Ето какво не трябва да правим, за да нямаме проблеми с връщане на стока при онлайн пазаруване

  • 15 март 2023 08:25

  • 1312
  • 1
Ето какво не трябва да правим, за да нямаме проблеми с връщане на стока при онлайн пазаруване
© Pixabay
Слушай новината Слушай новината

На 15 март отбелязваме Световния ден на потребителите. В период на галопиращи цени и нестихващи промоции идва въпросът знаят ли потребителите правата си.

"Има хора, които се интересуват, има такива, които искат да научат предварително, има и трети - които смятат, че няма да има проблем, но след това ни търсят. Оплакванията в Европейския потребителски център в България, конкретно при онлайн пазаруването, е че невинаги се обръща внимание къде трябва да върнем стоката, ако тя не ни хареса", каза директорът на Европейския потребителски център Соня Спасова в студиото на "България сутрин".

Пред Bulgaria ON AIR тя посочи, че трябва да се пази опаковката за връщане на стоката, но при направена поръчка е необходимо тя да бъде потвърдена.

"Трябва да имаме имейл, в който да имаме указан номер на поръчката, срок за доставка. Хубаво е да се пазят касови бележки и документи", коментира Спасова.

Има скок тази година с около 30% спрямо същия период на миналата година, свързан с правото на връщане, изтъкна директорът на Европейския потребителски център.

"Неотменимото право важи за почти всички стоки, закупени онлайн, с изключение на храни, напитки. Една голяма част от стоките, купени онлайн, могат да бъдат върнати. Нашите наблюдения показват, че основните проблеми, за които ни търсят потребителите, е това право на упражняване на отказ", обяви гостът.

Наблюдава се повишаване на броя на хората, които използват опцията да купят сега и да платят по-късно, стана ясно още от думите на Спасова.

Как да се предпазваме от опасни стоки?

"Това е един вид краткосрочен заем. Плюсовете са, че можеш да разгледаш стоката вкъщи и без да платиш, да ги върнеш. В същото време трябва и някакъв вид заем, който ако се забавиш, може да се наложи да платиш лихва. Трябва да проверим и как ще ги дадем тези пари. Проучване показва, че около 60% от хората, които пазаруват в България онлайн, предпочитат да платят в кеш. Много стоки от чужбина не предлагат тази опция. Нашият съвет е това да става с кредитна или дебитна карта", заяви гостът в студиото.

Последвайте канала на

Десислава Станева
1312 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
PaulaFox

2023.03.15 | 11:44

1
❤️Здравейте) Казвам се Паула, на 23 години съм) Бъдещ секс модел 18+) Обичам голите снимки) Моля, оценете снимките ми на ➤ Ja.cat/id369032

Добави коментар

Водещи новини