-
06 януари 2023 13:47
- 783
- 1
Нещата са в реда на нормалното, начинът и формата на валидиране не са непознати за тези, които ползват градският транспорт в столицата. Това стана ясно от думите на изпълнителния директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Димитър Дилчев по време на демонстрация как се валидират новата карта за пътуване в публичния транспорт на София Ultra light, предназначена за пътувания в рамките на 30 минути -за 1,60 лв., или на 60 минути -за 2,20 лв., и хартиеният билет с QR код , който срещу 2 лв. може да се закупи от водачите на превозните средства.
Поводът за събитието бяха неяснотите, за които сигнализираха граждани след въвеждането на превозния документ на 1 януари.
Ако случайно даден валидатор в превозното средство не работи, отивате на следващия и допирате своята карта, банкова карта или смарт устройство. Ако по някаква причина, макар и рядко, в някое превозно средство цялата система не работи, контрольорът, когато се качи, регистрира това нещо, подава необходимия сигнал и проверка в това превозно средство не се извършва, каза Дилчев в отговор на въпрос какво би се случило, ако устройствата за валидиране не са в изправност.
ЦГМ ще глобява с 3 лв. всеки, който не е валидирал своя превозен документ. Оттам съобщиха, че дават гратисен период от два месеца, в който притежателите на абонаментни карти могат да не се отчитат в системата.
„Само за първите три дни на тази година има толкова валидации в столичния градски транспорт, колкото за две седмици на месец декември, така че постепенно хората започват да свикват“, каза Дилчев. Той напомни, че валидацията е застраховка за пътниците и начин за улесняване на центъра за узнаване навиците на пътуване на гражданите.
Той посочи още, че „изключително популярно сред пътниците е заплащането с банкова карта“ и че регистрираните покупки на билети по този начин достигат около един милион месечно. Като най-използвани абонаменти карти за градския транспорт миналата година, той посочи годишната и месечната и изрази надежда хората да се ориентират все повече към дългосрочните превозни документи.
„През последната година във финансовата ситуация в сектора беше тежка за ЦГМ, но ние не поставяме на първо място парите. Идеята на тази тарифна политика е да привлече повече хора в градския транспорт. Това означава по-чист град, по-освободен град от автомобилите и като вторичен ефект и повече проходи за системата за транспорта в столицата“, отговори Дилчев на въпрос не е ли по-изгодно за ЦГМ гражданите да заплащат 12 месеца карта по 35 лв за метрото, както бе досега.
Картата за една линия не фигурира никъде в Европа. Разбирам навиците на хората, но се надявам с превозните документи, които имаме, с начините на разплащане, които се предлагат поетапно и това да бъде преодоляно. Градският транспорт е една интегрирана система, ние не работим за една линия, не плащаме за една линия, не плащаме за един трамвай. Идеята е така да направим, че всички заедно да ползваме повече градски транспорт и да ходим пеша в София и да не ползваме автомобили, заяви ръководителят на ЦГМ по повод стартирането на петиция с искане за връщане на месечната абонаментна карта за една линия.
Последвайте канала на
Свързани новини
Шефът на ЦГМ категоричен: Софиянци ще свикнат и ще разберат ползите от новите билети и карти в най-скоро време
05 януари 202317:51
Глобите от ЦГМ за паркиране се виждат веднага при данъците и в НАП
02 септември 202211:16
ДБ: Кой е мажоритарният собственик на бизнеса с билети в ЦГМ в София за 97 млн. лв.?
20 юли 202219:09
ДБ поиска спешен одит на ЦГМ и "Метрополитен"
11 юли 202215:40
ДБ: Защо ЦГМ купува газ за столичните автобуси от частна фирма
12 май 202212:37
ЦГМ: С банкова карта вече се пътува и с метрото
01 ноември 202108:37
ЦГМ зове: Преместете колите си, започва поетапното миене на централни улици
09 юни 202411:41
Утре вечер отново тръгват нощните автобуси в София
31 октомври 202313:26
ЦГМ връща "некролога" на предното стъкло на автобуси и тролеи
17 октомври 202309:43
Два отменени гола в добавеното време донесоха радост на Крумовград срещу Славия
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
ПФК Ботев: Ситуацията около Антон Зингаревич става все по-странна и лишена от прозрачност
Салах: Разочарован съм, по-скоро съм вън от Ливърпул, отколкото вътре
Областна администрация София-град и Столична община подписаха договора за прехвърляне на собствеността на "Герена"
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Петър Чобанов: Минималната заплата крие повече рискове, отколкото решения на проблеми
25 ноември 202420:50
От прокуратурата искат постоянен арест за трима от биячите в мола
25 ноември 202418:09
Шофьор на тролей е със счупени нос и ръка след побой от пътник в София
25 ноември 202418:11
Юлиян Попов: Цената на водата в България е ниска, трябва да се инвестира в напояване
25 ноември 202418:46
Общини напират да вдигнат цената за паркиране
25 ноември 202422:30
Водещите новини! Бабикян: Борисов води разговора с Пеевски, а не с ПП-ДБ. Войната в Украйна доведе до нова ескалация между Запада и Москва (и още…)
25 ноември 202419:18
Нетаняху може да бъде арестуван, ако пътува до Германия
25 ноември 202419:28
Белият дом: Преговорите за спиране на огъня между Ливан и Израел вървят към споразумение
25 ноември 202422:53
Осло не откри доказателства за връзка между норвежеца, собственик на българска фирма, и взривените пейджъри на "Хизбула"
25 ноември 202420:41
2023.01.06 | 14:10