-
24 ноември 2022 16:28
- 417
- 1
Четирите нощни автобусни линии, които функционираха в София до 2020 г., няма да бъдат възстановени, реши днес Столичният общински съвет (СОС).
Независимият общински съветник Борис Бонев внесе доклад в СОС за подновяване на нощните линии, който съветниците не одобриха. Той припомни, че нощният градски транспорт започна да функционира в началото на 2018 г., след голяма кампания на "Спаси София", която събра над 32 000 подписа. В първите месеци след въвеждането ѝ десетки хиляди софиянци се възползваха от услугата, а след последните промени в тарифната политика нощният транспорт беше добавен като безплатна услуга за притежателите на годишната карта за цялата градска мрежа.
В края на 2020 г. нощният градски транспорт беше спрян в края на 2020 г. заради оптимизация на разходите заради коронакризата.
По време на дебата в зала Зафир Зарков, зам.-председател на транспортната комисия към СОС, каза, че ситуацията с обществения транспорт не е никак добра и дори не се знае ще има ли средства за издръжката на дневния транспорт. Зарков подчерта, че ситуацията се усложнява и с неясните параметри на държавния бюджет.
"Не може да взимаме такива решения, които ще доведат до генериране на допълнителни разходи за системата", каза Зарков. Той призова колегите си за отговорно и разумно мислене, за да може да се гарантира дневният транспорт, който е масов за гражданите на София. "Ако бяхме Дубай и разполагахме с необходимите средства, и метрото през нощта можеше да върви през 20 минути", добави Зафир Зарков.
Карлос Контрера, председател на транспортната комисия към СОС, каза, че докладът, внесен от Бонев, е знак към онази част от столичани, която наричаме умно-красиви, според която възможностите на общинския бюджет са безкрайни.
"Намираме се в ситуация, коренно различна от тази, в която четирите линии на нощния транспорт бяха разкрити", посочи Контрера. Той добави, че през 2019 г., последната „нормална“ година, нощният транспорт генерираше 1,9 млн.лв. загуби при 250 хил. пътувания за цялата година. Сега средномесечно по около 30 автобуса не могат да обслужат градските линии, защото чакат резервни части. В комисията по транспорт синдикатите изнесоха данни, че няма и достатъчно шофьори, каза Зарков и попита Бонев той ли ще кара автобусите, ако не се намерят водачи.
Председателят на СОС Георги Георгиев отбеляза, че за нощния градски транспорт са нужни 2 млн. лв., които "Столичен автотранспорт" няма как да подсигури. "Кои автобусни линии да премахнем, за да има нощен транспорт. Постоянно СОС одобрява вземането на заеми за автотранспорта,", допълни Георгиев.
В заключение преди гласуването Борис Бонев заяви, че аргументите на противниците на възстановяването на нощния транспорт показват неразбиране за ползите за града като възможност за придвижване на хората, облекчаване на трафика и намаляване на катастрофите.
Освен това, по думите на Бонев, през деня има алтернативи за придвижване, а през нощта - не, особено с поскъпването на такситата от 1 януари. Бонев даде за пример градове, в които и сега, по време на финансова криза, нощният транспорт работи като Прага с над 30 нощни линии и Белград с над 20, пише БТА.
Последвайте канала на
Свързани новини
От днес две експресни автобусни линии в столицата возят софиянци
15 ноември 202206:14
Две експресни автобусни линии тръгват в София
12 ноември 202207:54
Разкриват две експресни автобусни линии на градския транспорт в София
11 ноември 202219:06
Пострадалата жена при инцидента с градски автобус в София е с няколко шева на главата
05 ноември 202215:16
Трима пострадаха при опит на автобус да избегне катастрофа в София
05 ноември 202209:52
Спират автобусите по междуселищните линии в община Карлово
03 ноември 202208:08
СОС гласува връщането на нощния транспорт в София
27 юли 202307:08
Нощни автобуси през лятото във Варна
20 април 202314:15
За ЧНГ от СОС ни поздравяват с по-скъп транспорт!?
20 декември 202213:03
Левски посяга към титлата, но ЦСКА няма да я даде лесно
Красота, зрелище и 8 гола! Звездите на Етър и България като в най-добрите си дни в юбилейния мач на "болярите"
Национал може да пише история в Полша заедно с Вилфредо Леон
Ще продължи ли добрата серия на Пирин и в плейофите?
Ман Сити направи важна крачка към титлата
Общински съветник: "Георги Аспарухов" е една стъпка по-близо до превръщането му в модерен стадион
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Кристина Петкова: Нужен ни е изцяло нов закон за хазарта, а не едно бързане
26 април 202408:45
Борисов: ГЕРБ е принципна партия – там, където плюем, не лижем след това
26 април 202409:33
Митов: ПП-ДБ търси кризисен PR, за да излезе от темата с пуделите, пачките и митниците
26 април 202408:16
Тома Биков възмутен как точно Желязков е бил атакуван
26 април 202408:29
Лена Бориславова: Вместо Желязков да действа, както трябва, служи на Борисов и Пеевски
26 април 202408:06
Божанков: Свалянето на Росен Желязков не е лично отмъщение
26 април 202408:30
Георг Георгиев: Отстраняването на Желязков е нескопосан опит за прикриване на същинските теми
26 април 202408:34
НА ЖИВО: Драгомир Драганов вече не е депутат, НС обсъжда промени в Закона за хазарта
26 април 202409:07
Доц. Ангел Кунчев обяви ще се въвежда ли извънредна епидемична обстановка в страната
26 април 202409:02
2022.11.24 | 16:40