България е с най-опасните пътища в Европа за тежкотоварни автомобили

  • 18 март 2023 08:56

  • 937
  • 13
България е с най-опасните пътища в Европа за тежкотоварни автомобили
© pixabay

България е с най-опасните пътища за шофиране на тежкотоварни автомобили в Европа, според проучване на британска компания за технологии и логистика, цитирано от БНТ.

Международните шофьори се оплакват от разбитите пътища, километричните опашки по границите, липсата на места за почивка и системното нарушаване на правилата за движение, които често водят до инциденти с фатални последици.

"Дунав мост" при Русе е сред най-рисковите участъци за водачите на тирове. Стоян Георгиев е зад волана вече 25 години, но продължава да е нащрек, когато стигне българо-румънската граница.

"В Румъния си оправиха пътищата, по-главните пътища, а по нашите пътища с 50 не мога да карам", споделя шофьорът Стоян Георгиев.

"Много дупки, вижда се, че е асфалтирано, пък в следващия момент е хлъзгаво при малко дъжд, да не говорим, ако има заледяване", допълва колегата му Красимир Анков.

Рисковите ситуации на пътя са всекидневие.

"Наскоро имах катастрофа защото едни хора бяха решили да запълват дупки на обяд, на булевард "България". Един колега пред мен му беше изгаснал буса и аз докато го видя и го ударих", разказва Димитър Касабов.

"Действително в България се случват доста произшествия с товарни автомобили. По-голямата част на пътищата в България както и на този, на който се намираме в момента - Русе-Велико Търново, е с две ленти за движение, тоест една в посока. Има големи наклони на изкачване, на спускане, лоши условия на движение, което предизвиква водачите на тежкотоварни превозни средства да предприемат маневри, свързани с изпреварване, навлизане в насрещната лента за движение", обясяни автоекспертът Свилен Костадинов.

Дискусия за безопасността на пътищата на фона на ръст на загинали в ПТП

Затова експертите препоръчват ограниченията за автомобили и камиони в конкретна отсечка да бъдат различни.

"При спускане на този вид композиции 50 км е добре да се спускат, за да може да предприемат спиране. Да не се увеличава скоростта, особено когато са натоварени, но този вид ограничение пък е прекалено малък за водачите на леки автомобили и мотоциклетите", смята Костадинов.

През миналата година в Русенска област е имало 1057 пътнотранспортни произшествия. Загиналите са 29, а ранените - 455 души.

Последвайте канала на

Весела Найденова
937 13

Свързани новини

Коментари 13

Добави коментар
Гост

2023.03.18 | 16:25

13
Женати е платена
Емѝ...

2023.03.18 | 10:27

6
Много са убави пътищата, все едно некоя тиква е гепила парите за 40% от материала.

2023.03.18 | 16:24

12
малките тиквички - децата и внуците в барцелона и по щатите - нали са добре, държавата кучета я яли.
Кико

2023.03.18 | 09:42

3
Така е.Абсолютно си прав и съм съгласен с теб.Докато строят продажниците и крадците от Гроб,ще е вечно зле и опасно за българите.Няма спасение от тияизроди.

2023.03.18 | 16:23

11
ритаме ги на избори, докато изчезнат при царя, който доведе тиквата.

2023.03.18 | 09:58

5
Това важи и за леките къде е оня мафиот от Банкя дето ни разтягаше че караме по пътища слънце.

2023.03.18 | 16:23

10
у ловеч, зарибява селяните с обещания за гарсониера у манастирските.
ГоСТ

2023.03.18 | 10:52

7
Направо са ужасни,дойде ли време да се брибирам в милата ни родина ми домилява и незабавно искам да се връщам,ужани са,няма магистрали няма нищо добре че беше Бойко да направи някой друг километър ако беше още той със сигорност щеше да е по добре,кокорчо открадна парата

2023.03.18 | 16:22

9
шо си толко неграмотен бе, лъжец тиквен?

2023.03.18 | 11:22

8
БРИТАНСКИ ПЛАТЕНИ ЛЪЖИ

2023.03.18 | 09:50

4
Горд съм, че съм българин
…..

2023.03.18 | 09:28

2
Не в Европа,в световен мащаб сме с най-лошите пътища
124

2023.03.18 | 09:27

1
PAK PIETE GLUPOSTI - ZA VSI4KI AVTOMOBILI SA OPASNI PATITATA BEZ MARKIROVKI , BEZ ZNATSI S OBRATNI VIRAJI NA ZAVOITE , i T N

Добави коментар

Водещи новини