TikTok, Snapchat и YouTube предоставят информация на ЕК как препоръчват съдържание

  • 15 ноември 2024 10:49

  • 229
  • 1
TikTok, Snapchat и YouTube предоставят информация на ЕК как препоръчват съдържание
©

Днес изтича срокът, в който социалните медии TikTok, Snapchat и YouTube трябва да предоставят изисканите от Европейската комисия (ЕК) подробности за критериите, които техните алгоритми използват, за да препоръчват съдържание на своите потребители. Те трябва да информират и как тези системи могат да увеличат значителни рискове, включително такива, които са свързани с избори, психично здраве и защита на непълнолетни, напомнят от онлайн платформата „Ние, потребителите“.  

Запитването е във връзка със спазването на Законодателния акт за цифровите услуги и има за цел да установи доколко прозрачен е начинът, по който се подреждат текстовете, снимките и видеата, както при скролиране, така и при търсене от страна на потребители. От предоставената от тези социални мрежи информация и нейния анализ следва да се стигне до заключението ясни ли са алгоритмите, които извеждат на преден план едно или друго съдържание. 

„Тук става дума за влиянието върху психиката най-вече на децата. Добре е, че се повдига въпросът доколко начинът, по който функционират тези мрежи, най-вече TikTok, и извършваното от тях профилиране на потребителите, повечето от които там са деца, не ги пристрастява прекомерно много към нея. Друг акцент е съмнението за разпространение на незаконно съдъжание – незаконно само по себе си или провокиращо действия в нарушение на действащите закони и обществения ред, и очакването за коригиране на техните системи за препоръки“, коментира основателят на „Ние, потребителите“ Габриела Руменова пред Bloomberg TV Bulgaria. 

Освен това, Комисията изрично поиска от TikTok повече подробности относно мерките си за предотвратяване на манипулация от злонамерени участници и за минимизиране на рисковете, свързани с избори и публичен дискурс.

На този фон Meta Platforms обяви във вторник в блога си, че намалява броя на целевите реклами за европейските потребители в опит да отговори на опасенията на Европейския съюз относно абонаментния модел на компанията. 

Южна Корея глоби "Мета" за събиране на потребителски данни

Неотдавна ЕК изиска информация от китайската платформа за електронна търговия Temu за предприеманите от нея действия, които да спрат продажбата на незаконни и потенциално опасни продукти. В резултат на получените сведения Комисията започна разследване, чиято задача е проучване на системите, с които тази платформа разполага, за да попречи на вече отстранените "търговци измамници" да се върнат и отново да продават продукти, които не са в съответствие със законите на Европейския съюз (ЕС). 

Тогава европейският комисар по конкуренцията Маргрете Вестагер заяви, че изпълнителният орган на Общността иска да гарантира, че стоките "отговарят на стандартите на ЕС и не вредят на потребителите". 

Други опасения на ЕК се отнасят до "потенциално пристрастяващия дизайн" на Temu и как онлайн платформата препоръчва продукти и услуги на потребителите си. 

Последвайте канала на

Десислава Станева
229 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
ВЪН АМЕРИКАНСКИЯ ОКУПАТОР

2024.11.15 | 11:18

1
Ако страната ти е окупирана от чужди военни бази - Ако ти заличават и подменят историята - Ако ти сменят националната валута - Ако ти променят националния празник - Ако ти подменят религията и езика - Ако робството е твоят национален идеал - Ако живееш в тирания маскирана като „демокрация“ - Ако в родината ти има колонизатори маскирани като „инвеститори“ - Ако вярваш в зеления диктат и екологичните мантри - Ако те опростачват и те правят да оглупяваш - Ако ти налагат ЛГБТ и хомосексуализма - Ако те карат да мразиш своите освободители и да воюваш срещу тях - Ако те карат да се биеш като маймуна със своите братя и сестри сънародници за парче хляб ОЗНАЧАВА, ЧЕ СИ РОБ И ГРАДИШ ЧУЖДА ДЪРЖАВА НА СВОЯ ТЕРИТОРИЯ! ВЪН АМЕРИКАНСКИЯ ОКУПАТОР!

Добави коментар

Водещи новини