
- издигане на армията и полицията в култ;
- бесен сексизъм;
- установяване на контрол над медиите;
- обсесия, свързана с „националната сигурност“;
- преплитане на религия и държавна власт; 
- защита на корпорациите и монополите;
- затриване на правата на работниците;
- издигане в култ презрението към интелектуалците и хората на изкуството;
- ширеща се корупция;
- подправени избори. 

Ако още не ви е настръхнала косата, сега му е времето. 

Цитат: Протестите по повод премиерата на „Оръжията и човекът“ в София са достигнали до вниманието на ЕП, сочат от Народния театър „Иван Вазов“. 

Те цитират писмо, подписано от 247 театрални организации от 39 държави – всичките 27 членки на ЕС, шест от държавите в предприсъединителна процедура, три от европейските държави извън ЕС, както и от Аржентина, Австралия, Канада и САЩ.

„Атаките срещу художествената свобода достигат почти абсурдно ниво в много страни членки: в Народния театър в София над 100-годишна пиеса, чието действие се развива в измислена България, се играе без публика в първата си премиерна вечер поради атаки от ултранационалистически среди, които физически възпрепятстваха зрителите да влязат в сградата на театъра“, гласи част от писмото.

247 театрални организации от 39 държави осъдиха протестите пред Народния театър

Думите „… достигат почти абсурдно ниво В МНОГО СТРАНИ ЧЛЕНКИ“ са особено показателни. 

Вирусът се разпространява. 

„Авторите на документа дават още примери за опити за ограничаване на свободата в изкуството в Унгария, Словакия, Австрия, Нидерландия, Франция, Германия“.

Мхм.

Оказа се, че онези не са много по-умни от нас, просто са живели в защитена среда. Сега социалните медии разбиха тази защита и пуснаха манипулативните пропагандатори сред незащитените умове; и се оказа, че през цялото време са били същите като нас… само че с „каска“. Сега… си чупят главата точно като нас. 

Започват една бавна трансформация на свободната Европа към някакво извратено копие на контролираната България от шейсетте години, когато имаше „правилни“ и „неправилни“, а и направо „за Белене“ постановки, песни, музика, филми, изкуство. 

Просто тълпата – с бой и насилствени „протести“ – ще казва на театрите какво може да се играе и на студията – какво може да се снима. Другото ще бъде преследвано и бито. Докато най-накрая не успеят да си издигнат себеподобните „депутати“ до властта и тогава тази функция официално да си бъде иззета от държавата. И тогава цяла Европа да си стане бетер България от шейсетте. 

Който няма ум; и не умее да чете историята…

Да се върнем на местно ниво.

Възмущавате се на биещите младежи по моловете и по улиците, но не забелязвате как и кой ги създава тези групи; нито КОЙ ГИ ИЗПОЛЗВА. Колко политически партии досега си пращаха черните анцузи да бият и сплашват по протести? Не една и две. Говореше са и за „чадър“.

Пък вие си се възмущавайте колкото искате. Можете да хвърлите и едно око към парламента, че да видите дали въобще някой там се е загрижил по темата. 

Биещите черни анцузи си ги създадоха хората, които четат историята – като дявола Евангелието – чели как хитлер си пръкнал кафявите ризи; и те – да не изостанат. 

Същите *****ри, които ги организираха, сега и ги пазят. Един-двама ще „изгорят“ с арести и толкова; ядрото им е цяло. И пълзи. 

И не пълзи само в България, защото *****ри има навсякъде. Да не даваме пак пример с Америка, че започна да втръсва. Но Европа… 

Обратно в България. 

След 1944 г. руснаците – след като ни окупират (и още не са си тръгнали) – заменят православието с русофилия. И затова сега имащите се за „праведни“, си мислят, че го правят от добри подбуди, а дори не осъзнават коя идеология ВСЪЩНОСТ защитават. Но тя – добрата пропаганда – затова е добра. Остава ти чувството, че сам си стигнал до заключението и решението, които са ти били тайно натрапени. 

Сега се пънат и закон за чуждестранните агенти да прокарат. 

Закон, който ще направи няколко неща:

На първо място, ще развърже ръцете на домогващите се и домогналите се до власт да вкарат ОЩЕ рестриктивни закони, после да затегнат и този – първоначалния. Както в русия. Там започна уж невинно – само да „осветляват“ кой взима пари от „чужди“ държави, а сега се стигна до това да запорират сметки и да национализират собственост на „чуждестранните агенти“; и арести, и преследвания. 

Лека-полека. Неусетно. Така стават нещата. 

На второ място, този закон ще гони инвеститорите, защото ще ограничи връзките различни чуждестранни партньори. Такова е и мнението на Икономическия и социален съвет (ИСС) – единственият консултативен орган, който обединява мнението на бизнеса, синдикатите и гражданите.

Русинова: Законът за чуждестранните агенти да не влиза в дневния ред на парламента

И на трето място, ще има гигантско орязване в образователния и културен обмен – стипендии, конкурси и т.н. 

Макар – това третото – никак да не засяга масата, която е свикнала да гледа на културата и образованието като на ненужни неща за лигльовци и еврогейци. 

Но… да иска повишаване на жизнения стандарт; или иначе – по-разбираемо за тях – казано: „Кой ще ни даде парииииииии!!!1!!1!!!!11“ …

… и същевременно да се моли да изгонят инвеститорите, дето ги дават парите, че да останат тука само „наште хора“ „бизнесмени“, дето плащат жълти стотинки, ама са с връзки където трябва и закон не ги лови…

… това е ниво на интелект, което може би си заслужава съдбата? 

______________________

Този коментар изразява личното мнение на автора
и може да не съвпада с позициите на редакцията на Novini.bg.

Последвайте канала на

Александър Томов
545 0

Водещи новини