-
22 юли 2024 14:16
- 694
- 1
Чешката компания Škoda Group публикува във Фейсбук снимки от процеса на производство на новите влакове за метрото в София.
„Тези влакове скоро ще подобрят ежедневното пътуване на безброй пътници в българската столица”, пишат още от компанията.
На Софийското метро ще бъдат доставени 8 нови четиривагонни метровлака от един от най-големите европейски индустриални конгломерати – „Škoda“, съобщават от „Метрополитен”.
Предвижда се влаковете „Шкода” да влязат в експлоатация по линии 1 /Люлин – Младост/, 2 /Надежда – Лозенец/ и 4 / Обеля – Летище София/ през 2026 г. Цeлтa e дa пoдпoмoгнaт нoвaтa cтaнция мeждy „Cливницa” и „Oбeля”, чието строителство започна в началото на октомври, и дa пoзвoлят пo-мaлĸи интepвaли нa чaĸaнe.
Конструкцията на дългите 80 метра влакове ще обезпечава работата им в тунели, както и на открити участъци. Челните вагони пред кабината ще бъдат оборудвани с автосцепка за механичното свързване и съединението на пневматичните магистрали, с възможност за куплиране със съществуващите вагони от серии 81-717 и 81-740, както и с маневрените локомотиви, налични в депо „Обеля“. Токоснемането на влаковете се осъществява от контактна (трета) релса. Захранването е с постоянен ток и номинално напрежение 750 ± 250 V.
Влаковете ще бъдат оборудвани със система за автоматична локомотивна сигнализация с автоматично регулиране на скоростта АЛС/АРС - 2 от 6 честоти, за съвместна работа със съществуващите честотни канали на пътното оборудване с честоти 75, 125, 175, 225, 275, 325 Hz. Тази система гарантира безопасното движение на влаковете по съществуващите метролинии, като ще се регулират скоростите на движение в отделните участъци и предотвратяване на застигане на влаковете по трасето.
Видът на задвижване ще бъде изпълнен от тягови трифазни асинхронни двигатели с ротор на късо. Електрическото спиране ще бъде рекуперативно - реостатно, с възможност за връщане на ел. енергия в захранващата мрежа при движение по инерция или в спирачен режим. Системата за управление ще бъде изпълнена чрез микропроцесорен командо-контролер. За комфорт на пътниците ще има климатична инсталация, а вагоните ще бъдат оборудвани със система за видеонаблюдение в салоните. Регистрираната информация ще се съхранявана в енергонезависима памет. B нoвитe влaĸoвe имa мecтa зa инвaлидни ĸoличĸи и вeлocипeди. Maĸcимaлнaтa cĸopocт, ĸoятo щe paзвивaт, e 90 ĸм/ч.
Стойността на влаковете, съгласно проведената открита обществена поръчка, възлиза на 68,5 млн. евро. Предложението за финансиране е по ОПТТИ и местно. Срокът на договора е 3 години: 2023 – 2026 г.
Последвайте канала на
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Министър Стоянов с една добра и една лоша новина за пожарите в страната
22 юли 202415:31
Министър Запрянов с подробности за помощта, която се предлага да бъде изпратена на Украйна
22 юли 202415:58
Доц. Любенов, политолог: Няма шанс за правителство с третия мандат
22 юли 202413:57
Ударени от мълния в района на връх Купена в Стара планина
22 юли 202415:15
Баба и внучка са жертвите на тежката катастрофа на АМ "Струма"
22 юли 202414:38
Започна поетапно пускане на движението по АМ "Тракия" в района, където камион разсипа чакъл
22 юли 202415:12
Американски стратегически бомбардировачи пристигнаха в Румъния
22 юли 202414:11
Джо Байдън озадачи с послание часове преди да обяви, че се оттегля от президентската кампания
22 юли 202414:50
Полска евродепутатка помля Фон дер Лайен: Мястото Ви е в затвора заради това, което направихте с ЕС
22 юли 202413:47
2024.07.22 | 14:43