"Имам извлечения от банката и е видно, че парите са взимани от моята сметка", посочва жената.
"Моите наследници щяха да бъдат натоварени с кредита, въпреки че аз много акуратно съм си плащала за това удоволствие", коментира Лилия Стоянова.
Кредитополучател случайно открива, че застраховката "Живот" по кредита му е невалидна, въпреки че всеки месец банката си изтегля сумата по вноската.
Дава ли законът еднакви права на банките и клиентите им?
За да бъдат равнопоставени клиентите и банката, смята юристът, законът трябва да се промени.
От сметката ѝ обаче всеки месец банката е теглила вноската за застраховката.
Преди четири години Лилия Стоянова тегли потребителски кредит като сключва и задължителната в такива случаи застраховка "Живот".
След поредица от разговори с банката, става ясно, че е допусната техническа грешка.
Така, според адвокат Николов, законът създава ситуация, при която дори да е доказано, че застраховката е прекратена по вина на банката, тя може само да бъде глобена като това не променя факта, че наследниците трябва да доизплатят кредита.
"Наложи ми се операция и при която операция реших да проверя застраховката. Оказа се, че преди 13 месеца е прекратено плащането и поради тази причина ми е прекратена застраховка "Живот", обяснява Лилия пред БНТ.
По някаква причина, след като вноската се удържа, тя е връщана в сметката на потребителя. В продължение на повече от година банката не уведомява клиента за проблема. Според адвоката по застрахователно право Деян Николов по закон банката има задължение да уведомява клиента при промени, касаещи застрахователния договор, включително при проблем с премията.
"Проблемът е, че в закона не е описано каква е последицата, ако банката не изпълнява тези свои задължения и ако се окаже, че застрахователния договор е бил прекратен по нейна вина и нейно бездействие поради това, че тя не е внасяла застрахователната премия, която клиентът всеки месец е заплащал на нея, тогава не е описано в закона какво се случва", каза Деян Николов - адвокат по застрахователно право.
)