-
22 юли 2024 14:16
- 1490
- 0
Чешката компания Škoda Group публикува във Фейсбук снимки от процеса на производство на новите влакове за метрото в София.
„Тези влакове скоро ще подобрят ежедневното пътуване на безброй пътници в българската столица”, пишат още от компанията.
На Софийското метро ще бъдат доставени 8 нови четиривагонни метровлака от един от най-големите европейски индустриални конгломерати – „Škoda“, съобщават от „Метрополитен”.
Предвижда се влаковете „Шкода” да влязат в експлоатация по линии 1 /Люлин – Младост/, 2 /Надежда – Лозенец/ и 4 / Обеля – Летище София/ през 2026 г. Цeлтa e дa пoдпoмoгнaт нoвaтa cтaнция мeждy „Cливницa” и „Oбeля”, чието строителство започна в началото на октомври, и дa пoзвoлят пo-мaлĸи интepвaли нa чaĸaнe.
Конструкцията на дългите 80 метра влакове ще обезпечава работата им в тунели, както и на открити участъци. Челните вагони пред кабината ще бъдат оборудвани с автосцепка за механичното свързване и съединението на пневматичните магистрали, с възможност за куплиране със съществуващите вагони от серии 81-717 и 81-740, както и с маневрените локомотиви, налични в депо „Обеля“. Токоснемането на влаковете се осъществява от контактна (трета) релса. Захранването е с постоянен ток и номинално напрежение 750 ± 250 V.
Влаковете ще бъдат оборудвани със система за автоматична локомотивна сигнализация с автоматично регулиране на скоростта АЛС/АРС - 2 от 6 честоти, за съвместна работа със съществуващите честотни канали на пътното оборудване с честоти 75, 125, 175, 225, 275, 325 Hz. Тази система гарантира безопасното движение на влаковете по съществуващите метролинии, като ще се регулират скоростите на движение в отделните участъци и предотвратяване на застигане на влаковете по трасето.
Видът на задвижване ще бъде изпълнен от тягови трифазни асинхронни двигатели с ротор на късо. Електрическото спиране ще бъде рекуперативно - реостатно, с възможност за връщане на ел. енергия в захранващата мрежа при движение по инерция или в спирачен режим. Системата за управление ще бъде изпълнена чрез микропроцесорен командо-контролер. За комфорт на пътниците ще има климатична инсталация, а вагоните ще бъдат оборудвани със система за видеонаблюдение в салоните. Регистрираната информация ще се съхранявана в енергонезависима памет. B нoвитe влaĸoвe имa мecтa зa инвaлидни ĸoличĸи и вeлocипeди. Maĸcимaлнaтa cĸopocт, ĸoятo щe paзвивaт, e 90 ĸм/ч.
Стойността на влаковете, съгласно проведената открита обществена поръчка, възлиза на 68,5 млн. евро. Предложението за финансиране е по ОПТТИ и местно. Срокът на договора е 3 години: 2023 – 2026 г.
Последвайте канала на
Свързани новини
Пропаднаха всички контроли на българските отбори в Турция
Алекс Колев: Не съм левскар, а болен левскар от дете, тежко е, трудно е и явно трябва да се привлече по-голяма класа
Боби Цонев: Желаех да остана, но Левски искаше да си тръгна - това е истината
Синер прегази като валяк фаворита на домакините Де Минор
Решаващ кръг за грандовете в Шампионската лига
Гледайте на живо всички мачове и голове в Шампионската лига тук!
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Премиерът Росен Желязков от Страсбург: Изключително важен е въпросът за целенасочените инвестиции по ПВУ, това са български пари
22 януари 202512:23
Борисов обяви: Започвам обиколка из страната
22 януари 202511:49
ПП-ДБ: Управляващите саботираха влизането на България в еврозоната
22 януари 202511:41
Деница Сачева към опозицията: Нека не говорим за постове, данните за финансовото състояние на България са тревожни
22 януари 202512:27
Тошко Йорданов: Няма пари в държавата, това е истината
22 януари 202512:40
Водещите новини! Лена Бориславова се отказва от депутатския си имунитет. Нови факти в процеса срещу обвинените в шпионаж българи (и още…)
22 януари 202513:54
Чистката продължава: Тръмп уволни и ръководителката на Бреговата охрана на САЩ
22 януари 202513:13
Руски депутат с предложение: Да преименуваме Черно море
22 януари 202512:24
Очевидец на пожара в "хотела на ужаса" в Турция: Баща викаше за детето си - "ще го хвърля или ще изгори"
22 януари 202512:10