-
27 август 2024 07:36
- 304
- 1
Изчисляването на отстъпката при продажбата на ученически раници, облекла и пособия в кампании от типа „обратно на училище“ се оказва математическа задача с неизвестно. В някои случаи „търсеното число“ е намалената цена, тъй като на етикета са посочени само старата цена и процентът на намалението. Друг път пък на етикета е изписана само старата цена и нищо не подсказва за по-евтина покупка, въпреки поставена на витрината на обекта или в търговската зала реклама за провеждане на кампания за промоция на „всички“ ученически стоки.
За това предупреждават от онлайн платформата „Ние, потребителите“ във връзка със започналата вече подготовка на децата за новата учебна година.
Един от примерите е инициативата „20% отстъпка на раници“, която е обявена на входа и на обособен щанд в търговските зали на верига магазини за облекла и обувки. В зоната с раниците обаче една част от тях са с намалени цени, друга – с редовни. Аналогична е ситуацията и с подобното послание на друг бранд: „Раници -20%“. По начина на представяне подобни практики могат да въведат в заблуждение потребителя, че съобщението се отнася за всички, поставени в близост артикули от съответната продуктова група, но де факто това не е така, обясняват от „Ние, потребителите“.
Създаването на погрешно впечатление, че обявеното намаление важи за всички посочени видове артикули се постига и с надписи като: „Намаление на всички детски продукти и раници“ и „-20% на всички детски и дамски артикули“, без това да е така. В обектите на тези вериги се срещат редица стоки от уж намалените продуктови групи, които се предлагат само на редовните им цени.
„В тази ситуация е трудно да дадем на родителите работещ съвет, защото покупките за учениците обикновено се случват съвместно с тях. Когато детето си хареса раница или дреха от щанда с уж намалените артикули, а се окаже, че точно за тях отстъпките не важат, е много трудно да му бъде отказано. И така, покрай кампанията за намаления за учебната година в крайна сметка се продават много неща на редовните им цени. Затова контролът от страна на Комисията за защита на потребителите върху тези стоки в момента трябва да е много сериозен“, коментира Габриела Руменова от „Ние, потребителите“.
Последвайте канала на
Свързани новини
БФС с нов план! Ще се направи всичко възможно Левски и ЦСКА-София да играят с фенове на двата тима
Григор Димитров показа само малка част от класата си, но стартира с убедителна победа на US Open
Левски ще прибере 1,5 млн. евро от трансфера на Пламен Андреев
Черно море отнесе Крумовград на "Тича"
Голово шоу прати Локомотив (Пд) в Топ 4, Септември продължава без точка
Карлос Насар посрещнат триумфално в Червен бряг
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Срути се аулата на Нов български университет. Човек е затиснат от паднала стена, издирват се още двама
27 август 202410:06
Божанов: ПП-ДБ ще предоставят данни на новия министър къде се купуват гласове и ще се надяват МВР да ги изненада
27 август 202408:23
Кючуков за избора на нов еврокомисар: България ще получи ресор, който другите държави не са искали
27 август 202408:01
Димитър Ганев: Дори и да има редовно правителство, то ще има ниска легитимност
27 август 202408:29
Доц. Киселова с коментар за състава на служебния кабинет
27 август 202408:55
Народното събрание ще заседава извънредно
27 август 202410:02
Защо зачестяват проблемите в БДЖ?
27 август 202408:22
Двама души загинаха на българското Черноморие само за ден
27 август 202408:32
Проф. Рачев с прогноза какво време ни очаква през септември
27 август 202407:46
2024.08.27 | 09:28