Могат ли телекомите да заблуждават за давността на договора ни?

  • 18 декември 2023 12:06

  • 1219
  • 2
Могат ли телекомите да заблуждават за давността на договора ни?
© Novini.bg/ Canva
Слушай новината Слушай новината

В рубриката "Моите права" днес ще стане на въпрос за договорите и въобще отношенията на клиента с телекома, към когото той има договор. Оказва се, че е напълно възможно да ви подведат с телефонно обаждане, че договорът ви изтича, а реално дотогава да има още много време. Такава е историята в новия епизод на подкаста "Ние, потребителите". Създателят на платформата, Габриела Руменова, предупреждава потребителите да бъдат внимателни с офертите за Коледа и Нова година - да се информират подробно за условията и да преценяват доколко са изгодни за тях, тъй като се обвързват с условията не само за празниците, но за период от една или две години.

"Когато получим телефонно обаждане от мобилен оператор, първото, което трябва да направим е да проверим информацията, която ни се съобщава по телефона, доколко е достоверна. Обикновено тя касае срока на договора и съответно неговото скорошно изтичане, затова е добре, макар и не под ръка, защото то няма и как, но все пак винаги вкъщи да си пазим своя екземпляр на договора, за да можем да проверим кога той изтича, при какви условия ще бъде, когато се превърне в безсрочен. Знаем, че когато изтече едната или двете години, за които е сключен договорът, той се преобразува автоматично в безсрочен, ако ние не го подновим за нов срочен период и съответно да видим каква е цената, на която ще можем да продължим да ползваме услугите, ако ние не прибегнем до това да сключиме нов срочен договор. Това е много важно, защото понякога може да се окаже, че умишлено или не, но от колцентъра ни се обаждат, а има още време докато изтече срокът на договора. Ние по този начин губим правото си да се възползваме до край от преференциите, които би трябвало да имаме за този период, за който сме сключили договора" - обясни още Габриела Руменова.

Високотехнологичният бизнес е против автоматичната формула за ежегодно увеличение на максималния осигурителен праг

Именно сега, когато всеки се е впуснал да купува подаръци за своите близки, знаем, че едни от най-предпочитаните са мобилните устройства, смарт часовници и подобни артикули, които най-лесно и достъпно за клиентите се закупуват от мобилните оператори. Процедурата е ясна. Отивате в близък офис на оператор, вече сте си харесали нов телефон, закупувате го на преференциална цена, като за сметка на това договорът ви с въпросния оператор несъмнено претърпява промени. С дължината, в месечната такса, към която вече е прибавена и вноската за новия телефон.

Всичко това изглежда реално лесно и достъпно, но ви съветваме, бъдете внимателни и ако нещо не ви е достатъчно ясно, просто задавайте въпроси. Това съветват и от "Ние потребителите". 

"Нека припомним на нашите слушатели, че когато имаме срочен договор, имаме право до края на неговия срок да се възползваме от всички преференции, които са ни дадени, обещани и са описани в него и съответно в договора пише каква ще бъде цената на услугата, когато той се преобразува в безсрочен. В случая с героинята в последния епизод на подкаста "Ние потребителите", става ясно, че след това телефонно обаждане тя разбира, че не само няма да може да ползва цените, които са с преференциите за срока на договора, няма да може да ползва и тези, които са ѝ обещани като цени, когато се преобразува в безсрочен, а ще трябва да заплаща съвсем различни цени, които са значително по-високи, защото отсреща се твърди, че тя не може да запази тези цени, които така или иначе са вписани в нейния договор. Това е неправилно, разбира се. Но ако ние в крайна сметка не искаме да продължиме договора си в нов срочен, трябва да можем да продължим да ползваме услугите при условията, които са описани, когато той стане безсрочен."

Последвайте канала на

Радина Лазарова
1219 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар

2023.12.18 | 12:42

2
могат, кой то има договор, може да им прочете какво пише в него, който няма - да си го е пазил.

2023.12.18 | 12:27

1
ПОЛУЧАВАХ ТАКЪВ . ДОБРЕ ЧЕ ИМАХ ПОЗНАТ В ТЕЛЕКОМА КОЙТО МИ КАЗА ; ГЛУПОСТИ ИМАШ ОЩЕ ЕДНА ГОДИНА. ИЗИСКВАЙТЕ ДОГОВОР НА ХАРТИЯ.

Добави коментар

Водещи новини