-
22 юли 2024 14:16
- 1474
- 0
Чешката компания Škoda Group публикува във Фейсбук снимки от процеса на производство на новите влакове за метрото в София.
„Тези влакове скоро ще подобрят ежедневното пътуване на безброй пътници в българската столица”, пишат още от компанията.
На Софийското метро ще бъдат доставени 8 нови четиривагонни метровлака от един от най-големите европейски индустриални конгломерати – „Škoda“, съобщават от „Метрополитен”.
Предвижда се влаковете „Шкода” да влязат в експлоатация по линии 1 /Люлин – Младост/, 2 /Надежда – Лозенец/ и 4 / Обеля – Летище София/ през 2026 г. Цeлтa e дa пoдпoмoгнaт нoвaтa cтaнция мeждy „Cливницa” и „Oбeля”, чието строителство започна в началото на октомври, и дa пoзвoлят пo-мaлĸи интepвaли нa чaĸaнe.
Конструкцията на дългите 80 метра влакове ще обезпечава работата им в тунели, както и на открити участъци. Челните вагони пред кабината ще бъдат оборудвани с автосцепка за механичното свързване и съединението на пневматичните магистрали, с възможност за куплиране със съществуващите вагони от серии 81-717 и 81-740, както и с маневрените локомотиви, налични в депо „Обеля“. Токоснемането на влаковете се осъществява от контактна (трета) релса. Захранването е с постоянен ток и номинално напрежение 750 ± 250 V.
Влаковете ще бъдат оборудвани със система за автоматична локомотивна сигнализация с автоматично регулиране на скоростта АЛС/АРС - 2 от 6 честоти, за съвместна работа със съществуващите честотни канали на пътното оборудване с честоти 75, 125, 175, 225, 275, 325 Hz. Тази система гарантира безопасното движение на влаковете по съществуващите метролинии, като ще се регулират скоростите на движение в отделните участъци и предотвратяване на застигане на влаковете по трасето.
Видът на задвижване ще бъде изпълнен от тягови трифазни асинхронни двигатели с ротор на късо. Електрическото спиране ще бъде рекуперативно - реостатно, с възможност за връщане на ел. енергия в захранващата мрежа при движение по инерция или в спирачен режим. Системата за управление ще бъде изпълнена чрез микропроцесорен командо-контролер. За комфорт на пътниците ще има климатична инсталация, а вагоните ще бъдат оборудвани със система за видеонаблюдение в салоните. Регистрираната информация ще се съхранявана в енергонезависима памет. B нoвитe влaĸoвe имa мecтa зa инвaлидни ĸoличĸи и вeлocипeди. Maĸcимaлнaтa cĸopocт, ĸoятo щe paзвивaт, e 90 ĸм/ч.
Стойността на влаковете, съгласно проведената открита обществена поръчка, възлиза на 68,5 млн. евро. Предложението за финансиране е по ОПТТИ и местно. Срокът на договора е 3 години: 2023 – 2026 г.
Последвайте канала на
Свързани новини
Годината на Лудогорец - обзорът на Sportal.bg
Следете с нас всички мачове днес в английския елит на “Боксинг Дей”
Лудогорец се разделя със свой футболист до дни, обявиха къде отива
„Вабанк“: Трябваше ли Левски да се раздели с Генчев?
"Лигата на талантите" с обзор на полусезона в Елитната група до 17 години
"Моят отбор": Салах затвърждава статута си на Fantasy легенда
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Елена Йончева и Танер Кабилов напускат групата „Обнови Европа“ в ЕП
26 декември 202410:26
Нелепа смърт на мъж в София
26 декември 202411:18
Пак проблеми в БДЖ: Няколко влака са без ток
26 декември 202411:48
България в снежен кошмар: Наводнения, блокади и катастрофи
26 декември 202412:15
Затвориха пътя за Синеморец, река Велека го заля
26 декември 202410:56
В кои квартали на София няма ток
26 декември 202410:32
Поредно заседание по делото за побоя над Християн Пендиков
26 декември 202408:55
Как да стартираме 2025 година?
26 декември 202410:12
Облачен ще бъде петъкът, след обяд отново ще вали сняг
26 декември 202411:57