От началото на 2022 г. обажданията на Националната телефонна линия за деца на ДАЗД са над 23 000

  • 29 октомври 2022 14:07

  • 436
  • 1
От началото на 2022 г. обажданията на Националната телефонна линия за деца на ДАЗД са над 23 000
© pixabay
Слушай новината Слушай новината

Днес, 29 октомври, отбелязваме 15 години от Решение 2007/689/EC на Европейската комисия, с което препоръчва на държавите-членки да запазят номер 116 111 за национални телефонни линии за деца, съобщават от Държавната агенция за закрила на детето.

От 2009 г. Държавната агенция за закрила на детето изгради и поддържа Национална телефонна линия за деца с храмонизиран номер 116 111. Чрез линията на ДАЗД децата и възрастните, които са загрижени за тях, могат да бъдат изслушани, консултирани и подкрепени 24 часа, 7 дни в седмицата, анонимно, и безплатно. НТЛД 116 111 е и най-бързата възможност за подаване на сигнал за дете в риск. Има изградена връзка с Националната система 112, отделите за „Закрила на детето“ в цялата страна, РУ на МВР, РУО към МОН и др. От месец юни 2021 година, ДАЗД е официален член на Глобалната мрежа от национални телефонни линии за деца – Child Helpline International (CHI), която е представена в 139 държави и има 166 членове.

Момче е нападнато с шамари от жена в двора на училище в София

„Стотици хиляди са приетите обаждания на Националната телефонна линия за деца 116 111 за тези 13 години, примерите за щастлива развръзка след потърсена помощ на Линията, са много. Необходимо е възрастните да разберем, че децата имат нужда да споделят, да бъдат чувани. Те имат своите емоции, страхове, притеснения, изживявания и потребността да говорят за тях. Трудно е в забързаното ни ежедневие да намираме време за всичко, свързано с отглеждането на деца, затова НТЛД 116 111 е изключително важна. На нея децата и възрастните, които не са безразлични към нечия детска съдба, винаги ще бъдат изслушани и ще получат подкрепа“, каза д-р Теодора Иванова, председател на ДАЗД.

23162 са обажданията на Националната телефонна линия за деца 116 111 на ДАЗД за периода 01.01.2022 г. – 25.10.2022 г. Проведени са близо 6100 консултации, 919 са сигналите за дете в риск. Най-много от тях – 633 са за насилие над дете. Сред другите причини за подаване на сигнал на НТЛД 116 111 са просия – 57,  както и за дете в риск от самонараняване – 21. Запазва се тенденцията децата да търсят консултантите на Линията най-често за проблеми във взаимоотношенията по между им.

В едно от обажданията момиче споделя притесненията си, свързани с новата учебна година. Причината е, че  по думите й през изминалата, съученичките й я отхвърлят. Разказва, че бивши нейни приятелки я обиждат и огорчават пред децата от нейния клас и те странят от нея. Страховете, които споделя е, че ситуацията отново ще се повтаря. Това я кара да се чувства самотна и самата тя вече да не иска да общува с връстниците си. Получавайки подкрепа от консултанта на Линията, детето е насърчено да  погледне на започващата учебна година като на нова възможност да развие различни взаимоотношения със съучениците си. Насочена е при необходимост да търси подкрепа от класен ръководител и училищен психолог, но най-вече е посъветвана да споделя с родителите си, за да се чувства подкрепена и защитена.

В посочения период в над 1300 случая, децата са се обадили заради потребност от общуване, в 165 обаждания са търсили подкрепа и съвет заради въвличането им в родителски конфликти, в 35 са споделили за училищен тормоз. Във връзка с 29 октомври, Държавната агенция за закрила на детето започна информационни дискусии с ученици в страната за полезността на Националната телефонна линия за деца 116 111 на ДАЗД.  

 

 

Последвайте канала на

Мая Йорданова
436 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
PaulaFox

2022.10.29 | 17:30

1
❤️Здравейте) Казвам се Паула, на 24 години съм) Бъдещ секс модел 18+) Обичам голите снимки) Моля, оценете снимките ми на ➤ Ja.cat/id398062

Добави коментар

Водещи новини